Auto Zeitung riepu tests izmērā 225/45R17 (03.2011)

Auto Zeitung riepu tests izmērā 225/45R17 (03.2011)Labām vasaras riepām uz sausa ceļa ir tikpat laba saķere kā uz slapja. Testē četrpadsmit izmēra 225/45 R 17 protektorus priekš VW Golf & Co.  Katru gadu atkal tas pats jautājums: Kad man jāmaina riepas uz vasaras? Jau tagad? Lieldienās? Nav vienas atbildes. Lietošana, reģions, riepas un braukšanas stils ir pārāk atšķirīgi. Bet, kurš pārejai uz vasaras riepām vēlas savām vajadzībām vislabāko protektoru, tam katrā gadījumā vajadzētu informēties jau tagad. Jo piedāvājums ejošākajās dimensijās, tādās kā 17 collu testa izmērs, ir tikpat kā nebeidzams. Ir pārstāvēts viss, sākot no nepazīstamas lētās preces līdz pat zināmām augstas klases riepām. Mēs esam izvēlējuši 14 interesantus, sportiskus nozīmīgu riepu marku protektorus un testējuši tos līdz pat pēdējai protektora gropei. Testējamo sarakstā ir arī sešas debitantes: jaunās Firestone, Fulda, Goodyear, Nexen, Sava un Vredestein riepas pirmo reizi tiek pakļautas mūsu riepu testa smagajām pārbaudēm. Reti labās riepas uzrādījušas tik savstarpēji līdzīgus rezultātus.  Tapāt kā pagājušajā gadā arī šoreiz kā  vasaras riepu testa uzvarētājs izvirzījās Pirelli. P Zero uz slapja ceļa paspīd ar neticami labu saķeri. Vien ar savu izcilo slapjās bremzēšanas rezultātu (49,4 m) tās sev nodrošina 26 punktu pārsvaru pār Vredestein (61,1 m). Pilnīgi pamatots atstatums, ja ņem vērā, ka šis rezultāts kritiskā situācijā atbilst aptuveni 40 km/h atlikuma ātrumam.

 Auto Zeitung riepu tests izmērā 225/45R17 (03.2011) Auto Zeitung riepu tests izmērā 225/45R17 (03.2011) Auto Zeitung riepu tests izmērā 225/45R17 (03.2011) Auto Zeitung riepu tests izmērā 225/45R17 (03.2011)

Bet arī uz sausas trases Pirelli bez šaubām ir labāko riepu skaitā. Tomēr šeit labāko rādītāju bremzēšanas testā sev nodrošināja kopumā otrā vietā esošais, pārstrādātais Goodyear: "Eagle F1 Asymmetric 2" priekš avārijas bremzēšanas pie 100 km/h nepieciešami 33,6 metri. Vissliktākais sacensību dalībnieks (Nexen; 37,1 m) apstājas gan tikai 3,5 metrus vēlāk, bet tas tomēr atbilst apmēram 30 km/h atlikuma ātrumam.   Tā kā jau esam pie ciparu spēlēm, riepa ar zemu rites pretestību absorbē mazāk enerģijas, tātad darbojas efektīvāk un līdz ar to palīdz pazemināt degvielas patēriņu. Tomēr šo efektu nevajadzētu vērtēt pārlieku augstu. Par desmit procentiem zemāka rites pretestība nebūt nenozīmē, ka arī patēriņš samazinās par desmit procentiem. Tādējādi pati efektīvākā riepa (Goodyear) pretstatā protektoram ar augstāko enerģijas zudumu (Nexen) ietaupa vairāk kā 20 procentus rites pretestības, bet tas testa automašīnas gadījumā ("Audi A3 Sportback 1.8 TFSI") atbilst taisni vidējam patēriņam no 0,2 līdz 0,3 litriem.

TRĪS VISEFEKTĪVĀKĀS RIEPAS NĀK NO VIENA KONCERNA

Šajā sakarā ir interesanti, ka Michelin (5. vieta) – citādi lielākoties rekomendējams efektivitātes sakarā – ar "Pilot Sport 3" mērķa konfliktā slapjā saķere / rites pretestība izteiktāks padevies par labu sniegumam uz slapja ceļa. šādi riepa šķiet uzskatāmi līdzsvarotāka par savām priekšgājējām, bet salīdzinājumā ar efektīvāko riepu visā testā patērē tikai aptuveni 0,1 litru vairāk. Starp citu, trīs efektīvākās (Goodyear, Fulda, Sava) riepas nāk no viena koncerna – tāpat kā Dunlop, kas tomēr arī bez samazinātas rites pretestības kļūst pelnīti trešā. Hankook (4.), Conti (6.) un Nokian (8.) pabeidz rekomendāciju sarakstu. Arī Bridgestone (7.) sev nopelna novērtējumu " ļoti ieteicamas", ko tās sasniedz ar savu izcilo sniegumu uz sausa ceļa. Neviena cita riepa šajā testā nebrauc tik dinamiski kā Potenza S 001. Uz slapja ceļa tā turpretī pieprasa punktu samazinājumu.

Kā testē Auto Zeitung:AKVAPLANĒŠANA

Ļoti jūtīga mērelektronika braucot caur septiņus milimetrus augstu pārpludinātu ūdens tilpni kalibrē atsevišķo riteņu apgriezienu skaitu un tādējādi precīzi atpazīst pie kāda tempa iestājas akvaplanēšanas efekts.

BRAUKŠANAS DROŠīBA

Dinamikas testi (vadāmība uz slapja un sausa ceļa, riņķveida trase,  slaloms) izskaidro iespējamos ātrumus, bet atklāj arī pārvaldīšanas problēmas ierobežotajā laukā. Tikai tās riepas, kas vadītājam ārkārtas situācijā sniedz skaidru atgriezenisko saiti un uzrāda aprēķināmas reakcijas, var šeit saņemt maksimālos punktus.

BREMZĒŠANA

Vadītāju vairumam vissvarīgākais riepu drošības aspekts. Tāpēc mēs mērām vidējo bremzēšanas ceļu pie 100 km/h kā uz slapjā, tā uz sausa braucamā ceļa.

RITES PRETESTĪBA

Arī attiecībā uz riepām efektivitātes tēma iegūst arvien lielāku nozīmi. Tāpēc mēs mērām katra protektora enerģijas zaudējumu precīzi definētā laboratorijas izmēģinājumā, veltņa cilindra pārbaudes iekārtā.

Avots: Auto Zeitung

1. Vieta

Pirelli P Zero

Pirelli P Zero

SLAPJŠ – Ātrākā riepa ar labāko saķeri. Papildus tam, labākā bremzēšanas testā – Pirelli uz slapja ceļa ir spīdoša. Akvaplanēšanā uz pagriezieniem tā gan ir tikai viduvēja (138 punkti)

SAUSS arī uz sausa asfalta Pirelli ierindojas pašā augšā un apbur ar ļoti lielu ātrumu uz pagriezieniem, kā arī stabilitāti grambās (119 punkti)

VIETA – 1.Ārkārtīgi laba uz slapja ceļa, lieliska uz sausa ceļa – sportiskā Pirelli P Zero pārliecina visās jomās un pelnīti uzvar šajā testā(257 no 300 punktiem)

2. Vieta

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

SLAPJŠ – Pārstrādātais Goodyear konsekventi liek uz drošību: Tās bremzē spēcīgi, stūrē precīzi un ir grambās stabilas. Neitrāls līdzsvars, skaidra atgriezeniskā saite (125 punkti)

SAUSS- Goodyear par labu liecina pats īsākais bremzēšanas ceļš, kā arī zemākā rites pretestība. Papildus tam, šīs riepas apvieno braukšanas drošību ar ērtību (127 punkti)

VIETA – 2.Spēcīgas bremzēšanā un vienmēr drošajā pusē. šādi Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 ar zemo rites pretestību iekaro otro vietu(252 no 300 punktiem)

3. Vieta

Dunlop SP Sportmaxx TT

Dunlop SP Sportmaxx TT

SLAPJŠ –Dunlop ir izveicīgas vadāmībā uz slapja ceļa un sajūsmina ar ļoti labu atgriezenisko saiti, precīzu stūrēšanu un priekšzīmīgi neitrālu līdzsvaru (126 punkti)

SAUSS – Spēcīgas bremzēšanā, ārkārtīgi precīzi stūrējamas un ļoti ērti līdzsvarotas: sportiskās Dunlop iepatīkas par spīti savai augstajai rites pretestībai (122 punkti)

VIETA – 3.Izveicīgās un harmoniski nostādītās Dunlop SP Sportmaxx TT uzrunā aktīvus vadītājus, kurus tās jebkurā laikā iepriecina ar precīzu atgriezenisko saiti (248 no 300 punktiem)

4. Vieta

Hankook S1 evo

Hankook S1 evo

SLAPJŠ – Uz slapja ceļa Hankook sniedz ļoti kārtīgu izpildījumu: ātras un viegli valdāmas, tās pretojas mākslīgi slapjajam laikam (126 punkti)

SAUSS – Pie ļoti asa braukšanas stila izveicīgās Hankook ātri noārdās, tomēr arvien uzrāda patīkami neitrālu līdzsvaru. Atgriezeniskā saite nav optimāla (115 punkti)

VIETA – 4.Arī ja Hankook S1 evo uz sausa ceļa sasniedz tikai vidēju rezultātu, to ļoti labais sniegums uz slapja ceļa nodrošina tām ceturto vietu šajā testa laukā (241 no 300 punktiem)

5. Vieta

Michelin Pilot Sport 3

Michelin Pilot Sport 3

SLAPJŠ – Michelin vairāk kā līdz šim koncentrējas uz slapja seguma īpašībām: Pilot Sport 3 ir ātras un brīvas no problēmām. Skaidri manāma stūres pretestība robežlaukā (121 punkti)

SAUSS – Lai gan Michelin sev šeit nesagādā nekādu kaunu, tomēr savā agrākajā parādes disciplīnā – vadāmība uz sausa ceļa – tās atstāj gandrīz pārāk rātnu iespaidu (116 punkti)

VIETA – 5.Michelin akceptē zaudējumus rites pretestības jomā un toties koncentrējas uz palielinātu drošību uz slapja ceļa. šī koncepcija atmaksājas – piektais rangs (237 no 300 punktiem)

6. Vieta

Continental ContiSportContact 3

Continental ContiSportContact 3

SLAPJŠ – Uz salijušās kontroles trases Conti, jāatzīst, izbrauc ļoti ātri, bet tas no vadītāja pieprasa paaugstinātu angažētību (113 punkti)

SAUSS – Conti rit visai skaļi un cieti, un uzrāda stipru nodilumu. Toties tās sniedz lielu saķeri, labi bremzē, brauc ļoti stabili un ir ātras (122 punkti)

VIETA – 6.Pat īsi pirms tās tiks nomainītas ar jaunajām SportContact 5, 3 ar brašiem trases laikiem pierāda, ka Continental ir laba izvēle (235 no 300 punktiem)

7. Vieta

Bridgestone Potenza S 001

Bridgestone Potenza S 001

SLAPJŠ – Akvaplanēšanā un testos par vadāmību uz slapja ceļa Bridgestone atklāj, ka tās drīzāk ir specializējušās uz sausām trasēm (107 punkti)

SAUSS – Sportiskākās riepas testā saucas Bridgestone. Tās uzrāda ļoti augstu saķeres līmeni un ir tikpat izveicīgas cik sliedēs stabilas. Rit visai cieti (127 punkti)

VIETA – 7.Sportiskās Bridgestone Potenza S 001 uzliek skaidrus akcentus uz sausa ceļa. Tās ir dinamiskākās riepas ar lielāko saķeri, tomēr uz slapjā ceļa snieguma rēķina (234 no 300 punktiem)

8. Vieta

Nokian Z G2

Nokian Z G2

SLAPJŠ – Akvaplanēšanā un testos par vadāmību uz slapja ceļa Bridgestone atklāj, ka tās drīzāk ir specializējušās uz sausām trasēm (107 punkti)

SAUSS – Sportiskākās riepas testā saucas Bridgestone. Tās uzrāda ļoti augstu saķeres līmeni un ir tikpat izveicīgas cik sliedēs stabilas. Rit visai cieti (127 punkti)

VIETA – 7.Sportiskās Bridgestone Potenza S 001 uzliek skaidrus akcentus uz sausa ceļa. Tās ir dinamiskākās riepas ar lielāko saķeri, tomēr uz slapjā ceļa snieguma rēķina (234 no 300 punktiem)

9. Vieta

Fulda SportControl

Fulda SportControl

SLAPJŠ – Papildus augstajai stūrēšanas precizitātei Fulda iepatīkas ar savu nelielo slodzes maiņas reakciju un labdabīgo konstrukciju (115 punkti)

SAUSS – Izdevīga attiecībā uz rites pretestību un klusa trokšņa testā. Tomēr ar Fulda stūrējot visai stipri pretojas un tikai mēreni ļauj sevi precīzi nostūrēt (111 punkti)

VIETA – 9.Jaunā Fulda SportControl ir cenā izdevīgo riepu grupas līderis. Pie angažētas braukšanas stūre stipri pretojas, toties tai ir zema rites pretestība(226 no 300 punktiem)

10. Vieta

Sava Intensa UHP

Sava Intensa UHP

SLAPJŠ – Sava uz slapja ceļa sajūtu ziņā ir gandrīz tāda pati kā tās koncerna kolēģe Fulda. Tomēr tā parāda vairāk pašdinamikas aizmugurējajā asī. (110 punkti)

SAUSS – Tuvu saķeres robežai Sava sliecas uz stūres pretestību. Tas pieļauj ātrus trases apļu laikus par spīti mērenajam saķeres līmenim. Neliela rites pretestība (108 punkti)

VIETA – 10.Jaunā Sava Intensa UHP ir alternatīva taupīgajiem: nelielā rites pretestība vislabāk papildina zemās pirkšanas cenas priekšrocību. Bet tai piemīt vājības (218 no 300 punktiem)

11. Vieta

Vredestein Ultrac Cento

Vredestein Ultrac Cento

SLAPJŠ – Garā slapjās bremzēšanas ceļa dēļ Vredestein sev sabojā labāka novērtējuma iespēju, par spīti ļoti labajam rezultātam akvaplanēšanas testā (102 punkti)

SAUSS – Vredestein ērtība pārbaudē spēj pārliecināt ar mīkstu noriti. Tā ir bez problēmām vadāma, tomēr agri sasniedz savu robežu (108 punkti)

VIETA – 11.Giugiaro izstrādātā Vredestein Ultrac Cento savā debijā sniedz ne gluži pārliecinošu rezultātu: augsta līmeņa ērtība, bet garš slapjās bremzēšanas ceļš (210 no 300 punktiem)

12. Vieta

BF Goodrich g-Force Profiler

BF Goodrich G-Force Profiler

SLAPJŠ – Ar kustības virzienu sasaistīto BF Goodrich izceļ no problēmām brīvās braukšanas īpašības. Bet: jūtīga attiecībā uz akvaplanēšanu šķērsām, lēna (97 punkti)

SAUSS – Kopumā BF Goodrich sasniedz tikai mērenu saķeres līmeni. Relatīvi lieli stūrēšanas leņķi un maz spontānu reakciju mazina tās punktu kontu (106 punkti)

VIETA – 12.Par spīti V-protektoram BF Goodrich g-Force Profiler ir problēmas ar akvaplanēšanu. Citādā ziņā tikai vidēji sasniegumi – ar to nepietiek augsta līmeņa rangam (203 no 300 punktiem)

13. Vieta

Nexen N8000

Nexen N8000

SLAPJŠ – Akvaplanēšanas pārbaudēs Nexen ievāc punktus ar lielām rezervēm. Tomēr tas impulsus pārvērš darbībā palēnināti. Nedaudz izkliedēta atgriezeniskā saite (106 punkti)

SAUSS – Nexen rit klusu, bet divās svarīgās pārbaudēs tām misējas: tās atzīmē visgarāko bremzēšanas ceļu un sasniedz lielāko rites pretestību (95 punkti)

VIETA – 13.Nexen N8000 stiprākā puse ir akvaplanēšana. Pats garākais bremzēšanas ceļš uz sausa seguma un augstākā rites pretestība tām zaudē vērtīgus punktus (201 no 300 punktiem)

14. Vieta

Firestone SZ 90 μ

Firestone SZ 90

SLAPJŠ – Papildus pieticīgajiem akvaplanēšanas rezultātiem, Firestone uz slapja ceļa ir kaprīza, ar zemu saķeri un nestabilu aizmuguri straujos pagriezienos (80 punkti)

SAUSS – Optiski Firestone ir īsts grāvējs. Riņķveida trasē un slaloma testā šīs riepas turpretī ir pašas lēnākās, jo tās spītīgi pretojas stūrēšanai (94 punkti)

VIETA – 14.Arī, ja Firestone SZ 90 μ jau ar savu uzkrītošo protektora rakstu vien rūpējas par to, lai testa automašīna izskatās ātrāka, tās sniegums nepārliecina (174 no 300 punktiem)


http://www.pkp.lv