Vācu izdevuma Sport Auto eksperti noskaidro, kādas 18 collu riepas Audi TT RS nodrošinās tādu pašu manevrējamību uz slapjas virsmas, kā uz sausas.
Testi notika centrālajā Itālijā, kur, kā tika ziņots, bija silts un sauss laiks. Viss izrādījās ne tik rožaini, jo, lai gan arī bija relatīvi silts, bet, lai pabrauktu pa pilnīgi sausu asfaltu, nācās gaidīt. Nu ko, toties tas deva iespēju kā nākas tikt skaidrībā par to, kā riepas uzvedas uz slapjas virsmas.
Noteikt uzvarētāju nebija nemaz tik vienkārši, jo slavenu brendu riepas bieži vien atšķiras tikai ar nelielām niansēm. Vai arī to īpašības ir stingri diferencētas – vienas riepas vislabāk sevi parāda lietainā laikā, citas optimizētas ātrai braukšanai pa sausu virsmu.
Toties cenu starpība bija vairāk kā pamanāma. Vispieejamākās – Sava, bez kurām mazāk par 200 eiro var nopirkt tikai Toyo Proxes T1 Sport. Tālāk iet Premium klases riepas – Bridgestone Potenza S 001, Dunlop Sport Maxx GT, Michelin Pilot Supersport, Nokian Z G2, un visdārgākās – Pirelli PZero.
Tādējādi pirms testiem uz slapjas virsmas varēja paredzēt, ka vislētākās riepas parādīs sevi sliktāk par visām. Un šajā testā tas patiešām tā ir: riepas Sava, Goodyear meitas brenda, parāda sevi ne no labākās puses, jo tām vienkārši nepietiek tā saķeres līmeņa, kāds ir dārgākiem konkurentiem. Rezultāti uz slapjas virsmas nebija kritiski, bet Sava tomēr reaģē diezgan palēnināti. Lai gan Dunlop ar šiem pārbaudījumiem tika galā vēl sliktāk, jo tendētas uz pāreju no nepietiekamas pagriežamības uz pārmērīgu.
Pārējās riepas izvietojās ļoti tuvu viena otrai, lai gan jāatzīmē labi rezultāti diviem pretendentiem, kurus sākotnēji uzskatīja par autsaideriem – tie ir Nokian un Toyo. šīs riepas, tāpat kā Pirelli, iepriecināja ar visaugstāko distances nobraukšanas laiku, paredzamu uzvedību galējā saķerē un ļoti neitrālām reakcijām.
Tiesa, testos uz sausas virsmas Nokian un Toyo jau vairs nevarēja noturēties līderos dēļ nepietiekamas reakciju precizitātes pagriezienos. Kas attiecas uz Toyo, tad tās piedevām arī stipri pasliktināja savu laiku pēdējos 10 braucienos, bet nodilums bija redzams pat no ārpuses. Nokian tomēr nodilst ne tik ātri, bet somu riepas attiecināt uz visātrākajām testā nesanāks. Sliktākās atkal bija Sava, kuras nenodrošina ne pietiekamu saķeri, ne braukšanas prieku.
.jpg)
.jpg)
Bet par vissportiskākajām uz sausas trases kļuva jaunās Michelin Pilot Supersport ar savām kā žiletēm asajām reakcijām uz stūres pagriezieniem. šīs riepas ir nedaudz jāiesilda, un tad tās sevi parādīs visā krāšņumā – Michelin saķere ir augstāka nekā jebkurai citai no testētajām riepām, un apļa laiku arī tās parādīja labāko testā. Tām seko ne tik jaunās Pirelli PZero, kuras par novecojušām vienalga neviens nevar nosaukt. Lai arī tās nenodrošina tādu sportisku vadāmību uz sausas trases, toties to īpašības ir sabalansētākās – ko arī parādīja rezultāti uz slapjas virsmas.
To pašu var teikt arī par Dunlop, kuras atguva garām palaisto, un testos uz sausas virsmas parādīja lieliskus rezultātus, kas arī ļāva tām ieiet ieteikto riepu trijniekā. Starp citu, šīs riepas ir atzinis arī pats Audi uzstādīšanai uz saviem modeļiem, par ko liecina marķējums AO uz sāna.
Pēc visa spriežot, Bridgestone Potenza S001 nav tik labi piemērotas Audi TT RS. Nepietiekama pagriežamība bojā braukšanas prieku un neļauj uzrādīt augstāku laiku. Priekšējo riepu kustības vēl stiprāk izpaužas uz slapjas virsmas, un rezultātā Bridgestone nonāk saraksta vidū – neslikti rādītāji uz slapja seguma, labi – uz sausa. Tomēr ar to nepietiek, lai iekļūtu līderu skaitā.
Avots: Sport Auto
1. Vieta
|
Michelin Pilot Super Sport
|
 |
Sport Auto ekspertu viedoklis:Michelin jaunais modelis noteikti varēja attaisnot savu skanīgo nosaukumu. Uz sausa asfalta Supersport bija vissportiskākās, ar ļoti precīzām reakcijām uz stūres pagriezieniem un lielisku uzvedību galējā saķerē. Bez tam Michelin teicami tiek galā ar ilgstošām slodzēm arī pēc 10 ātruma braucieniem, to laiks gandrīz nemainījās. Uz slapjas virsmas reakcijas gan vairs nav tik paredzamas, tāpēc būs vajadzīga ātra un pieredzējusi roka uz stūres rata.
Sport Auto: īpaši ieteicamas
|
2. Vieta
|
Pirelli PZero
|
 |
Sport Auto ekspertu viedoklis:Slavenās Pirelli PZero tomēr paliek līderi UHP segmentā. To priekšrocību vidū ir augstā saķere un sabalansētās braukšanas īpašības uz slapjas virsmas, un lai gan Pirelli zaudēja vairākus punktus dēļ garā bremzēšanas ceļa uz slapja asfalta, tām izdevās reabilitēties ar efektīvu bremzēšanu uz sausa treka. Taāu to galvenā atšķirība – ļoti paredzama uzvedība galējā saķerē un teicama vadāmība. Turklāt Pirelli vienādi labi tiek galā gan ar sausu, gan slapju virsmu.
Sport Auto: īpaši ieteicamas
|
3. Vieta
|
Nokian Z G2
|
 |
Sport Auto ekspertu viedoklis:Nokian vislabāk jūtas uz slapja asfalta, kur teicamā saķere palīdzēja tām nobraukt distanci ātrāk par visām testētājām riepām. No tām var negaidīt kļūmes, un uzvedība vienmēr paliks paredzama un neitrāla. Tam jāpievieno arī ļoti īsais bremzēšanas ceļš, kā arī augstā vieta testā par noturību pret akvaplanēšanu. Toties uz sausas virsmas Nokian sāk zaudēt pozīcijas, jo tām nepietiek reakciju precizitātes. Tomēr, pateicoties labiem rezultātiem testos uz slapja asfalta, tās iegūst pelnīto trešo vietu.
Sport Auto: īpaši ieteicamas
|
4. Vieta
|
Bridgestone Potenza S001
|
 |
Sport Auto ekspertu viedoklis:Bridgestone vienādi atbilstoši uzvedas gan uz sausas, gan slapjas virsmas, bet tostarp ne tur, ne tur tām nepietiek spēju, lai kļūtu par labākajām. Ar šīm riepām "apautais- Audi TT RS uzvedas ne tik sportiski, kā varētu gaidīt, skaidri redzamas nepietiekamas pagriežamības dēļ. Tas Bridgestone maksāja vairākus punktus ailē "Vadāmība-. Ar ilgstošām slodzēm arī ir grūtības, un apļa laiks no brauciena uz braucienu sāk neizbēgami pasliktināties.
Sport Auto:Ieteicamas
|
5. Vieta
|
Toyo Proxes T1 Sport
|
 |
Sport Auto ekspertu viedoklis:Toyo izrādījās vēl vienas riepas, kas vislabāk tiek galā ar slapju asfaltu, par ko liecina to ļoti labais distances nobraukšanas laiks – tās lieliski klausa stūri, un turklāt to bremzēšanas ceļš uz slapja asfalta bija viens no visīsākajiem testā. Lai kā tur arī nebūtu, uz sausas virsmas situācija mainās ne uz labāko pusi dēļ izteiktas nepietiekamas pagriežamības, kas traucē labai manevrējamībai. Ilgstošas slodzes ietekmēs ne tikai brauciena laiku, bet arī riepu ārējo izskatu.
Sport Auto: Ieteicamas
|
6. Vieta
|
Dunlop SP Sport Maxx GT
|
 |
Sport Auto ekspertu viedoklis:Uz Dunlop sānu sekcijas rotājas uzraksts AO, kas vēsta par to, ka riepas ir izgājušas Audi sertifikāciju, tā kā priekš TT RS šīm riepām jābūt nevainojami piemērotām. Testi uz sausas virsmas parādīja, ka tas atbilst patiesībai – Dunlop uzrāda ļoti labu laiku. Reakciju precizitāte ir lieliska, ilgstošas slodzes nav problēma. Bet uz slapja asfalta riepas bremzē ne tik labi, bet galējā saķerē tendētas uz pāreju no nepietiekamas pagriežamības uz pārmērīgu.
Sport Auto:Ieteicamas
|
7. Vieta
|
Sava Intensa
|
 |
Sport Auto ekspertu viedoklis:Acīmredzami vislētākās riepas testā nevar vienlīdzīgi piedalīties pārbaudījumos ar dārgākiem konkurentiem, lai gan uz slapjas virsmas tās arī varēja noslaucīt degunu Dunlop. Jāatzīmē arī, ka Sava ir laba noturība pret akvaplanēšanu, jo saķere uz slapjas virsmas tomēr ir pietiekamā līmenī. Uz sausa treka acīmredzami nepietiek saķeres un reakciju precizitātes, kā rezultāts – stipri nepietiekama pagriežamība. Bez tam Sava bremzē sliktāk no visām testētajām riepām.
Sport Auto: Nosacīti ieteicamas
|