EVO: 225/45 R17 izmēra vasaras riepu tests (PZe-2/2014)

Britu žurnāls „Evo” salīdzina desmit 17 collu riepas, lai noskaidrotu labāko. Lai saprastu, cik būtiskas ir pareizas riepas, iztēlojaties nopulētu koka grīdu līkumotā koridorā. Jums ir maksimālā ātrumā jāizskrien tam cauri – turp un atpakaļ. Kādus apavus izvēlēties?

Sajūtām ir jābūt tādām, it kā Jūs skrietu basām kājām. Ir jāizjūt tāds komforts, it kā kājās Jums būtu zīda zeķes. Saķerei ir jābūt tādai, kādu spēj nodrošināt vien sporta kurpes. Turklāt apaviem ir jābūt tik izturīgiem, it kā tie būtu radīti no koka. Diezin vai Jums izdosies atrast visas šīs īpašības apvienojušus apavus, taču tieši tik augstus mērķus uzstāda sev riepu ražotāji, un ražotājs, kuram to ir izdevies sasniegt, neapšaubāmi ir cieņas un uzslavas vērts.

Notestēto riepu saraksts:

  • Bridgestone Potenza S001
  • Continental ContiSportContact 5
  • Dunlop Sport Maxx RT
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
  • Hankook Ventus S1 evo2 K117
  • Michelin Pilot Sport 3
  • Pirelli PZero
  • Toyo Proxes T1 Sport
  • Vredestein Ultrac Vorti
  • Yokohama ADVAN Neova AD08

Objektīvie testu rezultāti veido 60% no gala vērtējuma, pārējie 40% ir attiecināmi uz subjektīviem vērtējumiem dažādas svarīguma pakāpes disciplīnās. Katras disciplīnas uzvarētājs iegūst 100% vērtējumu, pārējo riepu sniegums tiek noteikts, izejot no uzvarētāja rezultāta.

Testi norisinājās motociklu ražotāja Aprilia tone poligonā, dienvidos no Romas. Par testu automašīnu tika izvēlēts septītās paaudzes VW Golf GTI.

Evo ekspertu viedoklis par katru no riepām ir atrodams zemāk:

1. vieta

Continental ContiSportContact 5

Divas uzvaras un goda pjedestāls arī visās pārējās disciplīnās, atskaitot vienu vienīgu, liecina par to, ka Continental sniegumu šajos testos var nosaukt par teicamu un ļoti stabilu. Riepas apvieno sevī informatīvumu un lielisku saķeri, kas ļauj autovadītājam justies patiešām droši, pa īstam izbaudot braukšanas procesu.

 

 

2. vieta

Pirelli PZero

Šis ir jau salīdzinoši vecs riepu modelis, taču tā vadāmības rādītāji uz sausas un slapjas ceļa virsmas joprojām ir labāki nekā daudziem citiem. Bieži vien tikai Pirelli saķeres ziņā spēj līdzināties Continental riepām, tādēļ godpilno otro vietu var uzskatīt par pelnītu.

2. vieta Pirelli — Vadāmība uz slapjas virsmas (apļa laiks)
2. vieta Pirelli — Vadāmība uz slapjas virsmas (subjektīvie vērtējumi)
3. vieta Pirelli – Bremzēšana uz slapjas virsmas
2. vieta Pirelli – Vadāmība uz sausas virsmas (apļa laiks)

3. vieta

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Pagājušajā gadā evo testā Goodyear ierindojās pirmajā vietā, bet šogad tās uzradīja ļoti labus rezultātus visās disciplīnās, nevienā nekļūdamas par uzvarētāju. Visvairāk tās iepriecināja ar savu spēju pastāvīgi informēt autovadītāju par saķeres līmeni, tās ir labi kontrolējamas uz saķeres robežas un to zaudējot.

4.vieta

Yokohama ADVAN Neova AD08

Yokohama smagi riskēja, piedāvājot notestēt šo modeli, un šis risks ir attaisnojies. Uzriez bija skaidrs, ka uz slapjas virsmas Yokohama atpaliks no saviem konkurentiem, toties uz sausas virsmas riepas parādīja sensacionālu ātrumu, tikpat pārliecinošs sniegums bija arī ceļu testā. Lieliski piemērotas trekiem, bet labi izmantojamas arī ikdienā.

1. vieta Yokohama – Vadāmība uz sausas virsmas (apļa laiks)
1. vieta Yokohama – Vadāmība uz sausas virsmas (subjektīvie vērtējumi)
2. vieta Yokohama – Ceļu tests (subjektīvie vērtējumi)

5. vieta

Michelin Pilot Sport 3

Vislabākā noturība pret akvaplanēšanu un uzvara ceļu testā liecina, ka šīm dārgajam franču zīmola riepām piemīt vesela virkne lielisku īpašību. Noteikti atradīsies autovadītāji, kuri pratīs novērtēt stūres patīkamo smagumu, kas ļauj justies drošāk un pārliecinošāk.

6. vieta

Vredestein Ultrac Vorti

Vredestein reitinga tabulā gandrīz vienmēr ierindojās vidū. Tām ir lieliska vadāmības uz slapjas virsmas, un, pateicoties labam komforta un zemam trokšņa līmenim, arī trešā vieta ceļu testā.

7. vieta

Toyo Proxes T1 Sport

7. vieta ir likumsakarīgs Toyo rezultāts, jo tām tā arī neizdevās gūt uzvaru kaut vienā no disciplīnām. Vadāmības testos uz slapjas virsmas tās ierindojās nedaudz augstākā vietā nekā vadāmības testos uz sausas virsmas, un interesanti, ka otrajā gadījumā informatīvums bija labāks. Arī Toyo ir pieskaitāmas pie budžeta riepām.

8. vieta

Hankook Ventus S1 evo2 K117

Hankook sniegums bija nevienmērīgs, un lai arī tās saņēma labu vērtējumu testos par noturību pret akvaplanēšanu un vadāmību uz sausa treka, pēdējā vieta vadāmības testos uz slapjas virsmas un nepietiekamais komforta līmenis diezgan jūtami ietekmēja galarezultātu.

9. vieta

Dunlop Sport Maxx RT

Dunlop riepām piemīt viszemākā rites pretestība, toties to cena ir patiešām pievilcīga, tādēļ kopumā nemaz nav tik slikti. Šīs riepas ir arī labi kontrolējamas uz saķeres robežas, tiesa gan šī robeža tiek sasniegta pārāk strauji.

10. vieta

Bridgestone Potenza S001

Bridgestone ir ierindojušās pēdējā vietā. Evo eksperti atzīmē, ka šoreiz testos nepiedalījās Linglong riepas, tādēļ dalībnieku kopējais līmenis bija ļoti augsts, un uz pēdējā vietā esošajām riepām nav attiecināms kāds brīdinošs komentārs, kā tas mēdz būt citās reizēs.

Colesa.ru


http://www.pkp.lv