AutoBild eksperti ir nolēmuši veikt visapjomīgāko testu visā savā vēsturē, lai atrastu "2011.gada superriepu-, tādēļ tika atlasītas 50 dažādu segmentu, ražotāju un nacionalitāšu riepas ar populāro izmēru 205/55R16. Galveno pretendentu vārdi ir visiem zināmi – tie ir Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear un Pirelli. Uz papēžiem tiem min kandidāti no Firestone, Fulda, Kleber, Uniroyal un Vredestein. Labus rezultātus var gaidīt arī no Hankook, Kumho, Nokian, Toyo un Yokohama, un bez tam testā būs arī riepas no kompānijām, kuru nosaukumus, iespējams, līdz šim nekad neesat dzirdējuši, bet arī viņiem tika dota iespēja mēroties ar spēkiem ar atzītiem līderiem. Lūk, daži no tiem: Dayton, Debica, Kingstar un Star Performer. Iespējams, arī viņiem izdosies pārsteigt mūs ar savām īpašībām? Sacensības norit saskaņā ar vienkāršiem noteikumiem. Pirmais noteikums: kas bremzē labāk par visiem, dodas uz finālu. Otrais noteikums: kura bremzēšanas ceļš lielāks par 40 metriem uz sausa, un 50 metriem uz slapjas virsmas, uzreiz dodas mājās.
Tā sauktās brendu riepas ar šiem izmēģinājumiem tiek galā bez problēmām, un tikai Goodyear un radniecīgā brenda Dunlop riepas negaidīti atrodas uz izlidošanas robežas garās bremzēšanas distances dēļ uz slapjas virsmas. Tai pašā laikā iepriecināja talanti no otrā ešelona. Piemēram, labāko rezultātu uz slapjas virsmas negaidīti parādīja Fulda Carat Progresso, bet visiem nepazīstamajām Syron Race 1, kuras sākotnēji tika ieskaitītas autsaideros, izdevās tikt tālāk. Aplausi. Bet par lētajām riepām no Zeetex, Kenda, Sunny, Wanli, Infinity un Chengshan to nevar teikt. Drošība? Nulles līmenī. Ja bremzēšanas ceļš ir garāks par 15 metriem, tas nozīmē, ka sadursmes brīdī automobilis kustas ar ātrumu 50 km/h. šīm riepām šai testā nav ko darīt. AutoBild verdikts: atmetam! Par zvaigžņu stundu šis konkurss kļuva visjaunākajām riepām testā – Apollo Accelere, kurām izdevās iekļūt Top 15. Visperspektīvākais jaunums, ieradies no Indijas. Starp citu, šīs riepas Eiropas tirgū pagaidām nav pietiekamā daudzumā, tāpēc tika nolemts, ka Apollo finālā nepiedalīsies.
Un tā, palikušas 15 riepas no 50, jo AutoBild eksperti likumsakarīgi uzskata, ka, ja riepa nevar nodrošināt pietiekami efektīvu bremzēšanu, tai nav vietas konkursā par 2011.gada labākās riepas nosaukumu. Dažām populāru marku riepām jau nepaveicās, un tās neturpinās cīņu par uzvaru, tostarp viens zināms neveiksminieks ir spējis iekļūt finālā, kurā tam nāksies izturēt vēl vairākus pārbaudījumus vissvarīgākajās disciplīnās. Nekādas acīmredzamas izgāšanās nepieļāva neviens dalībnieks, kas arī nepārsteidz, ņemot vērā stingro atlasi pirmajā kārtā. Atsevišķas žūrijas uzslavas izpelnījās Bridgestone un Toyo par drošu saķeri trasē ar daudziem pagriezieniem, bet par vadāmības ziņā labāko uz sausas un slapjas virsmas kļuva riepu pasaules uzlecošā zvaigzne – Hankook Kinergy eco (K425). Žēl tikai, ka ātras braukšanas gadījumā šīs riepas zaudē spēku – nodiluma testā DEKRA pēc 10,000 km Hankook ieņēma tikai priekšpēdējo vietu. Toties meistarklasi par to, kā cīnīties ar nodilumu, parādīja Energy Saver ("zaļās- riepas, kas pazemina degvielas patēriņu), kuras, pat neskatoties uz augsto cenu, tika atzītas par labākajām tiem, kas grib maksimāli ekonomēt. Diemžēl, lai iegūtu "superriepas- titulu, tām nepietika saķeres uz slapjas virsmas. šī testa, visapjomīgākā visā vēsturē, uzvarētājam jābūt tuvu ideālam. Kas ieguva novērtējumu "Priekšzīmīgs-? Atbilde rezultātu tabulās. Verdikts Un "superriepas 2011- nosaukums tiek piešķirts… uzreiz divām pretendentēm: Pirelli Cinturato P7 un Vredestein Sportrac 3. Abas nodrošina maksimālu drošību jebkādos laika apstākļos un turklāt izceļas ar iespaidīgu ekonomiskumu. To, ka pat dārgas riepas var palīdzēt ietaupīt jūsu naudu, pierāda Michelin Energy Saver, kas ieguva speciālu balvu "Ekonomijas meistars"-. Visdinamiskākās īpašības piemīt Continental un Hankook.
Avots: Auto Bild
1. Vieta |
Pirelli Cinturato P7 |
+ Teicamas braukšanas īpašības uz sausas un slapjas virsmas. + ļoti laba reakcija uz stūres pagriezieniem. + Teicama cenas un riepas mūža attiecība. – Paaugstināts rites troksnis. Vērtējums: priekšzīmīgas |
|
2. Vieta |
Vredestein Sportrac 3 |
+ ļoti sabalansētas riepas. + Laba noturība pret akvaplanēšanu. + Laba sāniskā noturība. + Augsts resurss. -Relatīvi zems gaitas komforts. Vērtējums: priekšzīmīgas |
|
3. Vieta |
Hankook Kinergy Eco (K425) |
+ Dinamiskāka vadāmība salīdzinājumā ar riepām, kas ieņem pirmās vietas. + Lieliska noturība pret akvaplanēšanu. + Augsts gaitas komforts. – Paaugstināts nodilums. Vērtējums: īpaši rekomendējamas |
|
4. Vieta |
Continental PremiumContact 2 |
+ Nevainojama vadāmība un īsi bremzēšanas ceļi gan uz sausas, gan slapjas virsmas. + Augsta noturība pret akvaplanēšanu. – Paaugstināts nodilums.
Vērtējums: īpaši rekomendējamas |
|
5. Vieta |
Uniroyal RainExpert |
+ Teicami rezultāti testos uz slapjas virsmas. + Augsta noturība pret akvaplanēšanu. + Zems degvielas patēriņš. – Nedaudz palēnināta reakcija uz stūres pagriezieniem uz sausas virsmas. Vērtējums: īpaši rekomendējamas |
|
6. Vieta |
Bridgestone Turanza ER 300 Ecopia |
+ Dinamiska vadāmība uz sausas virsmas. + Teicama reakcija pagriezienos. + Laba noturība pret akvaplanēšanu. – Vidējs rezultāts degvielas patēriņa testā. Vērtējums: īpaši rekomendējamas |
|
7. Vieta |
Fulda Carat Progresso |
+ Stabila vadāmība un visīsākais bremzēšanas ceļš uz slapjas virsmas. + Labs gaitas komforts. – Vidēji rezultāti vadāmības uz sausas virsmas testā. – Paaugstināts nodilums Vērtējums: īpaši rekomendējamas |
|
8. Vieta |
Yokohama C.drive 2 |
+ Laba noturība pret akvaplanēšanu. + Sabalansētas braukšanas īpašības uz sausas virsmas. + Zems degvielas patēriņš. – Garš bremzēšanas ceļš un nestabila reakcija uz slapjas virsmas. Vērtējums: īpaši rekomendējamas |
|
9. Vieta |
Michelin Energy Saver |
+ Visīsākais bremzēšanas ceļš uz sausas virsmas. + Visaugstākais resurss. + Zems degvielas patēriņš. – Vidēji rezultāti vadāmības uz slapjas virsmas un noturības pret akvaplanēšanu testos. Vērtējums: rekomendējamas |
|
10. Vieta |
Toyo Proxes Cf1 |
+ Laba vadāmība uz sausas virsmas. + Zems degvielas patēriņš. – Vāja noturība pret akvaplanēšanu. – Garš bremzēšanas ceļš uz sausas virsmas. Vērtējums: rekomendējamas |
|
11. Vieta |
Dunlop Sp Sport FastResponse |
+ Stabila vadāmība uz sausas virsmas. + Zems degvielas patēriņš. – Nepietiekama vadāmība uz slapjas virsmas. – Garš bremzēšanas ceļš uz slapjas virsmas.
Vērtējums: rekomendējamas |
|
12. Vieta |
Goodyear EfficientGrip |
+ Viskomfortablākā gaita. + Viszemākais degvielas patēriņš. – Palēnināta reakcija uz stūres pagriezieniem. – Garš bremzēšanas ceļš uz slapjas virsmas. Vērtējums: rekomendējamas |
|
13. Vieta |
Gislaved Speed 606 |
+ īss bremzēšanas ceļš uz sausas un slapjas virsmas. + Labs gaitas komforts. + Zems degvielas patēriņš. – Vāja noturība pret akvaplanēšanu. – Nepietiekami precīza reakcija uz stūres pagriezieniem. – Zems resurss. Vērtējums: rekomendējamas |
|
14. Vieta |
Firestone TZ300a |
+ Laba noturība pret akvaplanēšanu. + īss bremzēšanas ceļš uz slapjas virsmas. – Nesabalansētas braukšanas īpašības. – Zems gaitas komforts. – Paaugstināts degvielas patēriņš. Vērtējums: rekomendējamas |
|
15. Vieta |
Syron Race 1 |
+ Zems rites troksnis. + Zema cena. – Garš bremzēšanas ceļš. – Ievērojami zems resurss. – Augsts degvielas patēriņš. Vērtējums: rekomendējamas |