Auto Motor und Sport riepu tests izmēr⁠245/45R18 (2012) PZ 3

Auto Motor und Sport riepu tests izmēr⁠245/45R18 (2012)

Lai īstenotu mūsu nolūku, vispirms sešu plaši pazīstamu ražotāju riepas pāri «lielajam dīķim» tika nogādātas uz ASV. Teksas⁠Continental SportContact 5, Dunlop Sport Maxx TT, Hankook S1 evo2, Nokian Z G2, Pirelli P Zero un Toyo Proxes T1 Sport sastapās ar īsti vasarīgām gaisa temperatūrām un pamatīgi saslapinātām testa distancēm. Jau pirmaj⁠– bremzēšanas pārbaudījum⁠uz slapjas brauktuves pie ātruma 100 km/h – atklājas būtiskas atšķirības.

Ar bremzēšanas ceļu 56,6 m garum⁠somu Nokian uzrāda rezultātu, kuru neviens no pretendentiem nevar atkārtot. Japāņu izcelsmes Toyo sasniedz pat 60 m un vairāk, līdz ar to zaudējot punktus jau pirmajā, braukšanas drošībai tik nozīmīgaj⁠un attiecīgi augstu vērtētaj⁠kategorijā. Arī nevienmērīg⁠«uzvedība» braukšanas laik⁠slapjos apstākļos samazina Proxes T1 Sport iegūto kopējo punktu skaitu.

Nokian Z G2 ir āempiones slapjos apstākļos. Nokian Z G2 pierāda savas spējas slapjos apstākļos gan vadāmībā, gan braucot trasē, gan septiņus milimetrus dziļ⁠ūdenī. šaj⁠ziņ⁠ar viņām var līdzināties tikai Continental un Dunlop, kuras gan nedaudz zaudē bremzēšanas testā, taču vadāmības ziņ⁠demonstrē ļoti līdzsvarotu braukšanas stilu, kuram raksturīga vēla sānslīdes izpaušanās un viegli izteikta mainīgās slodzes reakcija. Neskatoties uz nepilnībām akvaplanešanā, Nokian ir un paliek nepārspētas slapjos apstākļos, taču zaudē savas pozīcijas, nonākušas uz sausa ceļa. Kaut gan tām ir vislabākais rādītājs attiecība uz rites pretestību.

Auto Motor und Sport riepu tests izmēr⁠245/45R18 (2012) Auto Motor und Sport riepu tests izmēr⁠245/45R18 (2012) Auto Motor und Sport riepu tests izmēr⁠245/45R18 (2012) Auto Motor und Sport riepu tests izmēr⁠245/45R18 (2012)

Uz sausas brauktuves Pirelli piedzīvo savu slavas stundu. Testa auto Audi A6, aprīkots ar P Zero, uzrāda visātrāko laiku trasē, vienlaicīgi braucot ļoti precīzi un veikli un neuzrādot uzkrītošas mainīgās slodzes reakcijas. Arī Dunlop un Continental riepas parāda augstu līmeni, taču tām piemīt nosliece uz sānslīdi. Vēl izteiktāku tieksmi uz šķērsgaitas leņķi demonstrē Hankook un, pilnīgi noteikti, Toyo.

Izšķirošo lomu beigās nospēlē rites pretestība. Ar viena punkta starpību pirmo vietu ieņem Continental – starp augstas kvalitātes spēcīgiem konkurentiem vasaras riepu kategorij⁠245/45-18 ar ātruma indeksu Y (līdz 300 km/h). 

Avots:Auto Motor und Sport

1. vieta

Continental Conti Sport Contact 5
Continental Conti Sport Contact 5

Priekšrocības:

  • ļoti labs, drošs braukšanas stils,
  • minimāla reakcija uz mainīgu slodzi,
  • zema rites pretestība,
  • laba noturība pret akvaplanēšanu.

Trūkumi:

  • samērā augsts radītais trokšņa līmenis.  

 

Testa vērtējums: sevišķi ieteicamas.

2. vieta

Nokian Z G2
Nokian Z G2

 Priekšrocības:

  • izcilas bremzēšanas spējas slapjos apstākļos,
  • zema rites pretestība testa apstākļos,
  • labs komforts, zems trokšņu līmenis.

Trūkumi:

  • trūkumi akvaplanēšanas laikā,
  • tendence uz sānslīdi.

 

Testa vērtējums: sevišķi ieteicamas

3. vieta

Pirelli P Zero
Pirelli P Zero

 Priekšrocības:

  • izcila vadāmība pagriezienos sausos apstākļos,
  • zema rites pretestība,
  • labi bremzēšanas rādītāji,
  • tiešs un veikls braukšanas stils.

Trūkumi:

  • viduvēja noturība pret akvaplanēšanu,
  • viduvējs komforts.

 

Testa vērtējums: sevišķi ieteicamas

4. vieta

Dunlop SP Sport Maxx TT
Dunlop SP Sport-Maxx TT

 Priekšrocības:

  • augsts sānkustības potenciāls,
  • testā labākie rezultāti akvaplanēšanā,
  • labi bremzēšanas rādītāji sausos apstākļos.

Trūkumi:

  • paaugstināta rites pretestība,
  • samērā vāji bremzēšanas rādītāji uz slapjas brauktuves. 

 

Testa vērtējums: sevišķi ieteicamas

5. vieta

Hankook Ventus S1 evo2
Hankook Ventus S1 evo2

 Priekšrocības:

  • ļoti laba noturība pret akvaplanēšanu,
  • labi bremzēšanas rādītāji sausos apstākļos,
  • zems trokšņu līmenis.

Trūkumi:

  • izteikti šķērskustības leņķi,
  • nevienmērīgs braukšanas stils slapjos apstākļos.

 

Testa vērtējums: sevišķi ieteicamas

6. vieta

Toyo Proxes T1 Sport
Toyo Proxes T1 Sport

 Priekšrocības:

  • drošs braukšanas stils ar mazu pagrieziena rādiusu uz sausas brauktuves,
  • zems trokšņu līmenis,
  • labs komforts.

Trūkumi:

  • viduvēji bremzēšanas rādītāji,
  • nevienmērīgs braukšanas stils uz slapjas brauktuves.  

 

Testa vērtējums: ieteicamas.                                                                            


http://www.pkp.lv