Auto Bild: Riepas sportiskām automašīnām 245/30R20 (2012) PZN 4

Auto Bild: Riepas sportiskām automašīnām 245/30R20 (2012) Tās kļūst arvien lielākas un lielākas, ar katru jauno VW-Coup© sporta modeli pieaug riteņu un riteņu korpusu izmēri. Sērijveida modeļu rindā aktuālais Scirocco R jau sasniedz 18 collas. Mēs ņemsim vēl par divām collām vairāk un izmēģināsim XXL izmēra riepas: kā «R» uzņems ātrumu ar 245/30 R 20? Pārbaudīsim!

Beidzot pavasaris klāt – nost ar ziemas riepām,kuras ledus un sniega apstākļos sniedz mums drošību, taču vienlaicīgi samazina braukšanas prieku. «Pārģērbjamies vasaras apavos», atsvaidzinot automobiļa izskatu un kustības dinamiku. Līdera pozīcijas ieņem riepu izmēri, kuri nākamajā vai aiznākamajā auto paaudzē varētu tikt izmantoti jau kā sērijveida aprīkojums automobiļu ražošanā. Kā, piemēram, mūsu testētās 20 collu ar 245/30. Tiesa, iespaidīgajam izmēram atbilst tādas pašas cenas. Līdz pat 1200 eiro par komplektu prognozē tādi zīmoli kā Continental, Pi­relli, Goodyear un Dunlop. šādā situācijā Nankang un Westlake krietni lētākie piedāvājumi izklausās visai vilinoši, jo, ņemot vērā cenas starpību 800 eiro apmērā, uzreiz kā bonuss atliek nauda vajadzīgo alumīnija riteņu iegādei. Izklausās vilinoši, taču ne viens vien taupīgais izdevīgo piedāvājumu meklētājs tādējādi ir pats sev «aizlicis kāju priekšā». Mēs gribam uzzināt patiesību, tāpēc mūsu veiktajā riepu testā dodam vienlīdzīgas iespējas piedalīties diviem ķīniešu zemo cenu pārstāvjiem, četriem pasaulē pazīstamiem zīmoliem un diviem Korejas ražotājiem, kuri pārstāv vidējo cenu klasi. Pēc desmit testa disciplīnām uz sausām un slapjām brauktuvēm, kā arī bremžu testa stendāmēs iegūsim skaidrību un atbildi uz jautājumu: vai principā ir iespējama pilnīga drošība par puscenu? Trauksmi izraisa jau starprezultāts bremžu testā uz slapjas brauktuves: ķīniešu Nankang zaudē divus automobiļa garumus salīdzinājumā ar Goodyear labākajām bremzēšanas riepām. Cenas ziņā pats izdevīgākais riepu variants, Westlake SV 308, uzrāda vēl garāku bremzēšanas ceļu un apstādina automobili veselus 12 metrus aiz Goodyear. Riskantā situācijā tas varētu novest pie bēdīga rezultāta. Arī bremzējot uz sausa ceļa ķīniešu riepas nobrauc līdz distances galam, Westlake apstājas vēl par automobiļa garumu tiesu tālāk. Ir jāsecina sekojošais: cenas ziņā dārgie zīmolu izstrādājumi visos bremžu testos ieņem līdera pozīcijas, attiecīgi – drošības ziņā ir labākie.

Auto Bild: Riepas sportiskām automašīnām 245/30R20 (2012) Auto Bild: Riepas sportiskām automašīnām 245/30R20 (2012) Auto Bild: Riepas sportiskām automašīnām 245/30R20 (2012) Auto Bild: Riepas sportiskām automašīnām 245/30R20 (2012)

Auto Bild: Riepas sportiskām automašīnām 245/30R20 (2012) Auto Bild: Riepas sportiskām automašīnām 245/30R20 (2012) Auto Bild: Riepas sportiskām automašīnām 245/30R20 (2012) Auto Bild: Riepas sportiskām automašīnām 245/30R20 (2012)

 

 Nedaudz atpaliek korejiešu augstās kvalitātes ražojumi Hankook un Nexen, kuri pēdējo gadu laikā neatlaidīgas izstrādes un attīstības rezultātā ir tehnoloģiski pilnveidoti. Sevišķu uzmanību ar labiem riepu testa rādītājiem un veiksmīgu auto daļu ražošanu VW un BMW vajadzībām ir pelnījis Hankook. Arī 20 collu izpildījumā S 1 evo bez grūtībām turas līdzās labākajiem. Vēl viena pozitīva šo riepu īpašība ir būtisks degvielas ekonomijas efekts, jo, pārbaudot stendā, tām- salīdzinājumā ar citām testētajām riepām – ir viszemākā rotācijas pretestība. Rezultējošs ir par 5% zemāks degvielas patēriņš un tas iegūst reālu naudas izpausmi jau tuvākajā uzpildes stacijā. Protams, nedrīkst tikt ietekmēta saķere uz slapjas brauktuves, jo braukšanas drošība ir un paliek primārais noteikums. Taāu arī šeit Hankook neuzrāda nekādas vājās vietas. Spožus rezultātus speciālajās trasēs slapjos laika apstākļos uzrāda Pirelli piedāvātās P Zero Nero un Continental ražojums SportContact 5P. Ar drošu centrbēdzi un precīzi aprēķinātu līdzsvarojumu pat lietus laikā tiek garantēts braukšanas prieks. Savukārt uz sausa ceļa seguma nepārspējamas ir Sport Maxx GT no Dunlop. Pakļāvība pagriezienos, kustības vienmērīgums pie slodzes maiņas – ar šīm riepām iespējams pilnībā izbaudīt un pārbaudīt Scirocco R dinamisko kvalitāti.

  Salīdzinājumā ar sērijveida aprīkojumu, 20 collu riepas uzlabo Scirocco R sportiskos rādītājus un paaugstina tā dinamisko potenciālu. Protams, ar noteikumu, ka ir izvēlētas areizās riepas. Lai nekļūdītos, var izmantot mūsu testa rezultātus – mēs nosaucam uzvarētājus un zaudētājus.

Secinājumi

Šī testa rezultāti viennozīmīgi apliecina: kurš izvēlas lētās riepas, tas būtiski zaudē braukšanas drošības ziņā. Pilnīga drošība par puscenu ir un paliek ilūzija. Mūsdienīgu riepu pamatā ir daudzas modernas tehnoloģijas un know-how, un šiem rādītājiem savukārt ir zināma cena. Samērīgas cenas un laba braukšanas kvalitāte ir lielumi, kas raksturo Hankook un Nexen riepas. Taāu vislabāko kvalitāti var iegūt tikai par visaugstāko cenu, tas kļūst acīmredzami, ja aplūkojam pārbaudes rezultātā noskaidroto pirmo vietu ieguvēju nosaukumus. Sīkas nepilnības kļuva par iemeslu, kāpēc Dunlop un Pirelli neierindojās pirmajās vietās. Pārliecinoši uzvarētāji šajā testā ir Continental SportCon­tact 5P un Goodyear Eagle F1 Asymmetric.

Avots: AutoBild SportCars

1. vieta

Continental SportContact 5P

Continental SportContact 5P

Priekšrocības:

 + ekstra klases sporta riepas + stabila centrbēdze un augsta vadāmības precizitāte uz slapja ceļa,

 + laba drošības rezerve akvaplanēšanas apstākļos,

 + īss bremzēšanas ceļš.

Trūkumi:

 – vidēji stiprsbrauktuves radītais traucējošais faktors

AutoBild SportCars: Priekšzīmīgas

2. vieta

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

 

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

Priekšrocības:

 + atzīstams talants arpārliecinoši vieglu braukšanas kvalitāti uz sausa un slapja ceļa,

 + ļoti labs novilcinājums uz sausa un slapja ceļa, 

 + labs komforts,

 + klusināts brauktuves radītais traucējošais faktors

Trūkumi:

 – vidējs rādītājs akvaplanēšanas apstākļos

AutoBild SportCars: Priekšzīmīgas

3. vieta

Dunlop SP Sport Maxx GT

Dunlop SP Sport Maxx GT

Priekšrocības:

 + izcilas braukšanas īpašības un teicams novilcinājums uz sausa ceļa,

 + augsta vadāmības precizitāte ar labu atbildes reakciju,

 + zems garāmbraukšanas trokšņa līmenis.

Trūkumi:

 – zems rādītājs akvaplanēšanas apstākļos pagriezienos

AutoBild SportCars: Ieteicamas

4. vieta

Pirelli P Zero Nero

 

Pirelli P Zero Nero

Priekšrocības:

 + speciāli piemērotas braukšanai uz slapja ceļa,

 + dinamiski sportiska vadāmība,

 + vislabākās drošības rezerves akvaplanēšanas apstākļos,

 + īss bremzēšanas ceļš uz sausas un slapjas brauktuves.

Trūkumi:

 – paaugstināta rites pretestība.

AutoBild SportCars: Ieteicamas

5. vieta

Hankook Ventus S1 evo

 

Hankook Ventus S1 evo

Priekšrocības:

 + līdzsvarots sporta variants,

 + stabila centrbēdze uz sausa un slapja ceļa,

 + augsta vadāmības precizitāte un laba reakcija mainot virzienu,

 + zems rotējošās berzes faktors

Trūkumi:

 – samērā vāja akvaplanēšana un komforts

AutoBild SportCars: Ieteicamas

6. vieta

Nexen N8000

Nexen N8000

Priekšrocības:

 + labas drošības rezerves akvaplanēšanas apstākļos uz līkumota ceļa,

 + neitrāla vadāmības kvalitāte uz sausa un slapja ceļa.

Trūkumi:

 – nedaudz paaugstināts rotējošās berzes faktors

AutoBild SportCars: Ieteicamas

7. vieta

Nankang NS-2 Ultra Sport

 

Nankang NS-2 Ultra Sport

Priekšrocības:

 + zems rotējošās berzes faktors

Trūkumi:

 – bīstami pagarināts bremzēšanas ceļš uz slapjas brauktuves,

 – apgrūtināta vadāmība uz slapja ceļa,

 – ierobežota pagrieziena precizitāte,

 – skaļš, izteikts brauktuves radītais traucējošais faktors

AutoBild SportCars: Ieteicamas

8. vieta

Westlake SV 308

Westlake SV 308

Priekšrocības:

 + zems garāmbraukšanas trokšņa līmenis

Trūkumi:

 – kritiski garš bremzēšanas ceļšuz slapjas un sausas brauktuves,

 – traucējoši apgrūtināta vadāmība uz slapja ceļa,

 – samērā izteikts brauktuves radītais traucējošais faktors

AutoBild SportCars: Ieteicamas


http://www.pkp.lv