Tās kļūst arvien lielākas un lielākas, ar katru jauno VW-Coup© sporta modeli pieaug riteņu un riteņu korpusu izmēri. Sērijveida modeļu rindā aktuālais Scirocco R jau sasniedz 18 collas. Mēs ņemsim vēl par divām collām vairāk un izmēģināsim XXL izmēra riepas: kā «R» uzņems ātrumu ar 245/30 R 20? Pārbaudīsim!
Beidzot pavasaris klāt – nost ar ziemas riepām,kuras ledus un sniega apstākļos sniedz mums drošību, taču vienlaicīgi samazina braukšanas prieku. «Pārģērbjamies vasaras apavos», atsvaidzinot automobiļa izskatu un kustības dinamiku. Līdera pozīcijas ieņem riepu izmēri, kuri nākamajā vai aiznākamajā auto paaudzē varētu tikt izmantoti jau kā sērijveida aprīkojums automobiļu ražošanā. Kā, piemēram, mūsu testētās 20 collu ar 245/30. Tiesa, iespaidīgajam izmēram atbilst tādas pašas cenas. Līdz pat 1200 eiro par komplektu prognozē tādi zīmoli kā Continental, Pirelli, Goodyear un Dunlop. šādā situācijā Nankang un Westlake krietni lētākie piedāvājumi izklausās visai vilinoši, jo, ņemot vērā cenas starpību 800 eiro apmērā, uzreiz kā bonuss atliek nauda vajadzīgo alumīnija riteņu iegādei. Izklausās vilinoši, taču ne viens vien taupīgais izdevīgo piedāvājumu meklētājs tādējādi ir pats sev «aizlicis kāju priekšā». Mēs gribam uzzināt patiesību, tāpēc mūsu veiktajā riepu testā dodam vienlīdzīgas iespējas piedalīties diviem ķīniešu zemo cenu pārstāvjiem, četriem pasaulē pazīstamiem zīmoliem un diviem Korejas ražotājiem, kuri pārstāv vidējo cenu klasi. Pēc desmit testa disciplīnām uz sausām un slapjām brauktuvēm, kā arī bremžu testa stendāmēs iegūsim skaidrību un atbildi uz jautājumu: vai principā ir iespējama pilnīga drošība par puscenu? Trauksmi izraisa jau starprezultāts bremžu testā uz slapjas brauktuves: ķīniešu Nankang zaudē divus automobiļa garumus salīdzinājumā ar Goodyear labākajām bremzēšanas riepām. Cenas ziņā pats izdevīgākais riepu variants, Westlake SV 308, uzrāda vēl garāku bremzēšanas ceļu un apstādina automobili veselus 12 metrus aiz Goodyear. Riskantā situācijā tas varētu novest pie bēdīga rezultāta. Arī bremzējot uz sausa ceļa ķīniešu riepas nobrauc līdz distances galam, Westlake apstājas vēl par automobiļa garumu tiesu tālāk. Ir jāsecina sekojošais: cenas ziņā dārgie zīmolu izstrādājumi visos bremžu testos ieņem līdera pozīcijas, attiecīgi – drošības ziņā ir labākie.
Nedaudz atpaliek korejiešu augstās kvalitātes ražojumi Hankook un Nexen, kuri pēdējo gadu laikā neatlaidīgas izstrādes un attīstības rezultātā ir tehnoloģiski pilnveidoti. Sevišķu uzmanību ar labiem riepu testa rādītājiem un veiksmīgu auto daļu ražošanu VW un BMW vajadzībām ir pelnījis Hankook. Arī 20 collu izpildījumā S 1 evo bez grūtībām turas līdzās labākajiem. Vēl viena pozitīva šo riepu īpašība ir būtisks degvielas ekonomijas efekts, jo, pārbaudot stendā, tām- salīdzinājumā ar citām testētajām riepām – ir viszemākā rotācijas pretestība. Rezultējošs ir par 5% zemāks degvielas patēriņš un tas iegūst reālu naudas izpausmi jau tuvākajā uzpildes stacijā. Protams, nedrīkst tikt ietekmēta saķere uz slapjas brauktuves, jo braukšanas drošība ir un paliek primārais noteikums. Taāu arī šeit Hankook neuzrāda nekādas vājās vietas. Spožus rezultātus speciālajās trasēs slapjos laika apstākļos uzrāda Pirelli piedāvātās P Zero Nero un Continental ražojums SportContact 5P. Ar drošu centrbēdzi un precīzi aprēķinātu līdzsvarojumu pat lietus laikā tiek garantēts braukšanas prieks. Savukārt uz sausa ceļa seguma nepārspējamas ir Sport Maxx GT no Dunlop. Pakļāvība pagriezienos, kustības vienmērīgums pie slodzes maiņas – ar šīm riepām iespējams pilnībā izbaudīt un pārbaudīt Scirocco R dinamisko kvalitāti.
Salīdzinājumā ar sērijveida aprīkojumu, 20 collu riepas uzlabo Scirocco R sportiskos rādītājus un paaugstina tā dinamisko potenciālu. Protams, ar noteikumu, ka ir izvēlētas areizās riepas. Lai nekļūdītos, var izmantot mūsu testa rezultātus – mēs nosaucam uzvarētājus un zaudētājus.
Secinājumi
Šī testa rezultāti viennozīmīgi apliecina: kurš izvēlas lētās riepas, tas būtiski zaudē braukšanas drošības ziņā. Pilnīga drošība par puscenu ir un paliek ilūzija. Mūsdienīgu riepu pamatā ir daudzas modernas tehnoloģijas un know-how, un šiem rādītājiem savukārt ir zināma cena. Samērīgas cenas un laba braukšanas kvalitāte ir lielumi, kas raksturo Hankook un Nexen riepas. Taāu vislabāko kvalitāti var iegūt tikai par visaugstāko cenu, tas kļūst acīmredzami, ja aplūkojam pārbaudes rezultātā noskaidroto pirmo vietu ieguvēju nosaukumus. Sīkas nepilnības kļuva par iemeslu, kāpēc Dunlop un Pirelli neierindojās pirmajās vietās. Pārliecinoši uzvarētāji šajā testā ir Continental SportContact 5P un Goodyear Eagle F1 Asymmetric.
Avots: AutoBild SportCars
1. vieta |
Continental SportContact 5P |
Priekšrocības: + ekstra klases sporta riepas + stabila centrbēdze un augsta vadāmības precizitāte uz slapja ceļa, + laba drošības rezerve akvaplanēšanas apstākļos, + īss bremzēšanas ceļš. Trūkumi: – vidēji stiprsbrauktuves radītais traucējošais faktors AutoBild SportCars: Priekšzīmīgas |
|
2. vieta |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric |
|
Priekšrocības: + atzīstams talants arpārliecinoši vieglu braukšanas kvalitāti uz sausa un slapja ceļa, + ļoti labs novilcinājums uz sausa un slapja ceļa, + labs komforts, + klusināts brauktuves radītais traucējošais faktors Trūkumi: – vidējs rādītājs akvaplanēšanas apstākļos AutoBild SportCars: Priekšzīmīgas |
3. vieta |
Dunlop SP Sport Maxx GT |
Priekšrocības: + izcilas braukšanas īpašības un teicams novilcinājums uz sausa ceļa, + augsta vadāmības precizitāte ar labu atbildes reakciju, + zems garāmbraukšanas trokšņa līmenis. Trūkumi: – zems rādītājs akvaplanēšanas apstākļos pagriezienos AutoBild SportCars: Ieteicamas |
|
4. vieta |
Pirelli P Zero Nero |
|
Priekšrocības: + speciāli piemērotas braukšanai uz slapja ceļa, + dinamiski sportiska vadāmība, + vislabākās drošības rezerves akvaplanēšanas apstākļos, + īss bremzēšanas ceļš uz sausas un slapjas brauktuves. Trūkumi: – paaugstināta rites pretestība. AutoBild SportCars: Ieteicamas |
5. vieta |
Hankook Ventus S1 evo |
|
Priekšrocības: + līdzsvarots sporta variants, + stabila centrbēdze uz sausa un slapja ceļa, + augsta vadāmības precizitāte un laba reakcija mainot virzienu, + zems rotējošās berzes faktors Trūkumi: – samērā vāja akvaplanēšana un komforts AutoBild SportCars: Ieteicamas |
6. vieta |
Nexen N8000 |
Priekšrocības: + labas drošības rezerves akvaplanēšanas apstākļos uz līkumota ceļa, + neitrāla vadāmības kvalitāte uz sausa un slapja ceļa. Trūkumi: – nedaudz paaugstināts rotējošās berzes faktors AutoBild SportCars: Ieteicamas |
|
7. vieta |
Nankang NS-2 Ultra Sport |
|
Priekšrocības: + zems rotējošās berzes faktors Trūkumi: – bīstami pagarināts bremzēšanas ceļš uz slapjas brauktuves, – apgrūtināta vadāmība uz slapja ceļa, – ierobežota pagrieziena precizitāte, – skaļš, izteikts brauktuves radītais traucējošais faktors AutoBild SportCars: Ieteicamas |
8. vieta |
Westlake SV 308 |
Priekšrocības: + zems garāmbraukšanas trokšņa līmenis Trūkumi: – kritiski garš bremzēšanas ceļšuz slapjas un sausas brauktuves, – traucējoši apgrūtināta vadāmība uz slapja ceļa, – samērā izteikts brauktuves radītais traucējošais faktors AutoBild SportCars: Ieteicamas |