Desmit 18 collu izmēru 225/40 un 255/35 vasaras riepu tests (04.2009)

Desmit 18 collu izmēru 225/40 un 255/35vasaras riepu tests

Pašlaik  jau diezgan pliekani skan frāze, ka riepa ir vienīgais, kas auto notur  uz ceļa. Labi, ka mašīnai ir četras riepas un katra no tām izpilda savu individuālo darbu. Ko varam sagaidīt no labākajām  sporta  mašīnām konstruētājām riepām? 

Atbildi uz šo jautājumu deva desmit 18 collu riepas, kas domātas augsta ātruma  premium segmentam. UHP(Ultra High Performance)riepu tests, kuru veica vācu žurnāls Sport Auto(No3 2009.g), parādīja konkurentu patieso spēku. 

Jāatzīmē, ka tik augstas klases riepas spēj izgatavot tikai visprogresīvākās riepu ražošanas kompānijas. Izgatavošanas gaitā tās nepārtraukti modernizē produkciju, veicot tajā dažādus uzlabojumus. Tādējādi, pat gadījumā, ja šogad riepu ražotāji nelutina klientus ar absolūti jauniem modeļiem, tas nebūt nenozīmē, ka tirgū tiek laistas novecojušas riepu versijas. Patiesībā, šīs  riepas tiek konstruktīvi un tehnoloģiski modernizētas. 

Nolūkā, pēc iespējas  vairāk un precīzāk atklāt katras riepas raksturu, testēšanai tika izvēlēta sportiskā kupeja BMW 135i.Klasiskā piedziņa un 306Zs zem šīs mazās mašīnas motora pārsega- ir tieši tas, kas nepieciešams, lai dažādās, pat visekstremālākajās situācijās pārbaudītu šo protektoru īpašības. Izmēģinājumiem tika pakļautas sekojošās riepas: Bridgestone Potenza RE050 A, Continental SportContact3, Dunlop Sport Maxx GT, Goodyear Eagle F1, Hankook Ventus S1 Evo, Kumho Ecsta KU19, Michelin Pilot Sport, Pirelli P Zero, Toyo Proxes T1-R unVredestein Ultrac Sessanta.

Avots: www.sportauto-online.de

 

Continental SportContact 3

Continental SportContact 3

Sport Auto verdikts:

+Lielisks testēšanas rezultāts uz slapja ceļa. Tieši šis rādītājs ļāva sasniegt uzvarētāja laurus.

-Protams, augsts ražīgums ir riepas protektora mīkstās struktūras rezultāts. Diemžēl,  cieš  stūrēšanas precizitāte. Veicot virāžas ar augstu braukšanas ātrumu pazūd kustības stabilitāte.

 

Sport Auto: īpaši rekomendējama

 

Pirelli P Zero

Pirelli P Zero

Sport Auto verdikts:

+Tikai vienu vērtējuma balli Pirelli riepa neaizsniedz līdz maksimālajai summai, demonstrējot augstu rezultātu uz sausa seguma. Precīzi, pārliecinoši un droši PZero tiek galā ar centrbēdzes spēkiem.

-Akvaplanēšanā un bremzēšanā uz slapja ceļa seguma šī riepa zaudē  nopelnītās pozitīvās vērtējuma balles.

 

Sport Auto: īpaši rekomendējama

 

Hankook S1 Evo

Hankook S1 Evo

Sport Auto verdikts:

+Korejiešu  ražoto riepu Eiropā  kļūst arvien vairāk. Attiecībā pret laika un pircēju atsauksmju pārbaudītajām Hankook– tas nav nekas neparasts. Riepa S1 Evo patiesi ir cienīga  spēlēt augstākajā līgā- vismaz  tajos rezultātos, ko tā uzrāda testos uz sausa ceļa seguma.

-Tikai veicot virāžas augstā braukšanas ātrumā riepai pietrūkst stabilitātes. Pretdarbība akvaplanēšanai  ir vidusmēra līmenī.

 

Sport Auto: īpaši rekomendējama

 

Michelin Pilot Sport

Michelin Pilot Sport

Sport Auto verdikts:

Uz sausas trases Michelin, joprojām atbilst visām prasībām, kas uzstādītas visaugstākās raudzes produktiem. Pilot Sport brauc vienmērīgi un ļoti precīzi. Braucot līkumus augstā kustības ātrumā  Michelin riepas uzvedas ļoti nestabili.

-Uz slapja asfalta pasaule izskatās nedaudz atšķirīga- pastāvīgi nepieciešams piestūrēt, lai noturētos uz ceļa.

 

Sport Auto: īpaši rekomendējama

 

Goodyear Eagle F1

 

Goodyear Eagle F1

Sport Auto verdikts:

+No visiem pa drusciņaiGoodyear nozīmē līdzsvarotas riepas paraugu, kas labi veic vairākumu, testu neparādot īpaši pamānāmas vājuma pazīmes.

-Diemžēl, tik pārliecinoši Eagle F1 rādītāji ir tikai līdz akvaplanēšanas testam. Šķiet, ka uz slapjā ceļa seguma kāda neredzama roka riepu ir nomainījusi ar daudz sliktāku eksemplāru.

 

Auto Sport: rekomendējama

 

Dunlop Sport Maxx GT

Dunlop Sport Maxx GT

Sport Auto verdikts:

+Otrais rezultāts ātruma apļos. Tas nozīmē, ka uz sausa asfalta riepa Sport Maxx GT ir ļoti tuvu ideālam.

-Gribētos vēl precīzāku  atsaucību stūres reakcijām un auto vadītāja komandām. Galīgais rezultāts ir viduvējs nepārliecinošas uzvedības uz slapja asfalta kokteilis.

 

Auto Sport: rekomendējama

 

Vredestein Ultrac Sessanta

 

Vredestein Ultrac Sessanta

Sport Auto verdikts:

+Ultrac Sessanta varētu uzskatīt par ļoti piemērotiem produktiem uzstādīšanai tikai uz priekšējās ass diskiem, jo šīm riepām piemīt laba saķere pat uz slapja asfalta.

-Diemžēl, pat uz sausa asfalta  Ultrac Sessanta pārlieku  jūtīgi reaģē uz pēkšņām slodzes maiņām.

 

Auto Sport: rekomendējama

 

 

Potenza RE050 A Bridgestone RFT

 

Potenza RE050 A Bridgestone RFT

Sport Auto verdikts:

+Vienīgā Runflat konstrukcijas riepa, kas atzīmējas testā.Tā spēj lieliski konkurēt ar pretiniekiem spējās uz sausa asfalta.

-Uz slapjas šosejas, diemžēl, kaitina riepas spējie mēģinājumi aizbēgt no stūres uzdotā kursa, īpaši jau sarūgtina automobiļa aizmugurējas ass  deja ap savu asi.

 

Auto Sport: rekomendējama

 

Toyo Proxes T1-R

 

Toyo Proxes T1-R

Sport Auto verdikts:

+Toyo Proxes var uzskatīt par produktu, kas labi tur sausu ceļu. No šīs riepas nevar gaidīt klaju izgāšanos.

-Nepietiekama vadīšanas precizitāte un pārlieka  tiekšanās uz sānslīdi. Nepārliecinoša uzvedība uz slapja ceļa.

 

Auto Sport: rekomendējama ar iebildēm

 

Kumho Ecsta KU19

 

Kumho Ecsta KU19

Sport Auto verdikts:

+Pārliecinoša uzvedība uz sausa ceļa.

-Slapjš asfalts Kumho riepai kļūst par  īstiem slazdiem. Slikta saķere ar slapju ceļu atspoguļojas arī bremzēšanas rādītājos.

 

Auto Sport: rekomendējama ar iebildēm


http://www.pkp.lv