|

Autobraucēju žurnāla «За рулем» eksperti veikuši 12 modeļu 185/60R14 izmēra vasaras riepu jaunus testus.
Notestēto riepu saraksts: Barum Brillantis 2, Bridgestone Turanza ER300, Continental ContiPremiumContact 2, Cordiant Sport 2, Hankook Kinergy Eco K425, Кама EURO 129, Nokian Hakka Green, Michelin Energy Saver, Pirelli Cinturato P1, Premiorri Solazo, Toyo Proxes T1R, Yokohama A.drive AA01.
Puse no šī testa modeļiem-dalībniecēm ir pasaules riepu industrijas jaunumi, tomēr pirmo vietu ieņēma jau pazīstamās Continental ContiPremiumContact 2, kas tika modernizēts 2011.gadā. Tās ieguva rites vieglumu un saglabāja līderpozīciju savā iemīļotākajā disciplīnā – bremzēšanas efektivitātē, pie kam gan uz sausa, gan slapja seguma. Tas izdevās, pateicoties izmainītajam protektora gumijas sastāvam. Mazāk par pus procentu līderim piekāpās jaunās Nokian Hakka Green. Trešo vietu ieguva Pirelli ar jauno modeli Cintuarto P1 un jāatdzīst, ka uzņēmums turpina uzbrukumu gan ziemas, gan vasaras frontēs, pierādot, ka itāļu riepas ir derīgas ne tikai siltajam laikam. Samērs cena/kvalitāte – pievilcīgākais starp topa riepām.
Gandrīz blakus izrādījās daudz platākās un lielam ātrumam paredzētās Toyo Proxes T1R, kas piedalījās ārpus ieskaites. šis modelis-veterāns joprojām ir spējīgs konkurēt.
Ceturto vietu ieņēma Michelin Energy Saver, bet pirmo piecinieku noslēdza Bridgestone ar visai senu modeli «Turanza». Tad seko «Hankook» ar «Kinergy Eco», kas ir laba zīme korejiešu uzņēmumam.
1. Vieta
|
Continental ContiPremiumContact 2
|
.jpg)
|
Testa rekordistes bremzēšanā uz sausa un slapja ceļa. «Nulle» uz stūres pie liela ātruma pārmērīgi plata, bet reakcijas uz piestūrēšanu šajā zonā mazliet aizkavējas. Palielinot stūres pagriešanas leņķus, spēks pieaug nepatīkami strauji.
Nebīstas veikt ekstremālus manevrus uz sausa ceļa. Riepu īpatnība – veiktspējas uzlabošanās, atkarībā no to siltuma.
Pārkārtošanās uz slapja asfalta bija pati ātrākā testā. Tāpat kā uz sausa ceļa, aprobežojas ar vienmērīgu sānslīdi, taču attiecībā uz stūrēšanu ir piezīmes – pārāk lieli stūres pagrieziena leņķi.
Komfortablas, rites laikā izdod tikai vieglu švīkstoņu, kas pastiprinās uz rupja asfalta. Pret gaitas līganumu pretenziju nav. Ripo viegli, taupa degvielu jebkuros režīmos. Var izmantot uz grunts ceļa.
+ Lieliskas bremzēšanas īpašības, zems degvielas patēriņš, augsts komforta līmenis.
– Nenozīmīgas piezīmes par virziena noturību un vadāmību uz slapja ceļa.
Spriedums: Augsts saķeres, komforta un degvielas ekonomijas balanss.
|
2. Vieta
|
Nokian Hakka Green
|
 |
Pēc bremzēšanas uz sausa ceļa ierindojās pirmā pieciniekā, bet uz slapja ceļa tika sasniegts otrais rezultāts. Laba virziena noturība, cieša, saprotama vadāmība, precīza reakcija. Ekstremālus manevrus uz sausa ceļa var izpildīt lielā ātrumā, ko pavada mīksta sānslīde. Stūre saprotama, automobiļa reakcijas momentānas. Uz slapja seguma ir augsts pārkārtošanās ātrums. Mašīnas uzvedība – vienmērīga sānslīde un ļoti precīza vadāmība. Ripo klusi, taču ceļa salaidumu vietas un sīkie nelīdzenumi rada stipras vibrācijas.
Taupa degvielu pie jebkura ātruma, šajā nominācijā sacenšoties ar līderiem. Var izmantot uz grunts ceļa.
+ ļoti laba bremzēšana uz slapja ceļa, zems degvielas patēriņš, laba virziena noturība, stabila vadāmība.
– Nenozīmīgas piezīmes attiecībā gaitas līganumam.
Spriedums: Augstas saķeres, uzvedības stabilitātes un degvielas taupības balanss.
|
3. Vieta
|
Pirelli Cinturato P1
|
 |
Uz sausa ceļa bremzē ļoti labi: trešais labākais rezultāts, bet uz slapja – apmierinoši. Vienmērīgi mainot joslu, piestūrē aizmugurējā ass, sarežģījot manevra veikšanas precizitāti un turot vadītāju pastāvīgā sasprindzinājumā. Testa rekordists pārkārtošanās ātrumā uz sausa seguma: cieša, saprotama stūre un viegli koriģējama sānslīde, ar kuru nevajadzētu cīnīties. Uz slapja asfalta ātrums arī ir liels, ko pavada neliela, viegli labojamu sānslīde. Stūre saprotama, automobiļa reakcija precīza, tāpat kā uz sausa seguma.
Ripo klusi, taču, braucot pāri izteiktiem nelīdzenumiem, stiprās vibrācijas ir vairāk nekā gaidīts.
Taupa degvielu gan pilsētas, gan ārpilsētas satiksmē. Pa grunts ceļiem pārvietoties var, taču trūkst vēlamās pārliecības.
+ Labas bremzēšanas īpašības uz sausa seguma, zems degvielas patēriņš, stabila vadāmība.
– Neprecīza virziena noturība, nelielas piezīmes gaitas līganumam.
Spriedums: Izrādīs savas labākās īpašības pilsētas un ārpilsētas režīmos uz cieta seguma ceļiem.
|
4. Vieta
|
Toyo Proxes T1R
|
 |
Bremzē ļoti pārliecinoši. Uz sausa ceļa labāk apstājas tikai «Conti». Uz slapja seguma rezultāti nav tik labi – trīs citas, šaurākas riepas apstājās labāk. Pie liela ātruma uz ceļa turas labāk kā pārējās. Skaidri izteikta «nulle», paredzama stūre un zibenīga reakcijas. Pirmā reakcija uz stūres kustībām ir ļoti precīza, mašīnas uzvedība saprotama – viegla gaitas sānslīde un sānslīde izejā. Manevrējot uz slapja seguma automobiļa uzvedība ir nedaudz izplūdusi, pagrieziena leņķi kļūst lielāki. Ātru braukšanu, tāpat kā uz sausa ceļa, pavada neliela sānslīde sākumā un beigās. Braucot ar ātrumu 40 līdz 70 km/h, protektori izdala īpaši lielu troksni. Visai cietas braucot pāri nelieliem ceļa nelīdzenumiem, taču lielas vibrācijas automašīnā nejūt. Degvielas patēriņš ir palielināts braucot ar jebkuru ātrumu, taču tas platām riepām ir likumsakarīgi. Drošas uz grunts ceļiem.
+ Lieliskas bremzēšanas īpašības uz sausa seguma, laba virziena noturība.
– Nenozīmīgas piezīmes attiecībā uz vadāmību ekstremālu manevru gadījumos, kā arī pret troksni, palielināts degvielas patēriņš.
Spriedums: Savas labākās īpašības izrādīs ārpilsētas satiksmē, nevisai pārliecinošas pilsētā un uz grunts ceļa.
|
5. Vieta
|
Michelin Energy Saver
|
.jpg) |
Bremzēšanas īpašības viduvējas gan uz sausa, gan uz slapja seguma. Precīzi iztur noteikto virzienu, saprotama «nulle» rada prognozējamību. Uz sausa ceļa pārkārtošanās ātrums vidējs, ko pavada neliela sānslīde. Riepu īpatnība – tās ir daudz atsaucīgākas, ja ar stūri rīkojas vienmērīgi. Uz slapja asfalta ātrums nedaudz samazinās, bet tas arī viss, ja nu vienīgi sānslīde kļūst mazliet lielāka.
Ripojot gandrīz nerada trokšņus, vienīgi, mainot skaņas tonalitāti uz dažādas kvalitātes asfalta. Sīkus ceļa nelīdzenumus un salaiduma vietas pārvar visai cieti. Ekonomiskas, braucot jebkurā ātrumā, kaut gan Pirelli, Nokian un Conti šajā ziņā ir līdzvērtīgas. Pa grunts ceļu pārvietojas pārliecinoši.
+ Ekonomiskas, klusas, laba virziena noturība, stabila vadāmība.
– Nenozīmīgas piezīmes attiecībā uz vadāmību ekstremālu manevru gadījumos un gaitas līganumu.
Ekonomiskas, stabilas un diezgan ērtas.
|
6. Vieta
|
Bridgestone Turanza ER300
|
 |
Pēc bremzēšanas uz slapja ceļa ieņēma dalītu ceturto / piekto vietu, lai gan uz sausu segumu rādītāji bija zem vidējā līmeņa. Par virziena noturību, braucot lielā ātrumā, pretenziju nav. Veicot vienmērīgu joslu maiņu, rodas viegla, nepatīkama aizmugurējās ass piestūrēšana. Drošas pārkārtošanās izpildes ātrums ir zems. Grozīt stūri nepieciešams akurāti, jo strauja stūres raustīšana var radīt priekšpuses sanesi un novirzi no trajektorijas. ļoti nogurdina lielie stūres pagrieziena leņķi. Uz slapja seguma manevrēšanas ātrums samazinās, taču automobiļa uzvedība kļūst daudz saprotamāka. Nepietiekami ērtas. Braucot pilsētas satiksmē, izdala dūcošu troksni. Stipri jūtamas ceļa plaisas, šuves. Degvielas patēriņš palielināts braucot ar jebkuru ātrumu. Pārvietošanās par grunts ceļiem ierobežota.
+ Laba bremzēšana un saprotama vadāmība uz slapja ceļa.
– Palielināts degvielas patēriņš, cietas.
Noderēs pilsētai un ārpilsētas režīmos uz ceļiem ar labu segumu.
|
7. Vieta
|
Hankook Kinergy Eco K425
|
 |
Bremzēšanas disciplīnā labas. Uz sausa ceļa ceturtais labākais rezultāts, uz slapja – trešais, kas ir labāk nekā daudz platākām «Toyo». Braucot ar lielu ātrumu ir jāatzīmē neprecīza «nulli» un novēlota reakcija uz korekcijām. Uz sausa ceļa, ekstremālu manevru gadījumos, ātrums ir lielāks par vidējo, ko pavada sānslīde. Traucē stūres pagrieziena lielie leņķi, manevrēt nepieciešams ar aprēķinu. Dūcoši protektori. Uz nelīdzenumiem cietas. Ekonomiskas pilsētas satiksmē, bet vidēji ekonomiskas ārpus pilsētas. Uz grunts ceļiem labāk neizmantot.
+ ļoti labas bremzējot un liels ātrums, izpildot ekstremālus manevrus.
– Sarežģīta vadāmība uz sausa ceļa, zems komforta līmenis.
Noderēs pilsētas un ārpilsētas režīmos uz ceļiem ar labu segumu.
|
8. Vieta
|
Barum Brillantis 2
|
.jpg) |
Uz sausa ceļa bremzēšana ir visai vāja, taču uz slapja seguma rezultāti pietuvojas vidējiem rādītājiem. Precīza trajektorija. Attiecībā un braukšanas korekcijām un vienmērīgu pārkārtošanos piezīmju nav. Strauji mainīt virzienu uz sausa ceļa nav ieteicams. Attiecībā uz stūres jūtību pretenziju nav, taču automobiļa uzvedība varētu būt labāka. Uz slapja seguma gan ātrums, gan sānslīde tāpat kā uz sausa ceļa. Riepas ir ērtas – klusi un mīksti ripo par jebkuras kvalitātes ceļu, dzēš gandrīz visus ceļa nelīdzenumus.
Ekonomiskas jebkuros braukšanas apstākļos. Uz grunts ceļa uzvedas ļoti nepārliecinoši.
+ Zems degvielas patēriņš, augsts komforta līmenis, laba virziena noturība.
– Vājas bremzēšanas īpašības uz sausa seguma, sarežģīta vadāmība straujas manevrēšanas laikā uz jebkura seguma.
Savas labākās īpašības izrādīs ārpilsētas braucienos pa cieta seguma ceļiem.
|
9. Vieta
|
Cordiant Sport 2
|
 |
Uz sausa seguma bremzē vissliktāk, taču uz slapja ceļa pietuvojas vidējiem rezultātiem. Labi notur uzdoto virzienu. Uz slapja seguma pārkārtošanās ātrums ir pats augstākais grupā, tomēr saraustītās sānslīdes paliek, un nepalīdz pat pilnīgi saprotamā stūre vadība. Riepas izdod skaļu švīkstoņu, kas pie 30 km/h pāriet dunoņā, atskaņojas ceļa nelīdzenumus.
Degvielas patēriņš pilsētas režīmā ir vidējs, bet pie 90 km/h – palielināts. Uz grunts ceļa izmantojamas ierobežoti.
+ Labs vidējais ātrums ekstremālo manevru izpildīšanai.
– Vājas bremzēšanas īpašības uz sausa ceļa, nevienmērīga vadāmība pie straujiem manevriem uz jebkura seguma, skaļas.
Noderēs pilsētai un tāliem braucieniem.
|
10. Vieta
|
Yokohama A.drive AA01
|
 |
Uz sausa un slapja seguma bremzē vāji. Pie lieliem ātrumiem labi notur virzienu, taču pārkārtošanās precizitātei traucē aizkavēšanās uz stūres kustībām. Ekstremālās manevrēšanas ātrums uz sausa ceļa ir vidējs, mašīna ir paklausīga, taču tikai līdz saslīdēšanas sākumam. Uz slapja seguma ātrums samazinās. Automobilis negaidīti "noraujas- no aizmugurējās ass trajektorijas. Attiecībā uz trokšņiem piezīmju nav. Visai cietas, jūtami ceļu nelīdzenumi, pie 40 km/h pievienojas vibrācijas. Riepas ir ekonomiskas pilsētas satiksmē, bet vidējas ārpilsētā. Pa grunts ceļu ripo pārliecinoši.
+ Zems degvielas patēriņš pie ātruma 60 km/h, klusas; vidējs ekstremālo manevru izpildes ātrums uz jebkura seguma.
– Vājas bremzēšanas īpašības uz jebkura seguma, sarežģīta vadāmība uz sausa ceļa, problemātiska uz slapja ceļa.
Noderēs pilsētā un tālos braucieniem, savas labākās īpašības izpauž uz sausa ceļa.
|
11. Vieta
|
Kama EURO 129
|
 |
Uz šosejas nerodas stabilitātes sajūta: mašīna viegli peld no vienas puses uz otru, prasot pastāvīgu koncentrēšanos. Noteikti neiesakām veikt straujus manevrus uz sausa ceļa – mēģinot iztaisnot gaitu, iespējama sānslīde. Uz slapja ceļa līdzīgi manevri izdodas labāk, tomēr palielinātie stūres pagrieziena leņķi neļauj nosaukt vadāmību par vienkāršu un saprotamu.
Dūkoņa diapazonā 40-80 km/h, atbalsojas ceļa nelīdzenumi. Ripo slikti, degvielas patēriņš liels. Pa grunts ceļu pārvietojas pārliecinoši.
+ Plusi nav atzīmēti.
– Vājas saķeres īpašības un sarežģīta vadāmība pie straujas manevrēšanas uz jebkura seguma, palielināts degvielas patēriņš, neliels komforta līmenis.
Pieņemamas nesteidzīgai kustībai pa labiem ceļiem, nebaidās no grunts ceļiem.
|
12. Vieta
|
Premiorri Solazo
|
 |
Bremzēšana un sausa un slapja ceļa nav tik laba, kā pārējām riepām. Uzdoto virzienu notur labi, taču precīzi koriģēt virzienu traucē "tukšā- stūre un novēlota reakcija uz stūres pagriezieniem. Strauji mainīt braukšanas trajektoriju nav ieteicams, labāk pirms tam pilnībā nobremzēt. Pārkārtošanās veiksmīgas izpildīšanas ātrums. Uz slapja ceļa manāms drošs ātrums. Neērtas. Raustās braucot pāri ceļa plaisām, vibrē uz nelieliem nelīdzenumiem. Vidējs degvielas patēriņš pilsētas režīmā, palielināts pie 90 km/h. Uz grunts ceļiem braukšana ir ierobežota.
+ Plusi nav atzīmēti.
– Vājas saķeres īpašības un sarežģīta vadāmība pie straujas manevrēšanas uz jebkura seguma, neliels komforta līmenis.
Noderēs nesteidzīgai braukšanai pa labiem ceļiem.
|
|