Auto BIld eksperti testē sešas 19 collu Eiropas tipa ziemas riepas.
Notestēto riepu saraksts: Continental WinterContact TS850P, Michelin Pilot Alpin 4, Nokian WR A3, Pirelli Winter Sottozero 3, Star Performer SPTS (Winter AS), Vredestein Wintrac Xtreme S. Riepas tika testētas īpašā poligonā Zviedrijas ziemeļos. Izmēģinājumos sešas 235/35 R19 izmēra riepas tika notestētas ar BMW 135i M palīdzību. Katrs modelis izgāja pārbaudījumus 13 disciplīnās, lai noskaidrotu, kuri no tiem līdz ar obligātajiem drošības rādītājiem ir spējīgi nodrošināt arī patīkamu braukšanas procesu.
Atsevišķu disciplīnu rezultāti:
Vadāmība uz sniega
Šajā disciplīnā labi rādītāji bija riepām ar augstu sānisko noturību. Michelin un Pirelli nedaudz pārspēja savus konkurentus, savukārt Nokian uzrādīja nelielus trūkumus. Vasaras riepas netika galā pat ar pirmo pagriezienu.
Slaloms uz sniega
Šajā testā jaunās paaudzes riepas nodemonstrēja lielu plusu – pateicoties papildu platumam un lielajam lameļu skaitam, tās efektīvāk nodrošina sānisko vilkmi ar ceļa virsmu. Šis apstāklis garantē drošību, braucot lejup pa nogāzi. Labākās šajā disciplīnā izrādījās Michelin un Pirelli.
Vilkmes spēks uz sniega
Vislabāko vilkmes spēku uz sniega nodemonstrēja Pirelli un Michelin, taču, braucot arī ar Vredestein, Continental un pat budžeta klases Star Performer riepām, sniegotas nogāzes nebūs nekāda problēma. Visvājākie rezultāti ir somu Nokian.
Ekonomiskums
Rites pretestības ziņā ziemas riepā neatpaliek no vasaras riepām, šajā testē tās izrādījās pat pārākas. Tā kā rites pretestības samazinājums par 5% ļauj par 1% ietaupīt degvielu, pārejot no vasaras uz Pirelli ziemas riepām, degvielas patēriņš var samazināties par 5%.
Testu rezultāti: