Sport Auto riepu tests izmērā 235/35 un 305/30 R19 (2012) PZT 1

Sport Auto riepu tests izmērā 235/35 un 305/30 R19 (2012)Ar Porsche 911 Carrera S 997 modeli devāmies meklēt labākās sporta riepas. Kuras riepas ar izmēru kombināciju 235/35 un 305/30 R19 sporta mašīnai der vislabāk? Piecas pretendentes – Continental, Dunlop, Michelin, Pirelli un Toyo – tika pakļautas riepu testam.

Riepu izmērs 235/35 R19 savu laiku ir nokalpojis? Uz visjaunākā Porsche 911modeļa priekšējās ass varbūt ir gan, bet uz joprojām plaši izplatītajiem 997. vienpadsmitniekiem tikpat maz kā, piemēram, uz Audi R8 vai Lamborghini Gallardo, nemaz jau nerunājot par neskaitāmajām kompaktajām sporta automašīnām, kurām šo lielo izmēru var lietot pat visapkārt. Porsche pakaļējā ass, protams, balstās uz platākām riepām, un proti, uz riepām ar 305/30 R19 izmēru. Ar to tad būtu noskaidroti piecu salīdzināmo sporta riepu izmēri testā.

Riepas ar sportiskām braukšanas īpatnībām

Sports – šī piedeva mūsdienās ir daudzām lietām. Bet piecām riepu testa pretendentēm – Continental Force Contact, Dunlop Sport Maxx Race, Michelin Pilot Sport Cup+, Pirelli P Zero Trofeo un Toyo Proxes R888 – pavisam noteikti. Jo šo īpašo riepu veida konstrukcija un profila zīmējumi ir orientēti uz vienu primāro mērķi: sportiskām braukšanas īpatnībām, it īpaši sausos laika apstākļos.

Tādēļ arī izvirzītie riepu testa kritēriji galvenokārt ir orientēti uz pielietojuma mērķi – uz sausu sacīkšu distances posmu. No 200 maksimāli iegūstamajiem punktiem 150 tiek piešķirti par sausajiem testiem un maksimāli 50 – par braukšanas mēģinājumiem slapjos laika apstākļos.

Sporta riepas ar trūkumiem slapjos laika apstākļos

Toyo R 888 par braucienu slapjos laika apstākļos var iegūt tikai nožēlojamus deviņus punktus. Porsche 911 un Toyo Proxes R 888 kombinācija uz slapjas brauktuves vispār nav apspriežama, jo ir gandrīz pilnīgi nelietojama.

Sport Auto riepu tests izmērā 235/35 un 305/30 R19 (2012) Sport Auto riepu tests izmērā 235/35 un 305/30 R19 (2012) Sport Auto riepu tests izmērā 235/35 un 305/30 R19 (2012) Sport Auto riepu tests izmērā 235/35 un 305/30 R19 (2012)

Conti Force Contact kompromisu ar Porsche spēj atrast daudz labāk. Tā ir spējīga arī slapjos laika apstākļos adekvāti un, galvenais, droši pārvietoties pa sacīkšu distanci, griezt tur ātrus apļus un, neraugoties uz savu objektīvi mīkstāko gumijas sastāvu un drošajām braukšanas īpatnībām, ar pietiekami lielu profila atlikumu doties mājup.

Sporta riepas automašīnai Porsche 911 Carrera S

Pie ātrākajiem skrējējiem ierobežotā ceļa posmā pieder abas jaunākās cīņas dalībnieces: Pirelli un Dunlop. Pēdējā pārliecina galvenokārt ar īpaši līdzsvarotu braukšanas stilu, kas 997. Carrera S piešķir vislabāko neitralitāti un Sport Maxx Race – pirmo vietu starpvērtējumā.

Toties uz slapja ceļa seguma jaunie ražojumi cieš sakāvi. Cīņa pret akvaplanēšanu un bremzēšana nav viņu stiprā puse, jo slapjumā tām vispār trūkst saķeres. To uzskatāmi pierāda drīzāk viduvējais brauciena laiks vienā aplī. Pirelli slapjā ceļa segumā ieķeras labāk, kaut arī vienpadsmitnieka pakaļgals met tādus pašus zigzagus kā Dunlop gadījumā. Bet kopumā P Zero Trofeo slapjos apstākļos tiek galā labāk, sausajos ceļa posmos min uz papēžiem Sport Maxx Race un tādējādi kopumā nodrošina sev vislielāko punktu skaitu testā.

Svaram ir nozīme

Un Michelin? Sporta riepai slapjos laika apstākļos joprojām ir nedaudz kaprīzs braukšanas stils, un, neraugoties uz savu fascinējoši precīzo braukšanas izjūtu sausos apstākļos, tā tomēr nespēj testa ietvaros sasniegt virsotni. Ar 42 kilogramiem, ko sver viens riepu komplekts, protams, bez kaltajiem Fuchs diskiem, francūzietei kopā ar Conti ir vismazākais svars. Un svaram, kā mēs zinām ne tikai kopš 911. pilnveides, sporta automašīnās galu galā ir noteicošā loma.

Avots: Sport Auto

1. vieta

Pirelli P Zero Trofeo

Pirelli P Zero Trofeo

Sausos un slapjos laika apstākļos tā gan nav ikreiz vislabākā, taču kopsummā tās īpašības testā ierindo Pirelli P Zero Trofeo pirmajā vietā sporta riepu testā. Uz slapjas brauktuves itāliete izskatās labi lietojama, kaut arī slodzesmaiņu reakcijas ir ātri jānovērš. Sausos laika apstākļos tā ar nelielu pārsvaru tomēr uzrāda vislabāko braukšanas laiku. Aizmugurējā ass maksimālas noslodzes apstākļosilgi paliek stabila nospraustajā virzienā, pirmajam precīzajam pagriezienam seko viegla nosliece uz centrbēdzi, kas Trofeo padara vadāmu.

2. vieta

Continental Force Contact

Continental Force Contact

Neviena nav veiksmīgāka slapjos laika apstākļos kā Continental Force Contact – viduvējie rādītāji akvaplanēšanas testā nav vērā ņemami. Riepas braukšanas īpatnības nesagādās sliktus pārsteigumus. Toties sausā ceļa posmā Conti nedaudz trūkst subjektīva asuma, kas gan nekādā veidā neiespaido apļa laiku riepu testā. Force Contact ir ātra, kaut arī tā savas nelielās centrbēdzes un maksimālas noslodzes apstākļos vienmēr raitās kustības dēļ nemaz tāda nešķiet.

3. vieta

Michelin Pilot Sport Cup+

Michelin Pilot Sport Cup+

Subjektīvi Michelin Pilot Sport Cup+ ir visstraujākā no riepu testā piedāvātajām alternatīvām. It īpaši, pateicoties sevišķi precīzajām un asajām kustībām pagriezienos un augstajam saķeres līmenim, francūziete sniedz visīstāko sacensību izjūtu. Taāu, tā kā šī riepa ir jūtīga pret slodzes maiņu, uz stūres nepieciešamas ātras un prasmīgas rokas. Kaut arī sniegums akvaplanēšanas testā ir labs, slapjos laika apstākļos nepieciešama piesardzība, jo pakaļējās ass saķere samērā pēkšņi pārtrūkst.

4. vieta

Dunlop Sport Maxx Race

Dunlop Sport Maxx Race

Visjaunākā Dunlop Sport Maxx Race pēc sausā testa kritērijiem riepu tabulā ieņem pirmo vietu. Attiecīgi arī apļa laika ziņā tā pieder pie ātrākajām no salīdzinātajām riepām, kaut arī atšķirības šeit ir nelielas. Lielisks ir šīs riepas maksimālas noslodzes apstākļos pilnīgi neitrālais braukšanas stils, arī reakcija braucot un bremzējot ir izcila. Medaļas otra puse atklājas slapjos laika apstākļos. Šeit riepai Sport Maxx Race pietrūkst pietiekama saķeres līmeņa. Uz slodzesmaiņām Dunlop reaģē samērā asi, rezultāti akvaplanēšanas testā ir drīzāk viduvēji.

5. vieta

Toyo Proxes R 888

Toyo Proxes R 888

īsi sakot: uz slapjas brauktuves brauciens ar Toyo R 888 līdzinās piesardzīgai dejai starp izliktām olām. Vispirms vienpadsmitnieks slikti ieiet pagriezienā, tad tā pakaļgalu jau ar ātrumu 40 km/h pēkšņi sanes uz sāniem, nemaz nerunājot par slikto bremzēšanu un viduvējām īpašībām akvaplanēšanas testos. Sausos laika apstākļos Toyo salīdzinājumā ar konkurentēm trūkst vadības precizitātes, un arī šeit samērā vaļīgajam Porsche 911 pakaļgalam nepieciešams pamatīgs vadītāja darbs pie stūres. Tikai bremzējot uz sausas brauktuves Toyo R 888 riepu testā ir vadībā.


http://www.pkp.lv