TCS: Jaunu un vecu riepu tests

TCS: Jaunu un vecu riepu testsSavā speciālajā testā Šveices tūrisma klubs salīdzināja jaunas riepas ar līdz 14 gadus vecām auto riepām. Tika ņemtas riepas ar pietiekamu protektora dziļumu, pēc tam TCS veica izmēģinājumus, lai uzzinātu, kā riepu vecums ietekmē satiksmes drošību. Tika salīdzināta bremzēšanas efektivitāte uz sausas un slapjas virsmas, riepu uzvedība apļa trekā, kā arī vadāmība ārkārtēju manevru laikā. Rezultāts: jau piecgadīgas riepas ir daudz sliktākas krasu manevru laikā, bet 10 gadu vecas riepas jau principā vairs nevar izmantot.

Tādējādi var secināt, ka neatkarīgi no riepas protektora dziļuma, pirms 10 gadiem ražotās nevar uzstādīt savam automobilim.

Tests parādīja, ka riepu vecums tieši ietekmē drošības līmeni, un vecākas riepas jau vairs nevar uzrādīt tādus pašu rezultātus, kā jaunas auto riepas, kas uzskatāmi tika nodemonstrēts bremzēšanas efektivitātes testā. Uz slapjas virsmas ar ātrumu 80 km/h piecgadīgām riepām bremzēšanas ceļš būs par 6 metriem garāks nekā jaunām. Turklāt atlikušais ātrums būs 30 km/h, kas var izraisīt diezgan skumjas sekas.

Citu testu laikā uz slapja seguma (vadāmība un apļa treka brauciens) vecu riepu braukšanas īpašības arī ir ievērojami sliktākas, lai gan tām ir pietiekams protektora dziļums – 5 mm. Tāpēc TCS iesaka mainīt par 10 gadiem vecākas riepas neatkarīgi no to stāvokļa.

Riepas izlaiduma datumu var uzzināt no DOT numura sānu daļā, kur norādīta riepas ražošanas nedēļa un gads. Novecošanas procesā gumija oksidējas, un skābekļa un ozona iedarbībā var veidoties plaisas. Tāpēc tiek ieteikts pirkt riepas, kas nav vecākas par diviem gadiem. Bez tam glabāšanas laikā jāpievērš uzmanība šādiem faktoriem: riepas jāglabā tumšā, sausā telpā, tālu no naftas, benzīna un taukiem un citām ķimikālijām.  Pretējā gadījumā novecošanās process var paātrināties.

Rezultātu tabula

TCS: Jaunu un vecu riepu tests

 

TCS: Jaunu un vecu riepu tests


http://www.pkp.lv