Desmit sportiska tipa riepas izmērā 225/40R18 (03.2011)

Desmit sportiska tipa riepas izmērā 225/40R18 (03.2011)Desmit aktuālas 18-collu riepas sīvā cīņā uz slapjas un sausas trases. Zīmola ražotāju modernā riepu tehnoloģija šajā testā sacenšas ar lētām riepām no Tālajiem Austrumiem. Tests ar viennozīmīgu iznākumu.

Ja arī nodrošinājums ar vasaras riepām iespējams nesasniegs pēdējās ziemas sezonas ziemas riepu trūkuma dramatiskos apmērus, ir ieteicams pasteigties ar vasaras riepu iegādi. Pieprasījums strauji aug, izejvielas sarūk. Tam, kas negrib būt apmierināts ar otras šķiras preci vai pārpalikumiem, būtu tagad ātri jārīkojas. Taupīgie jau tagad sev nodrošina līdz šim vēl bagātīgi pieejamus laikus autodarbnīcā un ved sarunas ar savu izvēlēto riepu tirgotāju par iespējamām "agro pasūtītāju atlaidēm". Izlemšanas palīdzību un atbalstu optimālas vasaras riepas izvēlē šeit kā vienmēr vasaras ieskaņā sniedz mūsu aktuālais riepu tests.

Šoreiz ar 225/40 R 18 izmēra riepām, kas ir pašreizējais standarta izmērs sporta un individuāli pielāgotiem transportlīdzekļiem. Tādiem transportlīdzekļiem kā Golf GTI, Focus ST, Audi S3, Octavia RS un Mazda3 MPS, kuru mēs izmantojām kā testa automašīnu, šīs riepas nodrošina saķeri ar segumu. Tomēr ar visai atšķirīgiem panākumiem, kā uzrāda testa vērtējumi un komentāri testa protokolā: "Harmoniska stūrēšanas uzvedība un sliedēs stabila saķere līkumos," atzīmē mūsu testa profesionāļi par Pirelli P Zero. Ieraksts par lēto riepu Linglong turpretī drīzāk uztverams kā brīdinājums: "Kritiska aizmugurējās ass sanešana pēc ceļa joslas maiņas."

Desmit sportiska tipa riepas izmērā 225/40R18 (03.2011) Desmit sportiska tipa riepas izmērā 225/40R18 (03.2011) Desmit sportiska tipa riepas izmērā 225/40R18 (03.2011) Desmit sportiska tipa riepas izmērā 225/40R18 (03.2011)

Uz slapjas trases Hankook Ventus S1 evo un Goodyear Eagle F1 Asymmetric uzrādītie laiki ir nepārspējami, to vadāmības uzvedība ir gandrīz nevainojama. Arī bremzējot uz apūdeņota braucamā ceļa, Hankook riepai ar izcilo saķeri veicas: kopā ar Pirelli tā pie pilnās bremzēšanas ar ātrumu 100 jau pēc tikai 55 metriem apstājas. Salīdzinājumam, mēs šo vislabāko atzīmi marķējām ar piloniem un testa automašīnai uzlikām testa kandidātriepas ar nosaukumu Linglong, kas ir ražotas Ķīnā. L 688, kas jau vadīšanā uz slapja ceļa lika vilties, bremzējot tikko zaudē ātrumu, ar ātrumu 55km/h testa Mazda pašaujas garām marķētajai pozīcijai (tas sastrēguma rindas beigās būtu ātrums ar kādu ietriektos priekšā esošajā mašīnā!) un tikai pēc vēl 24 metriem apstājas.

 Drošības rezerves? Nekādas! Ar šo bremzēšanas rekordu – mūsu testā neviena riepa nekad vēl nav bremzējusi sliktāk – Linglong noripo tieši malā. Tur arī šīs riepas salīdzinoši izdevīgā cena neko nevar mainīt. Arī cenas ziņā izdevīgajai Falken Ziex ZE 912 bremzēšanā misējas, un tas pierāda secinājumu, ka, meklējot optimālākās riepas, skopums vispār ir nevis labs, bet gan bīstams. Kas tver pēc lētām riepām, taupa uz drošības rēķina. Moderna tehnoloģija turpretī rada drošību, taču tai ir sava cena. Gudriem taupītājiem tam vēlākais pēc šī testa jābūt skaidram.

Avots: AutoBild

1. Vieta

Hankook Ventus S1 evo 

Hankook Ventus S1 evo

+ Sporta riepas ar priekšzīmīgu braukšanas sniegumu uz slapja un sausa braucamā ceļa.

+ Nevainojama braukšanas uzvedība un stabila virziena vadīšana uz slapja ceļa.

+ īsi bremzēšanas ceļi slapjumā un sausumā, iepriecinoši zema rites pretestība.

 – Tikai vidējs rites komforts.

Vērtējums: priekšzīmīgas

2. Vieta

Pirelli P Zero

Pirelli P Zero

+ Augstas klases riepas ar līdzsvaroti sportiskām vadīšanas īpašībām.

+ Priekšzīmīga stūrēšanas precizitāte ar labu atgriezenisko saiti un dinamisku braukšanas uzvedību sausā trasē.

+ īsākie bremzēšanas ceļi slapjumā un uz sausa ceļa. 

– Vidējas akvaplanēšanas rezerves.

Vērtējums: priekšzīmīgas

3. Vieta

Continental Sport Contact3 

Continental Sport Contact3

+ Daudzpusīgs talants ar līdzsvarotu braukšanas uzvedību visos laika apstākļos.

+ Laba stūrēšanas precizitāte un stabila virziena vadīšana uz sausa braucamā ceļa.

+ īsi bremzēšanas ceļi slapjā trasē, iepriecinoši zema rites pretestība.

 – Mērens rites komforts.

Vērtējums: ieteicamas

4. Vieta

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

+ Dinamiski daudzpusīgas riepas ar ļoti labām braukšanas īpašībām uz slapja seguma.

+ Lielas akvaplanēšanas drošības rezerves, pārliecinošs rites komforts. 

 – Salīdzinoši liels rites troksnis, viegli paaugstināta rites pretestība.

Vērtējums: ieteicamas

5. Vieta

Uniroyal RainSport2 

Uniroyal RainSport2

+ Lietus laika speciālistes sporta riepu vidū.

+ Priekšzīmīgas akvaplanēšanas drošības rezerves, īsi bremzēšanas ceļi, ļoti kluss rites troksnis.

 – Novēlota stūres reakcija un nepakļāvīga braukšanas uzvedība līkumos braucot sportiski pa sausu trasi.

Vērtējums: ieteicamas

6. Vieta

Bridgestone Potenza S001 

Bridgestone Potenza S001

+ Speciālistes uz sausa braucamā ceļa ar dinamiski sportiskām braukšanas īpašībām, labu stūrēšanas precizitāti un īsiem bremzēšanas ceļiem.

+ Labas akvaplanēšanas drošības rezerves. 

– Viegli pagarināti bremzēšanas ceļi uz sausa ceļa, paaugstināta rites pretestība, skaļākais rites troksnis. 

Vērtējums: ieteicamas

7. Vieta

Dunlop SP Sport Maxx TT 

Dunlop SP Sport Maxx TT

+ Līdzsvaroti laba riepa bez izteiktām vājībām vai izteiktām stiprajām pusēm, labas akvaplanēšanas drošības rezerves un īsi bremzēšanas ceļi kā uz slapja tā uz sausa braucamā ceļa.  

– Nedaudz nepakļāvīga stūres braukšanas uzvedība līkumos uz slapja ceļa, mērens rites komforts. 

 

Vērtējums: ieteicamas

8. Vieta

Michelin Pilot Sport 3 

Michelin Pilot Sport 3

+ Labas akvaplanēšanas drošības rezerves, ērts rites komforts, zema rites pretestība.  

– Mērenas vadīšanas īpašības ar izteiktu tendenci uz stūres nepakļāvību līkumos uz slapjas trases, tikai vidēji bremzēšanas rezultāti.

 

Vērtējums: ieteicamas

9. Vieta

Falken Ziex ZE 912 

Falken Ziex ZE 912

+ Zema rites pretestība un klusa rite.

 – Stipri nepakļāvīga stūres braukšanas uzvedība līkumos, novēlota stūrēšanas reakcija un ierobežota virziena vadīšana, pārāk gari bremzēšanas ceļi uz slapja braucamā ceļa, ierobežots rites komforts.

 

Vērtējums: nav ieteicamas

10. Vieta

Linglong L 688 

Linglong L 688

+ Kluss garām braukšanas troksnis, zema rites pretestība.

 – Braukšanas uzvedības, kas uz sausas trases ir disharmoniski nepakļāvīga stūrēšanai līkumos un tendēta uz slodzes maiņu, bīstami gari bremzēšanas ceļi uz slapja braucamā ceļa, slikts rites komforts.

 

Vērtējums: vājas


http://www.pkp.lv