Kad testa distancē VW Scirocco 2.0 TSI ar saviem 200 ZS (zirgspēki) iedarbina priekšējos riteņus, pelavas ātri atsijājas no graudiem. Tikai tad, ja riepas ir patiešām labas, sportists pat nelabvēlīgos apstākļos saglabā stabilitāti trasē. Taču kuras riepas garantē vissaskanīgāko sportiskā azarta un rotaļīgas savaldības kompromisu? Kas vispārliecinošāk apvieno komfortu, efektivitāti un drošību?
Mēs liekam sevišķi lielas cerības uz diviem jaunumiem testa distancē – Bridgestone Potenza S001 unMichelin Pilot Sport 3. Sāncenši ir spēcīgi: Goodyear, Hankook un Pirelli pagājušajā gadā ieņēma godalgotas vietas. Arī Continental, Dunlop, Nokian un Vredestein profili ir jau iepriekš pierādījuši savu kvalitāti.
Tomēr Vredestein Ultrac Sessanta, neskatoties uz savu oriģinālo dizainu, nespēj atkārtot pērnā gada testa labos panākumus. Galu galā draudošas akvaplanēšanas gadījumā profils ar mērenu cenu testa laikā jebkurā gadījumā nodrošina nepārprotami lielākas rezerves kā sacensību dalībnieki. Tādējādi Pirelli atkal kļūst par testa uzvarētāju. Tas izturas neatkarīgi gan slapja, gan sausa ceļa seguma pārbaudēs. Taču akvaplanēšana ir un paliek tā Ahilleja papēdis.
Continental ieņem otro vietu ar ļoti labiem rezultātiem, lai gan to jau nākamajā gadā nomainīs Sport Contact 5 – cerams, tā nodilums būs mazāks. Jaunais Bridgestone nostiprinās trešajā vietā, pēc vienāda punktu skaita ar Hankook. Ja Goodyear, pateicoties savām kvalitātēm slapjā ceļa segumā, ieņem piekto vietu, tā koncerna biedrs saķeres ar slapju ceļa segumu trūkumu dēļ nokrītas līdz priekšpēdējai vietai. Michelin gan ir mazāk dinamisks, toties daudz līdzsvarotāks par savu priekšteci, un Nokian pietrūkst galīgā slīpējuma, lai šajā sīvajā konkurencē arī turpmāk atrastos pirmajās rindās.
Kā testē Auto Zeitung
1 AKVAPLANĒŠANASensori nosaka ātrumu, pie kura riepas uzpeld ūdenstilpnē (septiņi milimetri dziļā). Šis tests pie taisna braukšanas virziena parāda, kurā brīdī iedarbinātie riteņi sāk griezties uz vietas, un ceļa līkumos skaidri uzrāda, no kura brīža sānu vadība vairs nav garantēta.
2 BREMZĒŠANAKatra riepa tiek no 100 km/h vairākkārtīgi nobremzēta gan uz sausa gan mākslīgi samitrināta asfalta, līdz tā pilnīgi apstājas. Tādējādi mēs nosakām gan vidējo aizturi gan bremzēšanas distanci.
3 MANEVRĒŠANAŠis novērtējuma brauciens – slapja un sausa ceļa seguma distancē – ļauj izdarīt secinājumus par riepas maksimālo jaudu.Tomēr novērtējums neko nepasaka par attiecīgās pneimatiskās riepas vadāmību. Šeit svarīgs ir tikai sasniegtais laika rezultāts. Tas atteicas arī uz slalomu un braucienu ūdeņotā apvidū.
4 BRAUCIENA DROŠīBAJa manipulēšanas disciplīnās (slapja un sausa ceļa seguma distancēs), slaloms un riņkveida trase nosaka absolūtos rādītājus, ir nozīmīgi arī šajās jomās gūtie iespaidi. Jo labdabīgākai un precīzākai manevrēšanai padodas ar attiecīgām riepām aprīkotais auto, jo augstāks novērtējums. Ko iesākt ar pneimatisko riepu, kuras potenciālu var izmantot vienīgi profesionālis?
5 RITES PRETESTīBALaboratorijas izmēģinājumos mēs pārbaudām, cik daudz enerģijas attiecīgajiem profiliem nepieciešams rites gadījumā. Šādā veidā aprēķinātais indekss (CR) kalpo kā efektivitātes rādītājs, skatoties pēc degvielas patēriņa.
Vieta |
|
|
1 |
Slapjš ceļa segums Salijuša ceļa seguma trasēs Pirelli nomirdz ar sportisku manevrēšanu un ļoti augstiem sānu vadības rādītājiem. Taāu uz akvaplanēšanu tam ir visai jūtīga reakcija (133 punkti) Sauss ceļa segums P Zero atšķiras no konkurentiem ar ārkārtīgi augstu saķeres spēju un sportiskām braukšanas kvalitātēm. Tādā gadījumā komforta trūkums ir viegli pārciešams (131 punkti). |
|
Vērtējot pēc visaugstākajiem kritērijiem, veiklās Pirelli P Zero riepas vēlreiz gūst uzvaru testā. Katrā ziņā tās tomēr uzrāda būtiskus akvaplanēšanas trūkumus (264 punkti). |
||
Continental SportContact 3 |
||
2 |
Slapjš ceļa segums Pat ja Conti SportContact 3 reakcija nav gluži tik spontāna un precīza kā Hankook un Pirelli. Ar saviem labajiem caurmēra rādītājiem tas ir ieguvis visvairāk punktu (138 punkti) Sauss ceļa segumsConti SportContact 3 tikpat kā nav reakcijas uz slodzes maiņu. Tas ne vien labi brauc, bet arī lieliski bremzē. Taāu tā profils testa noslēgumā ir visnodilušākais (121 punkti). |
|
Vislielākie panākumi slapja ceļa seguma trasē, un tomēr ļoti labi rezultāti sausa ceļa seguma – Continental Sport Contact 3 sporta auto riepas vēl joprojām ir vienas no labākajām (259 punkti). |
||
Bridgestone Potenza S001 |
||
3 |
Slapjš ceļa segums Akvaplanēšanas testā jaunais Bridgestone izceļas visai mēreni. Toties tas pārliecina ar lielisku bremžu jaudu un sānu vadību. Vadības reakcijas notiek spontāni un precīzi (130 punkti) Sauss ceļa segumsPotenza S001 iepriecina ar precīzu un jutīgu vadību. Arī bremzēšanas distances ir īsas. Tomēr pozitīvo ainu aptumšo ļoti izteiktās reakcijas uz slodzes maiņu (121 punkts). |
|
Sabalansētie rezultāti un augstie aiztures rādītāji bremžu testā piešķir jaunajām Bridgestone riepām trešo vietu pie vienāda punktu skaita ar Hankook Ventus S1 evo (251punkts). |
||
Hankook Ventus S1 evo |
||
3 |
Slapjš ceļa segums Lietū Hankook Ventus S1 evo riteņi griežas uz priekšu, un tam ir labākie rādītāji gan manevrēšanā gan riņkveida trasē. Tomēr reakcija uz stūres komandām varētu būt vēl precīzāka. (134 punkti) Sauss ceļa segumsUz laba ceļa seguma Hankook ātri norimst, un tā sānu vadības rādītāji atpaliek no konkurences. Toties korejietis sasniedz viszemāko rites pretestību (117 punkti). |
|
Lietū – pašas ātrākās, saulei spīdot – pašas lēnākās. Vispār Hankook Ventus S1 evo riepas pārliecina ne vien ar rites pretestību un izdevīgo cenu (251 punkts). |
||
Goodyear Eagle F1 Asymmetric |
||
5 |
Slapjš ceļa segums Visīsākā bremžu distance, lielas rezerves draudošas akvaplanēšanas gadījumā un stabilitāte līdz galējai robežai – Goodyear Eagle F1 Asymmetric ir piemērots slapjā ceļa segumā (136 punkti) Sauss ceļa segumsPie sporta auto riepām Goodyear uzvedība ir mazliet par rātnu un nepietiekoši spontāna. Turklāt tas uzrāda visaugstāko rites pretestību, kas negatīvi iespaido vērtējumu (110 punkti). |
|
Goodyear Eagle F1 Asymmetric riepas lieliski jūtas lietū, un tā kompensē pieticīgos rezultātus pie sausa ceļa seguma. Visaugstākā rites pretestība (246 punkti). |
||
Michelin Pilot Sport 3 |
||
6 |
Slapjš ceļa segums Maneverējot uz slapja ceļa seguma, Michelin jau sen nav tā parādījis savu labo raksturu un stabilitāti trasē.Turklāt jaunais Pilot Sport 3 ir atsaucīgs un labprāt izpilda vadības komandas.(123 punkti) Sauss ceļa segumsLaba rites pretestība un komforts, toties nav tik dinamisks kā priekšteāi. Jaunais Michelin skaidri pierāda pielaides nepietiekamību. Viduvēja vadības precizitāte (119 punkti). |
|
Pilnīgi jaunās Michelin Pilot Sport 3 riepas pārsteidz ar labiem rezultātiem uz slapja ceļa seguma. Nav tik sportiskas kā priekštecis, toties daudz harmoniskākas (242 punkti). |
||
Nokian Z G2 |
||
7 |
Slapjš ceļa segums Akvaplanēšanas testā Nokian Z G2 uzrāda labus rezultātus.Toties tā reakcijas uz slodzes maiņu ir tuvu saķeres robežai, un tas nevienmērīgi reaģē uz pagriežamības pārmērībām. (120 punkti) Sauss ceļa segumsStipri izteikta tendence uz pagriežamības nepietiekamību kā arī aizkavēta reakcija līdz ar ļoti garo bremzēšanas distanci maksā Nokian punktus. Zema rites pretestība (110 punkti). |
|
Rites pretestība un akvaplanēšana ir Nokian Z G2 stiprās puses. Citādi soma rezultāti ir pieticīgi, un tas ne ar ko neizceļas. (230 punkti) |
||
Dunlop SP Sport Maxx GT |
||
8 |
Slapjš ceļa segums Dunlop SP Sport Maxx GT liek vilties savos vājajos rezultātos uz slapja ceļa seguma.Saķeres robežā Scirocco ar šīm pneimatiskajām riepām ir tendence uz dzīvu reakciju uz slodzes maiņu pakaļējā asī. (105 punkti) Sauss ceļa segumsDunlop pieļauj ļoti lielu šķērspaātrinājumu. Pneimatiskās riepas spontāni un ļoti precīzi atsaucas uz vadības impulsiem. Bez tam tiek saglabāta precīza atbildes reakcija. Ripo klusām, bet smagi (120 Punkti). |
|
Vājie rezultāti uz slapja ceļa seguma liedz Dunlop SP Sport Maxx GT iespēju ieņemt augstāku vietu. Dinamiskas uz sausa ceļa seguma (225 punkti). |
||
Vredestein Ultrac Sessanta |
||
9 |
Slapjš ceļa segums Izteiktais bultveida profils liecina, cik brīvi Vredestein akvaplanēšanas tilpnēs šķeļ ūdensplūdus. Taāu: visgarāka bremzēšanas distance un skaidri izteikta tendence uz pagriežamības nepietiekamību (113 punkti) Sauss ceļa segumsGiugiaro dizaina pneimatiskās riepas no jauna ar visgarāko bremzēšanas distanci streipuļo pa testa laukumu. Turklāt izteiktā tendence uz pagriežamības nepietiekamību traucē sportisko braukšanas stilu (104 punkti). |
|
Akvaplanēšanas testā Vredestein Ultrac Sessanta izvirzās ar ļoti labiem rezultātiem. Visgarākā bremzēšanas distance – sausā un slapjā ceļā seguma trasē – atsviež to atpakaļ (217 punkti). |