Vi Bilagare: 205/55 R16 izmēra vasaras riepu tests (2014)

Notestēto riepu saraksts: Bridgestone Turanza T001, Continental ContiPremiumContact 5, Dunlop Sport BluResponse, Goodyear EfficientGrip Performance, GT Radial Champiro VP1, Michelin Primacy 3, Nokian Hakka Blue, Pirelli Cinturato P7, Vredestein Sportrac 5.

Izmēģinājumi notika Teksasas poligonā, ASV, 2013. gada novembrī. Testi uz sausas virsmas norisinājās 20-22 grādu temperatūrā, savukārt vadāmības testi uz slapja asfalta 12-16 grādu temperatūrā. Subjektīvajos trokšņa līmeņa, komforta un vadāmības testos piedalījās Ford Focus ST, savukārt tādām disciplīnām kā bremzēšana, noturība pret akvaplanēšanu un degvielas patēriņš tika izvēlēts VW Golf GTI VI. Visas izmēģinājumu riepas bija 205/55 R16 izmērā un V (Līdz 240 km/h) ātruma kategorijā.

Salīdzinājumam tika izvēlētas divas – Eiropas un Skandināvijas tipa – ziemas riepas. Turklāt testos piedalījās arī Continental ContiPremiumContact 5, gaisa spiediens kurās bija 0,5 bārus zem normas – tādā veidā eksperti vēlējās nodemonstrēt, pie kādām sekām var novest braukšana ar nepareizi uzpumpētām riepām. Visi bremzēšanas efektivitātes testi norisinājās ar ieslēgtu ABS.

Būtiskākās atšķirības starp ''labajām'' un ''sliktajām'' riepām bija vērojamas testos uz slapjas virsmas. Starpība starp pašu īsāko un pašu garāko bremzēšanas ceļu pie 100 km/h bija pilni 19 metri, kas, starp citu, ir vairāku automašīnu kopējais garums.

Piedāvājam iepazīties ar ekspertu komentāriem atsevišķās disciplīnās:

Noturība pret akvaplanēšanu

Šī testa rezultāti skaidri nodemonstrēja, ka noturība pret akvaplanēšanu pasliktinās nepietiekama spiediena gadījumā. Turklāt, ja Eiropas tipa ziemas riepas ar šo pārbaudījumu tika galā labi, tad Skandināvijas tipa riepas šajā disciplīnā pilnīgi nepārprotami izgāzās.

Vadāmība uz sausas virsmas

Ar vislabāko ātrumu trasē ar daudziem pagriezieniem izceļas Pirelli, Goodyear un Dunlop, to rezultāti atšķiras vien par sekundes daļām. Turklāt, ja spiediens ir zemāks par normu, laika rezultāts momentāli pasliktinās par divām sekundēm, runājot par ziemas riepām, pat vēl par dažām sekundēm vairāk.

Bremzēšana uz sausas virsmas

Riepas ar pazeminātu spiedienu bremzē gandrīz tāpat, kā pareizi uzpumpētās riepas, taču to nodilums ir ievērojami augstāks. Kas attiecas uz ziemas riepām, to bremzēšanas ceļš ''pārspēj'' vasaras riepas par vesela autobusa garumu.

Sāniskā noturība uz slapjas virsmas

Vissliktāk šādos apstākļos ''jūtās'' ziemas riepas, turklāt nepareizi uzpumpētām riepām palielinās arī nodilums.

1. Continental ContiPremiumContact 5

Bremzēšanas ceļš ir īss jebkuros apstākļos, un kopumā Continental testā uzrāda vislabāko bremzēšanas efektivitāti.

Uz sausa treka nav pašas labākās, un tomēr starp līderiem.

Kopumā ļoti labas riepas, kas spēj garantēt optimālu drošību jebkuros apstākļos.

 
2. Goodyear EfficientGrip Performance

Goodyear ir vienas no divām labākajām riepām saķeres īpašību ziņā, braucot pa sausu asfaltu.

Veicot straujus manevrus, to reakcija atgādina Dunlop, taču Goodyear uzvedība ir ievērojami sabalansētāka.

Testos Goodyear bija vismazākais svars un degvielas patēriņš pie viszemākās rites pretestības.

Salīdzinoši labs akustiskais komforts un gaitas kvalitāte.

 
3. Pirelli Cinturato P7

Riepām piemīt ļoti labas īpašības, braucot pa slapju virsmu.

Bremzēšanas efektivitātes testā Pirelli ierindojās otrajā vietā, tām piemīt arī augsta sāniskā noturība un stabila, prognozējama uzvedība, kas ievērojami atvieglo automašīnas vadīšanu.

Turklāt Pirelli labi bremzē uz sausa asfalta. Uzvedība ir ļoti konsekventa, ekstremāli manevri veicami bez piepūles.

Rites pretestība izrādījās visaugstākā, taču degvielas patēriņš, saglabājot ātrumu, ir aptuveni tāds pats kā lielākajai daļai testējamo riepu.

Pirelli labi apslāpē nelīdzenumus, un tām ir zems trokšņa līmenis.

 
3. Nokian Hakka Blue

Riepas efektīvi bremzē, tām ir laba sānu novirzes pretestība, uzvedība uz slapjas virsmas ir droša un kontrolējama.

Uz sausas trases bremzēšanas rezultāti ir zemāki.

Ir neliela nosliece uz pārmērīgu pagriežamību.

Zemas rites pretestība, akustiskais komforts un gaitas laidenums ir virs vidējā līmeņa.

 
5. Dunlop Sport BluResponse

Šim modelim ir lieliska noturība pret akvaplanēšanu, laba saķere, efektīva bremzēšana un augsta sāniskā noturība uz slapjas virsmas.

Taču pie nelieliem ātrumiem aizmugurējie riteņi var sākt slīdēt, turklāt šo riepu uzvedība nav tik prognozējama kā testu līderiem.

Dunlop ātri bremzē uz sausas virsmas, uz stūres pagriezieniem reaģē precīzi, taču tām ir nosliece uz pārmērīgu pagriežamību un sānslīdi.

 

 

Avots: Vi Bilägare 


http://www.pkp.lv