Sport Auto: 245/40R18 Y izmēra vasaras riepu tests (2011) PZ 2

Sport Auto: 245/40R18 Y izmēra vasaras riepu tests (2011)Vācu izdevuma Sport Auto eksperti noskaidro, kādas 18 collu riepas Audi TT RS nodrošinās tādu pašu manevrējamību uz slapjas virsmas, kā uz sausas.

Testi notika centrālajā Itālijā, kur, kā tika ziņots, bija silts un sauss laiks. Viss izrādījās ne tik rožaini, jo, lai gan arī bija relatīvi silts, bet, lai pabrauktu pa pilnīgi sausu asfaltu, nācās gaidīt. Nu ko, toties tas deva iespēju kā nākas tikt skaidrībā par to, kā riepas uzvedas uz slapjas virsmas.

Noteikt uzvarētāju nebija nemaz tik vienkārši, jo slavenu brendu riepas bieži vien atšķiras tikai ar nelielām niansēm. Vai arī to īpašības ir stingri diferencētas – vienas riepas vislabāk sevi parāda lietainā laikā, citas optimizētas ātrai braukšanai pa sausu virsmu.

Toties cenu starpība bija vairāk kā pamanāma. Vispieejamākās – Sava, bez kurām mazāk par 200 eiro var nopirkt tikai Toyo Proxes T1 Sport. Tālāk iet Premium klases riepas – Bridgestone Potenza S 001, Dunlop Sport Maxx GT, Michelin Pilot Supersport, Nokian Z G2, un visdārgākās – Pirelli PZero.

Tādējādi pirms testiem uz slapjas virsmas varēja paredzēt, ka vislētākās riepas parādīs sevi sliktāk par visām. Un šajā testā tas patiešām tā ir: riepas Sava, Goodyear meitas brenda, parāda sevi ne no labākās puses, jo tām vienkārši nepietiek tā saķeres līmeņa, kāds ir dārgākiem konkurentiem. Rezultāti uz slapjas virsmas nebija kritiski, bet Sava tomēr reaģē diezgan palēnināti. Lai gan Dunlop ar šiem pārbaudījumiem tika galā vēl sliktāk, jo tendētas uz pāreju no nepietiekamas pagriežamības uz pārmērīgu.

  Pārējās riepas izvietojās ļoti tuvu viena otrai, lai gan jāatzīmē labi rezultāti diviem pretendentiem, kurus sākotnēji uzskatīja par autsaideriem – tie ir Nokian un Toyo. šīs riepas, tāpat kā Pirelli, iepriecināja ar visaugstāko distances nobraukšanas laiku, paredzamu uzvedību galējā saķerē un ļoti neitrālām reakcijām.

  Tiesa, testos uz sausas virsmas Nokian un Toyo jau vairs nevarēja noturēties līderos dēļ nepietiekamas reakciju precizitātes pagriezienos. Kas attiecas uz Toyo, tad tās piedevām arī stipri pasliktināja savu laiku pēdējos 10 braucienos, bet nodilums bija redzams pat no ārpuses. Nokian tomēr nodilst ne tik ātri, bet somu riepas attiecināt uz visātrākajām testā nesanāks. Sliktākās atkal bija Sava, kuras nenodrošina ne pietiekamu saķeri, ne braukšanas prieku.

Sport Auto: 245/40R18 Y izmēra vasaras riepu tests (2011) Sport Auto: 245/40R18 Y izmēra vasaras riepu tests (2011) Sport Auto: 245/40R18 Y izmēra vasaras riepu tests (2011) Sport Auto: 245/40R18 Y izmēra vasaras riepu tests (2011)

Sport Auto: 245/40R18 Y izmēra vasaras riepu tests (2011) Sport Auto: 245/40R18 Y izmēra vasaras riepu tests (2011) Sport Auto: 245/40R18 Y izmēra vasaras riepu tests (2011) Sport Auto: 245/40R18 Y izmēra vasaras riepu tests (2011)

  Bet par vissportiskākajām uz sausas trases kļuva jaunās Michelin Pilot Supersport ar savām kā žiletēm asajām reakcijām uz stūres pagriezieniem. šīs riepas ir nedaudz jāiesilda, un tad tās sevi parādīs visā krāšņumā – Michelin saķere ir augstāka nekā jebkurai citai no testētajām riepām, un apļa laiku arī tās parādīja labāko testā. Tām seko ne tik jaunās Pirelli PZero, kuras par novecojušām vienalga neviens nevar nosaukt. Lai arī tās nenodrošina tādu sportisku vadāmību uz sausas trases, toties to īpašības ir sabalansētākās – ko arī parādīja rezultāti uz slapjas virsmas.

  To pašu var teikt arī par Dunlop, kuras atguva garām palaisto, un testos uz sausas virsmas parādīja lieliskus rezultātus, kas arī ļāva tām ieiet ieteikto riepu trijniekā.  Starp citu, šīs riepas ir atzinis arī pats Audi uzstādīšanai uz saviem modeļiem, par ko liecina marķējums AO uz sāna.

  Pēc visa spriežot, Bridgestone Potenza S001 nav tik labi piemērotas Audi TT RS. Nepietiekama pagriežamība bojā braukšanas prieku un neļauj uzrādīt augstāku laiku. Priekšējo riepu kustības vēl stiprāk izpaužas uz slapjas virsmas, un rezultātā Bridgestone nonāk saraksta vidū – neslikti rādītāji uz slapja seguma, labi – uz sausa. Tomēr ar to nepietiek, lai iekļūtu līderu skaitā.

 Avots: Sport Auto

1. Vieta

Michelin Pilot Super Sport 

Michelin Pilot Supersport

Sport Auto ekspertu viedoklis:Michelin jaunais modelis noteikti varēja attaisnot savu skanīgo nosaukumu. Uz sausa asfalta Supersport bija vissportiskākās, ar ļoti precīzām reakcijām uz stūres pagriezieniem un lielisku uzvedību galējā saķerē. Bez tam Michelin teicami tiek galā ar ilgstošām slodzēm arī pēc 10 ātruma braucieniem, to laiks gandrīz nemainījās. Uz slapjas virsmas reakcijas gan vairs nav tik paredzamas, tāpēc būs vajadzīga ātra un pieredzējusi roka uz stūres rata.

 

 

Sport Auto: īpaši ieteicamas

2. Vieta

Pirelli PZero

Pirelli P Zero

Sport Auto ekspertu viedoklis:Slavenās Pirelli PZero tomēr paliek līderi UHP segmentā. To priekšrocību vidū ir augstā saķere un sabalansētās braukšanas īpašības uz slapjas virsmas, un lai gan Pirelli zaudēja vairākus punktus dēļ garā bremzēšanas ceļa uz slapja asfalta, tām izdevās reabilitēties ar efektīvu bremzēšanu uz sausa treka. Taāu to galvenā atšķirība – ļoti paredzama uzvedība galējā saķerē un teicama vadāmība. Turklāt Pirelli vienādi labi tiek galā gan ar sausu, gan slapju virsmu.

 

 

Sport Auto: īpaši ieteicamas

3. Vieta

Nokian Z G2

Nokian Z G2

Sport Auto ekspertu viedoklis:Nokian vislabāk jūtas uz slapja asfalta, kur teicamā saķere palīdzēja tām nobraukt distanci ātrāk par visām testētājām riepām. No tām var negaidīt kļūmes, un uzvedība vienmēr paliks paredzama un neitrāla. Tam jāpievieno arī ļoti īsais bremzēšanas ceļš, kā arī augstā vieta testā par noturību pret akvaplanēšanu. Toties uz sausas virsmas Nokian sāk zaudēt pozīcijas, jo tām nepietiek reakciju precizitātes. Tomēr, pateicoties labiem rezultātiem testos uz slapja asfalta, tās iegūst pelnīto trešo vietu.

 

 

Sport Auto: īpaši ieteicamas

4. Vieta

Bridgestone Potenza S001

Bridgestone Potenza S 001

Sport Auto ekspertu viedoklis:Bridgestone vienādi atbilstoši uzvedas gan uz sausas, gan slapjas virsmas, bet tostarp ne tur, ne tur tām nepietiek spēju, lai kļūtu par labākajām. Ar šīm riepām "apautais- Audi TT RS uzvedas ne tik sportiski, kā varētu gaidīt, skaidri redzamas nepietiekamas pagriežamības dēļ. Tas Bridgestone maksāja vairākus punktus ailē "Vadāmība-. Ar ilgstošām slodzēm arī ir grūtības, un apļa laiks no brauciena uz braucienu sāk neizbēgami pasliktināties.

 

 

Sport Auto:Ieteicamas

5. Vieta

Toyo Proxes T1 Sport

Toyo Proxes T1 Sport

Sport Auto ekspertu viedoklis:Toyo izrādījās vēl vienas riepas, kas vislabāk tiek galā ar slapju asfaltu, par ko liecina to ļoti labais distances nobraukšanas laiks – tās lieliski klausa stūri, un turklāt to bremzēšanas ceļš uz slapja asfalta bija viens no visīsākajiem testā. Lai kā tur arī nebūtu, uz sausas virsmas situācija mainās ne uz labāko pusi dēļ izteiktas nepietiekamas pagriežamības, kas traucē labai manevrējamībai. Ilgstošas slodzes ietekmēs ne tikai brauciena laiku, bet arī riepu ārējo izskatu.

Sport Auto: Ieteicamas

6. Vieta

Dunlop SP Sport Maxx GT

Dunlop Sport Maxx GT

Sport Auto ekspertu viedoklis:Uz Dunlop sānu sekcijas rotājas uzraksts AO, kas vēsta par to, ka riepas ir izgājušas Audi sertifikāciju, tā kā priekš TT RS šīm riepām jābūt nevainojami piemērotām. Testi uz sausas virsmas parādīja, ka tas atbilst patiesībai – Dunlop uzrāda ļoti labu laiku. Reakciju precizitāte ir lieliska, ilgstošas slodzes nav problēma. Bet uz slapja asfalta riepas bremzē ne tik labi, bet galējā saķerē tendētas uz pāreju no nepietiekamas pagriežamības uz pārmērīgu.

 

 

Sport Auto:Ieteicamas

7. Vieta

Sava Intensa

Sava Intensa

Sport Auto ekspertu viedoklis:Acīmredzami vislētākās riepas testā nevar vienlīdzīgi piedalīties pārbaudījumos ar dārgākiem konkurentiem, lai gan uz slapjas virsmas tās arī varēja noslaucīt degunu Dunlop. Jāatzīmē arī, ka Sava ir laba noturība pret akvaplanēšanu, jo saķere uz slapjas virsmas tomēr ir pietiekamā līmenī. Uz sausa treka acīmredzami nepietiek saķeres un reakciju precizitātes, kā rezultāts – stipri nepietiekama pagriežamība. Bez tam Sava bremzē sliktāk no visām testētajām riepām.

 

 

Sport Auto: Nosacīti ieteicamas


http://www.pkp.lv