Car&Driver Extreme Performance klases vasaras riepu tests (08.2009)

 

Car&Driver Extreme Performance klases vasaras riepu testsCar&Driver redakcija veicot izmēra 215/45R17 ātrgaitas vasaras  riepu testus sadarbojās ar Tire Rack ekspertiem. Riepu izmēģināšanai izmantoja divus sabalansētas un uzvedībā paredzamas, turklāt, vienkārši pievilcīgas kupejas BMW328i. 

 

Bez jau ierastajiem testiem uz slapja un sausa ceļa, tika veikts tā saucamais ielu tests. Tas ļāva izveidot viedokli par trokšņa līmeni un citiem subjektīviem parametriem, piemēram, atsaucība stūres kursa maiņai un vadāmība, spēja amortizēt ceļa negludumus utt.. Šī iemesla dēļ piloti-izmēģinātāji veica arī 6,5 km pilsētas apstākļos. Aprēķinot gala rezultātus, noteicošie bija testu rezultāti uz sausa asfalta, rēķinoties ar faktu, ka parasti vasaras riepas labāk tiek galā ar slapju ceļa segumu, nekā to var vissezonu riepas.

 

 

Avots: "Car&Driver"

 

 

 1 vieta

Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec

Dunlop Direzza

Car&Driver verdikts:Dunlop riepas bija nedaudz labākas par pārējiem protektoriem. īpaši iespaidīgi rādītāji izrādījās saķeres līmenis un ātrums, kādā šo riepu saķere ļāva braukt vadītājam trasē.

+Šīs riepas  lieliski sevi parādīja pāreju laikā no bremzēšanas uz  likuma veikšanu vai papaātrināšanos. Šīs īpašības padara šīs riepas īpaši piemērotas braukšanai ātruma trekā.

-Trokšņu līmenis ir tikai nedaudz lielāks par vidējo rādītāju.

2 vieta

Hankook Ventus V12 Evo

 

Hankook Ventus EVO V12

Car&Driver verdikts:

Mānīgi ātrās-tieši tā varētu apzīmēt šis Hankook riepas, tādēļ, ka pēc sajūtām tās nebija tik spēcīgas rādītājos, kā tas izrādījās patiesībā, jo īpaši uz  sausa ceļa. Hankook nesen izgatavojusi riepas Ventus RS-3 , kas atbilst Extreme Performance, taču šīs riepas vel nebija  plaši nopērkamas klientiem brīdī, kad norisinājās šis tests. Visticamāk, ka šīs riepas vēl asāk reaģēs uz stūres pagriežamību un kursa maiņu uz sausa ceļa seguma.

+Ventus V12 Evo lieliski sevi parādīja uz sausa, gan slapja seguma, turklāt kļuva par vienām no klusākajām pilsētas apstākļos. Šīs vasaras riepas, salīdzinoši ar daudziem konkurentiem ir iespaidīgas rādītajos un sabalansētākas cenā.

+Saskaņā ar subjektīviem vērtējumiem, tās bija labākās trekā, kaut arī nodemonstrēja sliktāku apļa laiku nekā Dunlop.

3 vieta

Kumho Ecsta XS

Kumbo Ecsta

Car&Driver verdikts:

Vispretrunīgākās riepas šajā testā.

+Labākie rādītāji testos uz sausa ceļa seguma.-Uz slapja seguma saķeres radītājos tās tikai nedaudz pārspēja LingLong.

4 vieta

Bridgestone Potenza RE760 Sport 

Bridgestone Potenza RE760 Sport

Car&Driver verdikts:

Bridgestone Potenza RE760 Sport riepas uzrādīja trešo labāko apļa  laiku trekā. Abi testu piloti atzīmēja, ka saķerē uz sausa  ceļa seguma radās nelielas grūtības. Nepietiekama pagriežamība šai riepai izaudās visspilgtāk no visām testa dalībniecēm.

+Nodrošina lielisku stabilitati uz slapja ceļa .

+Šīs riepas saņēma vislabākās subjektīvās vērtējuma atzīmes brauciena laikā  pilsētas ielās. Tās ir ievērojami klusākas, nekā pārējās, bet no auto salona tās dzird daudz mazāk nekā Hankook un Yokohama.

-Slapjajā trekā rādītājos riepas galvenokārt  atradās saraksta lejasdaļā.

-Šīm riepām pietrūkst prognozējamības.

5 vieta

BFGoodrich G-Force T/A KDW

BFGoodrich G-Force T/A KDW

Car&Driver verdikts:

Neparasts protektora zīmējums ar masīvām ovālu  bloku formām padarījis BFGoodrich G-ForceT/A KDW par lielisku izvēli sportiskajai Dodge SRT4 Neon versijai, kuras sērijveida komplektācijā tās iekļautas. Diemžēl, gribētos vēl labāku gaitas komfortu.

+Lieliski rezultāti testā ar bremzēšanas efektivitāti.

+Saķere ar ceļu labāka par vidējo rādītāju.

-Riepas izrādījās visskaļākās no visām testa dalībniecēm.

-Lēni atjauno saķeri ar ceļu un slīd auto slaloma laikā.

-Tas ir 2002. gada modelis- visvecākais no testētajiem protektoriem.

6 vieta

Yokohama S.Drive

Yokohama S.Drive

Car&Driver verdikts:

Sausā trekā Yokohama riepas neslikti atsaucās stūres pagriezieniem. Diemžēl, rezultāti izrādījās zemāki par gaidītajiem.

+Yokohama uzvedās ļoti paredzami un plānveidīgi uz slapja ceļa seguma.

+Braucot pa ielu Yokohama ripo ļoti klusi.

-Nepārliecinoša uzvedība braucot taisnē, padara tās par nepieņemamu izvēli īstiem ātruma entuziastiem.

7 vieta

Falken Azenis RT-615

Falken Azenis RT-615

Car&Driver verdikts:

Falken Azenis RT-615 riepas spēja parādīt laiku, kas augstāks par vidējo uz sausa seguma, rādītājos noķerot Hankook un Michelin. Diemžēl, šo riepu demonstrētie rezultāti bremzēšanas efektivitātē un centrbēdzes paātrinājumā nebija tik iespaidīgi.+Uz sausa ceļa riepas uzvedas sportiski, tādēļ ir pieņemams varints tiem vadītājiem, kam piemīt tieksme pārspīlēt savas prasmes.

+Zems ceļa trokšņu līmenis.

Falken piemīt vismazākais protektora dziļums, no visām testa dalībniecēm. Šī iemesla dēļ Falken rādītāji uz slapja seguma bija zemāki par vidējo rādītāju.

-Riepas ir pārāk cietas, tādēļ  šķērsojot asfalta  šuves un salaidumus skaidri dzirdama protektora  zunēšana.

8 vieta

Nitto Invo

Nitto Invo

Car&Driver verdikts:

Riepas Nitto Invo nodrošina klusu gaitu pilsētas ielās, taču slapjā un sausā trekā šīs riepas demonstrēja rezultātus, kas zemāki par vidusmēru.

+Šīs riepas kursa  noturības un vadības precizitātes  rādītājos nostājas līdzās Michelin un Dunlop.

-Uz sausa treka seguma šīs riepas parādīja priekšpēdējo trases veikšanas laiku, turklāt, šāds sniegums bija gan apļa laikā, gan bremzēšanas testā.

-Acīmredzami nepietiekama saķere ar ceļa segumu.

9 vieta

LingLong L688

LingLong L688

Car&Driver verdikts:

Ling Long riepas pierādīja, ka ir nepietiekami radīt riepas ar viena zīmējuma protektoriem ar oriģinālu, jo L688 V-veida protektora bloki ir precīza Yokohama AVS Sport protektora kopija.

+Divreiz mazākā cena, nekā vairumam pārējo testā pārbaudīto riepu.

-Milzīgi garš bremzēšanas ceļš-par 6,7 metriem garāks nekā Hankook.

-Vissliktākie rādītāji visās kategorijās.


http://www.pkp.lv