evo: 225/40R18 izmēra vasaras riepu tests (2013)

Britu žurnāls publicējis astoņu Ultra-High Performance klases riepu testa rezultātus.

Visas riepas testētas Mirevalas trasē, kas sākotnēji projektēta autosacīkšu organizēšanai.

Evo vasaras riepu testēšanai sakopojis populārā izmēra 225/40 R18 astoņas dažādu zīmolu riepas. Riepas ļoti būtiski atšķiras pēc cenas, taču tām visām ir asimetrisks protektora zīmējums un tās visas izpildīs nepieciešamos pārbaudījumus. Par testa automašīnu izvēlēts A-klases Mercedes. Objektīvo testu rezultāti veido 60% no kopējā vērtējuma, bet atlikušos 40% – subjektīvais novērtējums. Katrā disciplīnā labākā riepa saņem 100%, bet pārējo rezultāts ir atkarīgs no tā, cik to uzrādītais rezultāts atpaliek no līdera.

Testēto riepu saraksts: Yokohama ADVAN Sport V105, Continental ContiSportContact 5, Dunlop Sport Maxx RT, Pirelli PZero, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, GT Radial Champiro HPY, LingLong Green-Max, Michelin Pilot Sport 3.

Evo ekspertu viedokļi par katru riepu norādīti zemāk:

1. vieta Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Goodyear labi sevi parādīja visos testos, ne reizi nenoslīdot zemāk par ceturto vietu, un kopvērtējumā kļūstot par līderi. Turklāt tās arī saņēmušas visaugstāko subjektīvo vērtējumu par reakcijas precizitāti uz stūres pagriešanu un informatīvumu.

Pilots pastāvīgi zināja un juta saķeres līmeni gan ar sausa, gan mitra seguma, kam pateicoties viņš varēja pārliecinoši veikt distanci.

 
2. vieta Yokohama ADVAN Sport V105

Yokohama labi parādīja sevi visās disciplīnās, un tās pievīla tikai augstā rites pretestība. Tām piemīt lieliska vadāmība gan uz mitra, gan sausa treka, un tās arī saņēmušas augstu subjektīvo vērtējumu par uzvedību uz ceļa, kā arī mitra seguma.

Yokohama ir ļoti labs kopējais saķeres līmenis, un lai gan informatīvums ieejot pagriezienā bija nedaudz sliktāks, to uzvedība uz saķeres robežām ir ļoti prognozējama.

 
3. vieta Michelin Pilot Sport 3

Michelin ir no vienas no trim (un visām testējamajām riepām) pašām dārgākajām, un tām ir pārsteidzoši vāji rezultāti bremzēšanas ceļa garuma testos. Michelin piemīt labs informatīvums gan uz sausas, gan mitras virsmas.

Pateicoties stabilajai saķerei un prognozējamajai uzvedībai, braukt ar Michelin bija tīrā bauda. Tām piemīt arī augsts vilces spēks, kas, izbraucot no pagrieziena, ļauj paātrināties nedaudz ātrāk nekā braucot ar citām riepām.

 
4. vieta Pirelli PZero

Pirelli jūtami apsteidza Dunlop, dalot ceturto vietu ar Continental, jo tās sevi parādija labi.

Pirelli uz sausa ceļa demonstrēja nedaudz labākus rezultātus kā uz mitra.

Vadāmības pārbaudē sausā trasē tās reaģēja nedaudz lēnāk kā līderi, taču ātruma ziņā bija vienas no labākajām.

 
4. vieta Continental ContiSportContact 5

Continental parādīja ārkārtīgi labus rezultātus objektīvajos testos, īpaši uz mitra seguma, kur tās būtiski apsteidza visas pārējās riepas. Subjektīvi tām nedaudz pietrūka informatīvuma, turklāt Continental ir ne tikai dārgas, bet tām arī raksturīga augsta rites pretestība.

Trokšņa līmenis kļuva par vēl vienu trūkumu, kas, lai gan labi tiek galā ar lielu grambu pārvarēšanu, kopumā ir sliktākas par citām mehāniskā un akustiskā komforta ziņā. 

 
6. vieta Dunlop Sport Maxx RT

Dunlop iepriecināja ar komfortablo gaitu, taču nespēja uzrādīt vienlīdz labus rezultātus visos testos. Riepas nopelnīja daudz balles noturībā pret akvaplanēšanu, rites pretestības un bremzēšanas efektivitātē uz sausa seguma pārbaudēs, un tām arī ir augstas subjektīvās atzīmes par informatīvumu.

Tajā pašā laikā tām ir relatīvi zems kopējās saķeres līmenis, un tās pārāk bieži finišēja pēdējā trijniekā.

 
7. vieta GT Radial Champiro HPY

Pirmās ķīniešu riepas testā spēja uzrādīt cienījamus rezultātus daudzās disciplīnās, un bija samērā tuvu premium zīmolu riepām.

To galvenie trūkumi – cietā gaita un nepietiekamais informatīvums.

 
8. vieta LingLong Green-Max

Acīmredzami par pārsteigumu nekļuva tas, ka pašas lētākās riepas ieņēma pēdējo vietu, taču jāatzīmē, ka Linglong kļuva par labākajām rites pretestības testā, apliecinot savu ekoloģiskumu.

Lai kā arī nebūtu, citos testos tās parādīja sliktākus rezultātus nekā pārējās riepas, bet īpaši tās pievīla garais bremzēšanas ceļš uz sausa seguma.

 

Avots: evo


http://www.pkp.lv