Test World: Vasaras riepu tests 205/55 R16 (2013)

Test World: Vasaras riepu tests 205/55 R16 (2013)

Somijas organizācijas Test World eksperti novērtējuši 13 populārā vasaras izmēra 205/55R16V riepas. Kā atzīmējuši somu speciālisti, par galveno riepu kvalitātes pārbaudes parametru pēdējā vasaras testā atkal kļuvusi saķere uz slapja ceļa seguma. Bremzēšanas ceļa garums uz slapjas virsmas ar zemu saķeres koeficentu sniedz lielisku priekšstatu par to, cik labi katram ražotājam ir izdevies izveidot un sagatavot gumijas maisījuma sastāvu, izveidot riepas konstrukciju un uzlabot protektora zīmējumu. Atšķirības starp labākajām riepām šajā testā bija salīdzinoši nelielas un bremzēšanā no 80km/h to uzrādītie rezultāti iekļāvās vien dažu metru robežās. Tāpēc, lai arī bremzēšana uz slapja ceļa ir lielisks riepu kvalitātes indikators, gadījumā ar testa līderiem šīs savstarpēji uzrādīto rezultātu atšķirības bija minimālas.

 
Vēl viens uzskatāms piemērs kā saprast, cik labas ir riepas, ir bremzēšanas ceļa un atlikušā ātruma mērījumi uz slapja ceļa seguma. Piemēram, vietā, kur ar Continental, Dunlop un Pirelli aprīkots VW Golf bremzējot no 80km/h, jau bija apstājies, ar Bridgestone vai Nankang aprīkota auto ātrums vēl bija 30km/h. Ja aprēķinātu, kādi būs rādījumi bremzēšanā no 120km/h, atšķirības kļūtu vēl pamanāmākas, jo testā sliktāko riepu atlikušais ātrums šajā bremzēšanas ceļa mērījumu punktā būs 50km/h. 
 
Saķere uz slapja ceļa seguma, rites pretestība un trokšņu līmenis no pagājušā gada novembra tiek norādīti arī ES marķējumā, kuram jāinformē pircējs par šiem trim nozīmīgajiem automobiļu riepu raksturlielumiem. Kā atzīmēja TEST World speciālisti, šī gada testi tika veikti atbilstoši standarta metodikai, kas pieņemta Eiropas Savienībā. Vēlāk šos rezultātus salīdzināja ar riepu vērtējumiem, kurus piedāvāja paši ražotāji. Izrādījās, ka testu rezultāti un pašu ražotāju vērtējumi nedaudz atšķīrās, taču ne vairāk kā par vienu vienību vērtējuma skalā. Šādas atšķirības var vērtēt kā pieļaujamas, jo nelielas korekcijas atbilstoši testu apstākļiem (klimats, temperatūra) ir iespējamas. 

Test World: Vasaras riepu tests 205/55 R16 (2013) Test World: Vasaras riepu tests 205/55 R16 (2013) Test World: Vasaras riepu tests 205/55 R16 (2013) Test World: Vasaras riepu tests 205/55 R16 (2013)

Bremzēšana uz sausa un slapja ceļa seguma

Bremzēšanas efektivitātes testi uz slapja ceļa seguma tika veikti atbilstoši ES normatīviem, pēc kuriem riepām tiek izliktas atzīmes, atbilstoši marķējuma jaunajai sistēmai. Konkrētajā gadījumā vērā tiek ņemts saķeres koeficents un asfalta grubuļainums, automobiļa raksturlielumi un riepu kravnesība.

Vadāmība uz slapja ceļa seguma

Vadāmības izmēģinājumi tika veikti apūdeņotā trekā, kas iekļāva sevī dažāda veida pagriezienus, kuros riepām bija jādemonstrē bremzēšanas un paātrinājuma efektivitāte, kā arī noturība pret akvaplanēšanu. 

Noturība pret akvaplanēšanu

Tika vērtēts ātrums, kādā sākās riteņu izslīdēšana, apstājās paātrinājums un pazuda kontrole pār automobiļa vadību.

Braukšanas kvalitāte uz sausa un slapja ceļa seguma

Tika vērtēta riepu uzvedība dažādās situācijās, arī ekstremālas šķēršļu apbraukšanas laikā. Par laba vērtējuma vissvarīgāko kritēriju tika pieņemts augsts drošības līmenis un prognozējamas auto reakcijas pēc stūres pagriešanas.

Trokšņa līmenis

Šoreiz trokšņa līmenis tika vērtēts subjektīvi. Automobilis paātrinājās līdz 100km/h, un tad tam izslēdza motoru. Eksperti lika atzīmes par trokšņu līmeni, kā arī par to, cik ļoti riepu troksnis ir nomācošs uz pārējo auto trokšņu fona. Troksnis tika vērtēts sēžot gan priekšējos, gan aizmugures sēdekļos.

Komforts

Tests norisinājās nelīdzenā apvidū ar bedrēm, grambām un izciļņiem. Tika vērtēts braukšanas komforts vadītājam kā arī auto aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.

Rites pretestība

Izmēģinājumi tika veikti laboratorijas apstākļos, atbilstoši ES standartiem. Pēc testu veikšanas ar datora palīdzību tika noskaidrota riepu veikuma ietekme uz degvielas patēriņu.

 
Avots: Test World
1. Goodyear EfficientGrip Performance Vērtējums: 9,1

+ Zema rites pretestība
+ Laba vadāmība uz sausa un slapja ceļa seguma

– Relatīvi vāja noturība pret akvaplanēšanu
2. Continental ContiPremiumContact 5 Vērtējums: 9,0

+ Laba vadāmība uz sausa un slapja ceļa seguma
+ Lieliska noturība pret akvaplanēšanu

– Relatīvi garš bremzēšanas ceļš uz sausa ceļa 
 2. Nokian Hakka Blue 
Vērtējums: 9,0

+ Laba vadāmība uz sausa un slapja ceļa seguma
+ Zems trokšņa līmenis

– Relatīvi garš bremzēšanas ceļš uz sausa seguma
4. Dunlop Sport BluResponse Vērtējums: 8,9

+ Augsta bremzēšanas efektivitāte uz sausa un slapja ceļa seguma
+ Zema rites pretestība

– Nepietiekami droša saķere spēju manevru laikā uz sausa ceļa seguma
5. Pirelli Cinturato P7 Vērtējums: 8,6

+ Augsta bremzēšanas efektivitāte uz sausa un slapja ceļa seguma
+ Lieliska noturība pret akvaplanēšanu

– Augsta rites pretestība
5. Vredestein Sportrac 5 Vērtējums: 8,6

+ Lieliska vadāmība uz slapja ceļa seguma
+ Laba vadāmība uz sausa ceļa seguma

– Relatīvi vāja noturība pret akvaplanēšanu
7. Apollo Alnac 4G Vērtējums: 8,2

+ Apmierinoša saķere jebkuros ceļa apstākļos
+ Augsts komforta līmenis

– Augsta rites pretestība
7. Hankook Ventus Prime2 (K115) Vērtējums: 8,2

+ Augsta noturība pret akvaplanēšanu

– Nepietiekami laba vadāmība uz slapja ceļa seguma
– Augsta rites pretestība
9.  Michelin Primacy 3 
Vērtējums: 8,2

 

– Zema noturība pret akvaplanēšanu
10. Barum Bravuris 2   Vērtējums: 8,1

 

– Garš bremzēšanas ceļš uz sausa seguma
– Zems komforta līmenis

11. Bridgestone Turanza T001 Vērtējums: 7,9

+ Laba noturība pret akvaplanēšanu

– Nepietiekami laba vadāmība uz sausa un slapja ceļa seguma
– Zems komforta līmenis

12.  Toyo Proxes CF2 Vērtējums: 7,3

+ Augsts komforta līmenis

– Vāja stabilitāte pret akvaplanēšanu
– Vāja saķere uz slapja ceļa seguma

13.  Nankang ECO-2 Green Sport Vērtējums: 6,7

+ Zems trokšņa līmenis

– Nepietiekami laba vadāmība uz sausa un slapja ceļa seguma
– Vāja noturība pret akvaplanēšanu


http://www.pkp.lv