Šoreiz Auto Zeitung notestēja 14 225/40 R18 izmēra vasaras riepas, kuras izgāja pārbaudījumus 13 disciplīnās un nobrauca aptuveni 1 200 km pa sausu un slapju asfaltu. Testi uz slapja ceļa seguma ir tik būtiski, jo patiešām kvalitatīvām vasaras riepām ir jāgarantē autovadītāja drošība pat spēcīgās lietusgāzēs.
Vēl būtiskāka ir riepu bremzēšanas efektivitāte ekstremālā situācijā brīdī, kad ir ātri jāapbrauc šķērslis – šeit no svara ir arī gumijas maisījuma sastāvs. Apbrīnojumi labi automašīnu uz slapja ceļa apstādina Pirelli riepas, ar kurām nespēja konkurēt neviens. Samazinot ātrumu no 100 km/h, Audi bremzēšanas ceļš bija tikai 51 metrs. Salīdzinājumam – otrās vietas ieguvēju, Goodyear riepu, bremzēšanas ceļš bija par 3,8 metriem garāks. Citiem vārdiem sakot, brīdī, kad ar Pirelli riepām aprīkotais Audi jau ir apstājies, ar Goodyear riepām nokomplektētais auto turpina savu kustību ar 26 km/h.
Kopvērtējuma tabulā Pirelli ierindojās otrajā vietā, vien nedaudz atpaliekot no uzvarētāja.
Notestēto riepu saraksts: Bridgestone Turanza T001, Continental ContiSportContact 5, Cooper Zeon CS Sport, Dunlop Sport Maxx RT, Falken Azenis FK453, Fulda SportControl, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, Kumho Ecsta PS91, Michelin Pilot Sport 3, Nokian zLine, Pirelli PZero, Vredestein Ultrac Vorti, Westlake SA07, Yokohama ADVAN Sport V105.
Atsevišķu disciplīnu rezultāti:
Bremzēšana uz slapjas virsmas (bremzēšanas ceļš, samazinot ātrumu no 100 līdz 0 km/h):

Vadāmība uz slapjas virsmas (1 535 m garas distances laiks,s):

Sāniskā noturība uz slapjas virsmas (apļa treka laiks, s):

Bremzēšana uz sausas virsmas (bremzēšanas ceļš, samazinot ātrumu no 100 līdz 0 km/h):

Testu kopvērtējums:
1. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 |
|
|
![]() |
![]() |
Spēcīga saķere, labs sāniskais atbalsts un efektīva bremzēšanas uz slapja ceļa seguma |
2. Pirelli PZero |
||
![]() |
![]() |
Ļoti īss bremzēšanas ceļš, lieliska vadāmība un paredzama ”uzvedība” uz saķeres robežas uz slapja ceļa seguma |
3. Continental ContiSportContact 5 |
|
|
![]() |
![]() |
Laba vadāmība pagriezienos uz slapja ceļa seguma |
![]() |
Samērā garš bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma |
|
4. Dunlop Sport Maxx RT |
|
|
![]() |
![]() |
Pietiekami īss bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma |
![]() |
Problemātikā saķere liedza parādīt labu apļa laiku uz slapja ceļa seguma |
|
5. Nokian zLine |
|
|
Efektīva bremzēšana uz slapja ceļa seguma |
||
![]() |
Nepietiekama manevrētspēja un sāniskā noturība uz slapja ceļa seguma |
|
6. Michelin Pilot Sport 3 |
|
|
|
![]() |
Paredzama ”uzvedība” ar tendenci uz nepietiekamu pagriežamību uz slapja ceļa seguma |
7. Bridgestone Turanza T001 |
|
|
|
![]() |
Labs vilkmes spēks uz slapja ceļa seguma |
![]() |
Samērā garš bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma |
|
8. Yokohama ADVAN Sport V105 |
|
|
|
![]() |
Sabalansēta ”uzvedība”, laba priekšējo riteņu sāniskā noturība un apmierinošas bremzēšanas īpašības uz slapja ceļa seguma |
![]() |
Augsta rites pretestība |
|
9. Falken Azenis FK453 |
|
|
![]() |
![]() |
Laba noturība pret akvaplanēšanu |
![]() |
Samērā garš bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma |
|
10. Kumho Ecsta PS91 |
|
|
![]() |
![]() |
Pietiekami īss bremzēšanas ceļš uz sausa ceļa seguma |
![]() |
Nepietiekama vadāmība un samērā garš bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma |
|
11. Vredestein Ultrac Vorti |
||
![]() |
![]() |
Laba priekšējās ass šķērseniskā saķere uz sausa ceļa seguma |
![]() |
Nervoza ”uzvedība” un garš bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma |
|
12. Fulda SportControl |
|
|
![]() |
![]() |
Zema rites pretestība |
![]() |
Nepietiekama vadāmība un garš bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma |
|
13. Cooper Zeon CS Sport |
|
|
![]() |
![]() |
Garš bremzēšanas ceļš, acīmredzama tendence uz nepietiekamu pagriežamību un mazs ātrums pagriezienos uz slapja ceļa seguma |
14. Westlake SA07 |
|
|
![]() |
![]() |
Zema rites pretestība |
![]() |
Nervoza aizmugurējās ass ”uzvedība” un visgarākais bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma |