Auto Zeitung testē deviņas UHP riepas 235/40/R18 (07.2010)

Auto Zeitung testē deviņas UHP riepas 235/40/R18

Kad testa distancē VW Scirocco 2.0 TSI ar saviem 200 ZS (zirgspēki) iedarbina priekšējos riteņus, pelavas ātri atsijājas no graudiem. Tikai tad, ja riepas ir patiešām labas, sportists pat nelabvēlīgos apstākļos saglabā stabilitāti trasē. Taču kuras riepas garantē vissaskanīgāko sportiskā azarta un rotaļīgas savaldības kompromisu? Kas vispārliecinošāk apvieno komfortu, efektivitāti un drošību?

Mēs liekam sevišķi lielas cerības uz diviem jaunumiem testa distancē – Bridgestone Potenza S001 unMichelin Pilot Sport 3. Sāncenši ir spēcīgi: Goodyear, Hankook un Pirelli pagājušajā gadā ieņēma godalgotas vietas. Arī Continental, Dunlop, Nokian un Vredestein profili ir jau iepriekš pierādījuši savu kvalitāti.

      Tomēr Vredestein Ultrac Sessanta, neskatoties uz savu oriģinālo dizainu, nespēj atkārtot pērnā gada testa labos panākumus. Galu galā draudošas akvaplanēšanas gadījumā profils ar mērenu cenu testa laikā jebkurā gadījumā nodrošina nepārprotami lielākas rezerves kā sacensību dalībnieki. Tādējādi Pirelli atkal kļūst par testa uzvarētāju. Tas izturas neatkarīgi gan slapja, gan sausa ceļa seguma pārbaudēs. Taču akvaplanēšana ir un paliek tā Ahilleja papēdis.

Continental ieņem otro vietu ar ļoti labiem rezultātiem, lai gan to jau nākamajā gadā nomainīs Sport Contact 5  – cerams, tā nodilums būs mazāks. Jaunais Bridgestone nostiprinās  trešajā vietā, pēc vienāda punktu skaita ar Hankook.  Ja Goodyear, pateicoties savām kvalitātēm slapjā ceļa segumā, ieņem piekto vietu, tā koncerna biedrs saķeres ar slapju ceļa segumu trūkumu dēļ nokrītas līdz priekšpēdējai vietai. Michelin gan ir mazāk dinamisks, toties daudz līdzsvarotāks par savu priekšteci, un Nokian pietrūkst galīgā slīpējuma, lai šajā sīvajā konkurencē arī turpmāk atrastos pirmajās rindās.

Kā testē Auto Zeitung 

1 AKVAPLANĒŠANASensori nosaka ātrumu, pie kura riepas uzpeld ūdenstilpnē (septiņi milimetri dziļā). Šis tests pie taisna braukšanas virziena parāda, kurā brīdī iedarbinātie riteņi sāk griezties uz vietas, un ceļa līkumos skaidri uzrāda, no kura brīža sānu vadība vairs nav garantēta.

2 BREMZĒŠANAKatra riepa tiek no 100 km/h vairākkārtīgi nobremzēta gan uz sausa gan mākslīgi samitrināta asfalta, līdz tā pilnīgi apstājas. Tādējādi mēs nosakām gan vidējo aizturi gan bremzēšanas distanci.

3 MANEVRĒŠANAŠis novērtējuma brauciens – slapja un sausa ceļa seguma distancē – ļauj izdarīt secinājumus par riepas maksimālo jaudu.Tomēr novērtējums neko nepasaka par attiecīgās pneimatiskās riepas vadāmību. Šeit svarīgs ir tikai sasniegtais laika rezultāts. Tas atteicas arī uz slalomu un braucienu ūdeņotā apvidū.

4 BRAUCIENA DROŠīBAJa manipulēšanas disciplīnās (slapja un sausa ceļa seguma distancēs), slaloms un riņkveida trase nosaka absolūtos rādītājus, ir nozīmīgi arī šajās jomās gūtie iespaidi. Jo labdabīgākai un precīzākai manevrēšanai padodas ar attiecīgām riepām aprīkotais auto, jo augstāks novērtējums. Ko iesākt ar pneimatisko riepu, kuras potenciālu var izmantot vienīgi profesionālis?

5 RITES PRETESTīBALaboratorijas izmēģinājumos mēs pārbaudām, cik daudz enerģijas attiecīgajiem profiliem nepieciešams rites gadījumā. Šādā veidā aprēķinātais indekss (CR) kalpo kā efektivitātes rādītājs, skatoties pēc degvielas patēriņa.

Avots:AutoZeitung

Vieta

 

Pirelli P Zero (Testa uzvarētājs)

1

Pirelli Pzero

Slapjš ceļa segums Salijuša ceļa seguma trasēs Pirelli nomirdz ar sportisku manevrēšanu un ļoti augstiem sānu vadības rādītājiem. Taāu uz akvaplanēšanu tam ir visai jūtīga reakcija (133 punkti)

Sauss ceļa segums P Zero atšķiras no konkurentiem ar ārkārtīgi augstu saķeres spēju un sportiskām braukšanas kvalitātēm.  Tādā gadījumā komforta trūkums ir viegli pārciešams (131 punkti).

Vērtējot pēc visaugstākajiem kritērijiem, veiklās Pirelli P Zero  riepas vēlreiz gūst uzvaru testā. Katrā ziņā tās tomēr  uzrāda  būtiskus akvaplanēšanas trūkumus (264 punkti).

Continental SportContact 3

2

Continental Sport Contact 3

Slapjš ceļa segums Pat ja Conti SportContact 3 reakcija nav gluži tik spontāna un precīza kā Hankook un Pirelli. Ar saviem labajiem caurmēra rādītājiem tas ir ieguvis visvairāk punktu (138 punkti)

Sauss ceļa segumsConti SportContact 3 tikpat kā nav reakcijas uz slodzes maiņu. Tas ne vien labi brauc, bet arī lieliski bremzē. Taāu tā profils testa noslēgumā ir visnodilušākais (121 punkti).

Vislielākie panākumi slapja ceļa seguma trasē, un tomēr ļoti labi rezultāti sausa ceļa seguma – Continental Sport Contact 3 sporta auto riepas vēl joprojām ir vienas no labākajām (259 punkti).

Bridgestone Potenza S001

3

Bridgestone Potenza S001

Slapjš ceļa segums Akvaplanēšanas testā jaunais Bridgestone izceļas visai mēreni. Toties tas pārliecina ar lielisku bremžu jaudu un sānu vadību. Vadības reakcijas notiek spontāni un precīzi (130 punkti)

Sauss ceļa segumsPotenza S001 iepriecina ar precīzu un jutīgu vadību. Arī bremzēšanas distances ir īsas. Tomēr pozitīvo ainu aptumšo ļoti izteiktās reakcijas uz slodzes maiņu (121 punkts).

Sabalansētie rezultāti un augstie aiztures rādītāji bremžu testā piešķir jaunajām  Bridgestone riepām trešo vietu pie vienāda punktu skaita ar Hankook Ventus S1 evo (251punkts).

Hankook Ventus S1 evo

3

Hankook Ventus S1 evo

Slapjš ceļa segums  Lietū Hankook Ventus S1 evo riteņi griežas uz priekšu, un tam ir labākie rādītāji  gan manevrēšanā gan riņkveida trasē. Tomēr reakcija uz stūres komandām varētu būt vēl precīzāka. (134 punkti)

Sauss ceļa segumsUz laba ceļa seguma Hankook ātri norimst, un tā sānu vadības rādītāji atpaliek no konkurences. Toties korejietis sasniedz viszemāko rites pretestību (117 punkti).

Lietū – pašas ātrākās, saulei spīdot – pašas lēnākās. Vispār Hankook Ventus S1 evo riepas pārliecina ne vien ar rites pretestību un izdevīgo cenu (251 punkts).

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

5

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

Slapjš ceļa segums Visīsākā bremžu distance, lielas rezerves draudošas akvaplanēšanas gadījumā un stabilitāte līdz galējai robežai – Goodyear Eagle F1 Asymmetric ir piemērots slapjā ceļa segumā (136 punkti)

Sauss ceļa segumsPie sporta auto riepām Goodyear uzvedība ir mazliet par rātnu un nepietiekoši spontāna. Turklāt tas uzrāda visaugstāko rites pretestību, kas negatīvi iespaido vērtējumu (110 punkti).

Goodyear Eagle F1 Asymmetric riepas lieliski jūtas lietū, un tā kompensē pieticīgos rezultātus pie sausa ceļa seguma. Visaugstākā rites pretestība (246 punkti).

Michelin Pilot Sport 3

6

Michelin Pilot Sport 3

Slapjš ceļa segums Maneverējot uz slapja ceļa seguma, Michelin  jau sen nav tā parādījis savu labo raksturu un stabilitāti trasē.Turklāt jaunais Pilot Sport 3 ir atsaucīgs un labprāt izpilda vadības komandas.(123 punkti)

Sauss ceļa segumsLaba rites pretestība un komforts, toties nav tik dinamisks kā priekšteāi. Jaunais Michelin skaidri pierāda pielaides nepietiekamību. Viduvēja vadības precizitāte (119 punkti).

Pilnīgi jaunās Michelin Pilot Sport 3 riepas pārsteidz ar labiem rezultātiem uz slapja ceļa seguma. Nav tik sportiskas kā priekštecis, toties daudz harmoniskākas (242 punkti).

Nokian Z G2

7

Nokian Z G2

Slapjš ceļa segums Akvaplanēšanas testā Nokian Z G2 uzrāda labus rezultātus.Toties tā reakcijas uz slodzes maiņu ir tuvu saķeres robežai, un tas nevienmērīgi reaģē uz pagriežamības pārmērībām. (120 punkti)

Sauss ceļa segumsStipri izteikta tendence uz pagriežamības nepietiekamību kā arī aizkavēta reakcija līdz ar ļoti garo bremzēšanas distanci maksā  Nokian punktus. Zema rites pretestība (110 punkti).   

Rites pretestība un akvaplanēšana ir Nokian Z G2 stiprās puses. Citādi soma rezultāti ir pieticīgi, un tas ne ar ko neizceļas. (230 punkti)

Dunlop SP Sport Maxx GT

8

Dunlop SP Sport Maxx GT

Slapjš ceļa segums Dunlop SP Sport Maxx GT liek vilties savos vājajos rezultātos uz slapja ceļa seguma.Saķeres robežā Scirocco ar šīm pneimatiskajām riepām ir tendence uz dzīvu reakciju uz slodzes maiņu pakaļējā asī. (105 punkti)

Sauss ceļa segumsDunlop pieļauj ļoti lielu šķērspaātrinājumu. Pneimatiskās riepas spontāni un ļoti precīzi atsaucas uz vadības impulsiem. Bez tam tiek saglabāta precīza atbildes reakcija. Ripo klusām, bet smagi (120 Punkti).

Vājie rezultāti uz slapja ceļa seguma liedz Dunlop SP Sport Maxx GT  iespēju ieņemt augstāku vietu. Dinamiskas uz sausa ceļa seguma (225 punkti).

Vredestein Ultrac Sessanta

9

Vredestein Ultrac Sessanta

Slapjš ceļa segums Izteiktais bultveida profils liecina, cik brīvi Vredestein akvaplanēšanas tilpnēs šķeļ ūdensplūdus. Taāu: visgarāka bremzēšanas distance un skaidri izteikta tendence uz pagriežamības nepietiekamību (113 punkti)

Sauss ceļa segumsGiugiaro dizaina pneimatiskās riepas no jauna ar visgarāko bremzēšanas distanci streipuļo pa testa laukumu. Turklāt izteiktā tendence uz pagriežamības nepietiekamību traucē sportisko braukšanas stilu (104 punkti).

Akvaplanēšanas testā Vredestein Ultrac Sessanta izvirzās ar ļoti labiem rezultātiem. Visgarākā bremzēšanas distance – sausā un slapjā ceļā seguma trasē – atsviež to atpakaļ (217 punkti).


http://www.pkp.lv