Zviedru autožurnāla Vi Bilagare eksperti notestēja astoņas vasaras riepas, līdztekus salīdzinot testa rezultātus ar riepu vērtējumu pēc jaunās marķējumu sistēmas.

Notestēto riepu saraksts: Bridgestone Turanza T001, Continental ContiPremiumContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Goodyear EfficientGrip Performance, Michelin Energy Saver+, Nokian Hakka Blue, Pirelli Cinturato P7, Vredestein Sportrac 5, Yokohama BluEarth AE-01.
Savus testus Vi Bilagare veica Ūvaldes poligonā, Teksasā. Visi testi norisinājās 20-25°С temperatūrā, izmantojot VW Golf GTI VI, Audi A3 un Audi A4. Visas sistēmas, tādas kā ABS un ESP, palika ieslēgtā režīmā.
TESTU REZULTĀTI:
Vadāmība uz slapjas virsmas
Eksperti atzīmēja, ka Vi Bilagare testos riepas nekad agrāk nav uzrādījušas tik nelielu starpību rezultātos, pirmo sešu riepu radītāji atšķiras vien par 1,9%.

Bremzēšana uz slapjas virsmas
Visefektīvāk automašīnu apstādina Continental, Goodyear, Nokian un Pirelli. Dunlop un Vredestein bremzēšanas ceļš ir par dažiem metriem garāks.

Noturība pret akvaplanēšanu
Continental un Pirelli iztur vislielāko ātrumu uz slapja ceļa seguma.

Vadāmība uz sausas virsmas
Labākās riepas atkal uzrādīja praktiski vienādu apļa laiku, pirmo septiņu riepu rezultāti iekļāvās vienā sekundē. Visas šīs riepas garantē labu vadāmību un manevrētspēju, taču eksperti atzīmēja, ka tās būtiski atšķiras tādos rādītājos kā reakcijas precizitāte uz stūres pagriezieniem.

Degvielas patēriņš
Pilots brauca pa lielu, ovālu treku ar nemainīgu ātrumu (90 km/h) un degvielas patēriņš tika noteikts taisnajos posmos, izmantojot patēriņa mērītāju. Vi Bilagare atzīmē pat nelielu vēja plūsmu ietekmi uz rezultātiem, tomēr vispārīgu priekšstatu par katras riepas ekonomiskuma pakāpi tādā veidā iegūt varēja.

Bremzēšana uz sausas virsmas
Labākās riepas bremzē uz sausa asfalta praktiski vienādi, par līderi kļuva Dunlop. Goodyear, Michelin, Continental, Vredestein, Pirelli un Nokian rezultāti iekļāvās viena metra robežās.

Šķērseniskā saķere uz slapjas virsmas
Pilots attīstīja ātrumu ļoti pakāpeniski un mēģināja maksimāli ātri iziet apļa treku ar 55 metru diametru. Visātrāk to ļāva paveikt Continental, taču visas pārējās riepas atpalika vien par dažām sekundes desmitdaļām.

Colesa.ru