«За рулем»: 185/60R14 vasaras riepu tests (2012) P1 3

Za Rulom logo riepu tests

Autobraucēju žurnāla «За рулем» eksperti veikuši 12 modeļu 185/60R14 izmēra vasaras riepu jaunus testus.

Notestēto riepu saraksts: Barum Brillantis 2, Bridgestone Turanza ER300, Continental ContiPremiumContact 2, Cordiant Sport 2, Hankook Kinergy Eco K425, Кама EURO 129, Nokian Hakka Green, Michelin Energy Saver, Pirelli Cinturato P1, Premiorri Solazo, Toyo Proxes T1R, Yokohama A.drive AA01.

Puse no šī testa modeļiem-dalībniecēm ir pasaules riepu industrijas jaunumi, tomēr pirmo vietu ieņēma jau pazīstamās Continental ContiPremiumContact 2, kas tika modernizēts 2011.gadā. Tās ieguva rites vieglumu un saglabāja līderpozīciju savā iemīļotākajā disciplīnā – bremzēšanas efektivitātē, pie kam gan uz sausa, gan slapja seguma. Tas izdevās, pateicoties izmainītajam protektora gumijas sastāvam. Mazāk par pus procentu līderim piekāpās jaunās Nokian Hakka Green. Trešo vietu ieguva Pirelli ar jauno modeli Cintuarto P1 un jāatdzīst, ka uzņēmums turpina uzbrukumu gan ziemas, gan vasaras frontēs, pierādot, ka itāļu riepas ir derīgas ne tikai siltajam laikam. Samērs cena/kvalitāte – pievilcīgākais starp topa riepām.

Gandrīz blakus izrādījās daudz platākās un lielam ātrumam paredzētās Toyo Proxes T1R, kas piedalījās ārpus ieskaites. šis modelis-veterāns joprojām ir spējīgs konkurēt.

Ceturto vietu ieņēma Michelin Energy Saver, bet pirmo piecinieku noslēdza Bridgestone ar visai senu modeli «Turanza». Tad seko «Hankook» ar «Kinergy Eco», kas ir laba zīme korejiešu uzņēmumam.

 

1. Vieta

Continental ContiPremiumContact 2

Continental ContiPremiumContact 2

  Testa rekordistes bremzēšanā uz sausa un slapja ceļa. «Nulle» uz stūres pie liela ātruma pārmērīgi plata, bet reakcijas uz piestūrēšanu šajā zonā mazliet aizkavējas. Palielinot stūres pagriešanas leņķus, spēks pieaug nepatīkami strauji.

  Nebīstas veikt ekstremālus manevrus uz sausa ceļa. Riepu īpatnība – veiktspējas uzlabošanās, atkarībā no to siltuma.

  Pārkārtošanās uz slapja asfalta bija pati ātrākā testā. Tāpat kā uz sausa ceļa, aprobežojas ar vienmērīgu sānslīdi, taču attiecībā uz stūrēšanu ir piezīmes – pārāk lieli stūres pagrieziena leņķi.

  Komfortablas, rites laikā izdod tikai vieglu švīkstoņu, kas pastiprinās uz rupja asfalta. Pret gaitas līganumu pretenziju nav. Ripo viegli, taupa degvielu jebkuros režīmos. Var izmantot uz grunts ceļa.

+ Lieliskas bremzēšanas īpašības, zems degvielas patēriņš, augsts komforta līmenis.

 – Nenozīmīgas piezīmes par virziena noturību un vadāmību uz slapja ceļa.

Spriedums: Augsts saķeres, komforta un degvielas ekonomijas balanss.

2. Vieta

Nokian Hakka Green

Nokian Hakka Green

  Pēc bremzēšanas uz sausa ceļa ierindojās pirmā pieciniekā, bet uz slapja ceļa tika sasniegts otrais rezultāts. Laba virziena noturība, cieša, saprotama vadāmība, precīza reakcija. Ekstremālus manevrus uz sausa ceļa var izpildīt lielā ātrumā, ko pavada mīksta sānslīde. Stūre saprotama, automobiļa reakcijas momentānas. Uz slapja seguma ir augsts pārkārtošanās ātrums. Mašīnas uzvedība – vienmērīga sānslīde un ļoti precīza vadāmība. Ripo klusi, taču ceļa salaidumu vietas un sīkie nelīdzenumi rada stipras vibrācijas.

  Taupa degvielu pie jebkura ātruma, šajā nominācijā sacenšoties ar līderiem. Var izmantot uz grunts ceļa.

+ ļoti laba bremzēšana uz slapja ceļa, zems degvielas patēriņš, laba virziena noturība, stabila vadāmība.

– Nenozīmīgas piezīmes attiecībā gaitas līganumam.

Spriedums: Augstas saķeres, uzvedības stabilitātes un degvielas taupības balanss.

3. Vieta

Pirelli Cinturato P1

Pirelli Cinturato P1

  Uz sausa ceļa bremzē ļoti labi: trešais labākais rezultāts, bet uz slapja – apmierinoši. Vienmērīgi mainot joslu, piestūrē aizmugurējā ass, sarežģījot manevra veikšanas precizitāti un turot vadītāju pastāvīgā sasprindzinājumā. Testa rekordists pārkārtošanās ātrumā uz sausa seguma: cieša, saprotama stūre un viegli koriģējama sānslīde, ar kuru nevajadzētu cīnīties. Uz slapja asfalta ātrums arī ir liels, ko pavada neliela, viegli labojamu sānslīde. Stūre saprotama, automobiļa reakcija precīza, tāpat kā uz sausa seguma.

Ripo klusi, taču, braucot pāri izteiktiem nelīdzenumiem, stiprās vibrācijas ir vairāk nekā gaidīts.

Taupa degvielu gan pilsētas, gan ārpilsētas satiksmē. Pa grunts ceļiem pārvietoties var, taču trūkst vēlamās pārliecības.

+ Labas bremzēšanas īpašības uz sausa seguma, zems degvielas patēriņš, stabila vadāmība.

– Neprecīza virziena noturība, nelielas piezīmes gaitas līganumam.

Spriedums: Izrādīs savas labākās īpašības pilsētas un ārpilsētas režīmos uz cieta seguma ceļiem.

4. Vieta

Toyo Proxes T1R

Toyo Proxes T1R

  Bremzē ļoti pārliecinoši. Uz sausa ceļa labāk apstājas tikai «Conti». Uz slapja seguma rezultāti nav tik labi – trīs citas, šaurākas riepas apstājās labāk. Pie liela ātruma uz ceļa turas labāk kā pārējās. Skaidri izteikta «nulle», paredzama stūre un zibenīga reakcijas. Pirmā reakcija uz stūres kustībām ir ļoti precīza, mašīnas uzvedība saprotama – viegla gaitas sānslīde un sānslīde izejā. Manevrējot uz slapja seguma automobiļa uzvedība ir nedaudz izplūdusi, pagrieziena leņķi kļūst lielāki. Ātru braukšanu, tāpat kā uz sausa ceļa, pavada neliela sānslīde sākumā un beigās. Braucot ar ātrumu 40 līdz 70 km/h, protektori izdala īpaši lielu troksni. Visai cietas braucot pāri nelieliem ceļa nelīdzenumiem, taču lielas vibrācijas automašīnā nejūt. Degvielas patēriņš ir palielināts braucot ar jebkuru ātrumu, taču tas platām riepām ir likumsakarīgi. Drošas uz grunts ceļiem.

+ Lieliskas bremzēšanas īpašības uz sausa seguma, laba virziena noturība.

Nenozīmīgas piezīmes attiecībā uz vadāmību ekstremālu manevru gadījumos, kā arī pret troksni, palielināts degvielas patēriņš.

Spriedums: Savas labākās īpašības izrādīs ārpilsētas satiksmē, nevisai pārliecinošas pilsētā un uz grunts ceļa.

5. Vieta

Michelin Energy Saver

Michelin Energy Saver

  Bremzēšanas īpašības viduvējas gan uz sausa, gan uz slapja seguma. Precīzi iztur noteikto virzienu, saprotama «nulle» rada prognozējamību. Uz sausa ceļa pārkārtošanās ātrums vidējs, ko pavada neliela sānslīde. Riepu īpatnība – tās ir daudz atsaucīgākas, ja ar stūri rīkojas vienmērīgi. Uz slapja asfalta ātrums nedaudz samazinās, bet tas arī viss, ja nu vienīgi sānslīde kļūst mazliet lielāka.

  Ripojot gandrīz nerada trokšņus, vienīgi, mainot skaņas tonalitāti uz dažādas kvalitātes asfalta. Sīkus ceļa nelīdzenumus un salaiduma vietas pārvar visai cieti. Ekonomiskas, braucot jebkurā ātrumā, kaut gan Pirelli, Nokian un Conti šajā ziņā ir līdzvērtīgas. Pa grunts ceļu pārvietojas pārliecinoši.

+ Ekonomiskas, klusas, laba virziena noturība, stabila vadāmība.

– Nenozīmīgas piezīmes attiecībā uz vadāmību ekstremālu manevru gadījumos un gaitas līganumu.

Ekonomiskas, stabilas un diezgan ērtas.

6. Vieta

Bridgestone Turanza ER300

Bridgestone Turanza ER300

  Pēc bremzēšanas uz slapja ceļa ieņēma dalītu ceturto / piekto vietu, lai gan uz sausu segumu rādītāji bija zem vidējā līmeņa. Par virziena noturību, braucot lielā ātrumā, pretenziju nav. Veicot vienmērīgu joslu maiņu, rodas viegla, nepatīkama aizmugurējās ass piestūrēšana. Drošas pārkārtošanās izpildes ātrums ir zems. Grozīt stūri nepieciešams akurāti, jo strauja stūres raustīšana var radīt priekšpuses sanesi un novirzi no trajektorijas. ļoti nogurdina lielie stūres pagrieziena leņķi. Uz slapja seguma manevrēšanas ātrums samazinās, taču automobiļa uzvedība kļūst daudz saprotamāka. Nepietiekami ērtas. Braucot pilsētas satiksmē, izdala dūcošu troksni. Stipri jūtamas ceļa plaisas, šuves. Degvielas patēriņš palielināts braucot ar jebkuru ātrumu. Pārvietošanās par grunts ceļiem ierobežota.

+ Laba bremzēšana un saprotama vadāmība uz slapja ceļa.

– Palielināts degvielas patēriņš, cietas.

Noderēs pilsētai un ārpilsētas režīmos uz ceļiem ar labu segumu.

7. Vieta

Hankook Kinergy Eco K425

Hankook Kinergy Eco K425

  Bremzēšanas disciplīnā labas. Uz sausa ceļa ceturtais labākais rezultāts, uz slapja – trešais, kas ir labāk nekā daudz platākām «Toyo». Braucot ar lielu ātrumu ir jāatzīmē neprecīza «nulli» un novēlota reakcija uz korekcijām. Uz sausa ceļa, ekstremālu manevru gadījumos, ātrums ir lielāks par vidējo, ko pavada sānslīde. Traucē stūres pagrieziena lielie leņķi, manevrēt nepieciešams ar aprēķinu. Dūcoši protektori. Uz nelīdzenumiem cietas. Ekonomiskas pilsētas satiksmē, bet vidēji ekonomiskas ārpus pilsētas. Uz grunts ceļiem labāk neizmantot.

+ ļoti labas bremzējot un liels ātrums, izpildot ekstremālus manevrus.

– Sarežģīta vadāmība uz sausa ceļa, zems komforta līmenis.

Noderēs pilsētas un ārpilsētas režīmos uz ceļiem ar labu segumu.

8. Vieta

Barum Brillantis 2

Barum Brillantis 2

  Uz sausa ceļa bremzēšana ir visai vāja, taču uz slapja seguma rezultāti pietuvojas vidējiem rādītājiem. Precīza trajektorija. Attiecībā un braukšanas korekcijām un vienmērīgu pārkārtošanos piezīmju nav. Strauji mainīt virzienu uz sausa ceļa nav ieteicams. Attiecībā uz stūres jūtību pretenziju nav, taču automobiļa uzvedība varētu būt labāka. Uz slapja seguma gan ātrums, gan sānslīde tāpat kā uz sausa ceļa. Riepas ir ērtas – klusi un mīksti ripo par jebkuras kvalitātes ceļu, dzēš gandrīz visus ceļa nelīdzenumus.

  Ekonomiskas jebkuros braukšanas apstākļos. Uz grunts ceļa uzvedas ļoti nepārliecinoši.

+ Zems degvielas patēriņš, augsts komforta līmenis, laba virziena noturība.

– Vājas bremzēšanas īpašības uz sausa seguma, sarežģīta vadāmība straujas manevrēšanas laikā uz jebkura seguma.

Savas labākās īpašības izrādīs ārpilsētas braucienos pa cieta seguma ceļiem.

9. Vieta

Cordiant Sport 2

Cordiant Sport 2

Uz sausa seguma bremzē vissliktāk, taču uz slapja ceļa pietuvojas vidējiem rezultātiem. Labi notur uzdoto virzienu. Uz slapja seguma pārkārtošanās ātrums ir pats augstākais grupā, tomēr saraustītās sānslīdes paliek, un nepalīdz pat pilnīgi saprotamā stūre vadība. Riepas izdod skaļu švīkstoņu, kas pie 30 km/h pāriet dunoņā, atskaņojas ceļa nelīdzenumus.

Degvielas patēriņš pilsētas režīmā ir vidējs, bet pie 90 km/h – palielināts. Uz grunts ceļa izmantojamas ierobežoti.

+ Labs vidējais ātrums ekstremālo manevru izpildīšanai.

– Vājas bremzēšanas īpašības uz sausa ceļa, nevienmērīga vadāmība pie straujiem manevriem uz jebkura seguma, skaļas.

Noderēs pilsētai un tāliem braucieniem.

10. Vieta

Yokohama A.drive AA01

Yokohama A.drive AA01

Uz sausa un slapja seguma bremzē vāji. Pie lieliem ātrumiem labi notur virzienu, taču pārkārtošanās precizitātei traucē aizkavēšanās uz stūres kustībām. Ekstremālās manevrēšanas ātrums uz sausa ceļa ir vidējs, mašīna ir paklausīga, taču tikai līdz saslīdēšanas sākumam. Uz slapja seguma ātrums samazinās. Automobilis negaidīti "noraujas- no aizmugurējās ass trajektorijas. Attiecībā uz trokšņiem piezīmju nav. Visai cietas, jūtami ceļu nelīdzenumi, pie 40 km/h pievienojas vibrācijas. Riepas ir ekonomiskas pilsētas satiksmē, bet vidējas ārpilsētā. Pa grunts ceļu ripo pārliecinoši.

+ Zems degvielas patēriņš pie ātruma 60 km/h, klusas; vidējs ekstremālo manevru izpildes ātrums uz jebkura seguma.

– Vājas bremzēšanas īpašības uz jebkura seguma, sarežģīta vadāmība uz sausa ceļa, problemātiska uz slapja ceļa.

Noderēs pilsētā un tālos braucieniem, savas labākās īpašības izpauž uz sausa ceļa.

11. Vieta

Kama EURO 129

Kama EURO 129

  Uz šosejas nerodas stabilitātes sajūta: mašīna viegli peld no vienas puses uz otru, prasot pastāvīgu koncentrēšanos. Noteikti neiesakām veikt straujus manevrus uz sausa ceļa – mēģinot iztaisnot gaitu, iespējama sānslīde. Uz slapja ceļa līdzīgi manevri izdodas labāk, tomēr palielinātie stūres pagrieziena leņķi neļauj nosaukt vadāmību par vienkāršu un saprotamu.

Dūkoņa diapazonā 40-80 km/h, atbalsojas ceļa nelīdzenumi. Ripo slikti, degvielas patēriņš liels. Pa grunts ceļu pārvietojas pārliecinoši.

+ Plusi nav atzīmēti.

– Vājas saķeres īpašības un sarežģīta vadāmība pie straujas manevrēšanas uz jebkura seguma, palielināts degvielas patēriņš, neliels komforta līmenis.

Pieņemamas nesteidzīgai kustībai pa labiem ceļiem, nebaidās no grunts ceļiem.

12. Vieta

Premiorri Solazo

Premiorri Solazo

  Bremzēšana un sausa un slapja ceļa nav tik laba, kā pārējām riepām. Uzdoto virzienu notur labi, taču precīzi koriģēt virzienu traucē "tukšā- stūre un novēlota reakcija uz stūres pagriezieniem. Strauji mainīt braukšanas trajektoriju nav ieteicams, labāk pirms tam pilnībā nobremzēt. Pārkārtošanās veiksmīgas izpildīšanas ātrums. Uz slapja ceļa manāms drošs ātrums. Neērtas. Raustās braucot pāri ceļa plaisām, vibrē uz nelieliem nelīdzenumiem. Vidējs degvielas patēriņš pilsētas režīmā, palielināts pie 90 km/h. Uz grunts ceļiem braukšana ir ierobežota.

+ Plusi nav atzīmēti.

– Vājas saķeres īpašības un sarežģīta vadāmība pie straujas manevrēšanas uz jebkura seguma, neliels komforta līmenis.

Noderēs nesteidzīgai braukšanai pa labiem ceļiem.


http://www.pkp.lv