Auto Review: 205/55R16 izmēra ziemas riepu tests (2010)

Auto Review: 205/55R16 izmēra ziemas riepu tests (2010) Pirms ziemas sezonas tirgū parādījās ne mazums jaunumu – un interesantākie no tiem piedalījās ziemas riepu salīdzināšanas testos polārā apgabala poligonā Test World. Bet par izskatāmo izmēģinājumu īpatnību kļuva tas, ka reizē ar jaunajām riepām tika izmēģinātas arī vecās riepas, kas tika ražotas pirms diviem, četriem un pat pirms desmit gadiem.

Auto Review ar automašīnām Ford Focus tika testētas viena no populārākajiem izmēriem – 205/55R16 – riepas. Dalībnieku sarakstā – vienpadsmit modeļi ar radzēm un seši bez radzēm.  

Šogad savus jaunos izstrādājumus ar radzēm piedāvāja kompānijas Continental (ContiIceContact) un Yokohama (Ice Guard 35). Slovēņu riepas Sava Eskimo Ice tiek ražotas jau ne pirmo gadu, tomēr Auto Review testos agrāk nebija redzētas. Un arī Krievijā ražotajām riepām Cordiant Sno-Max tā bija pirmā debija. Pārējās radžotās riepas mums jau ir pazīstamas no iepriekšējo gadu izmēģinājumiem – Gislaved Nord Frost 5, Goodyear Ultra Grip Extreme, Hankook Winter I'Pike, Michelin X-Ice North 2, Nokian Hakkapeliitta 7, Pirelli Winter Carving Edge un Vredestein Arctrac.

Starp riepām bez radzēm ir divi jauni izstrādājumi – Dunlop Graspic DS-3 un Goodyear UltraGrip Ice+, bet četri modeļi jau ir pazīstami – Continental ContiVikingContact 5, Michelin X-Ice 2, Nokian Hakkapeliitta R un Yokohama Ice Guard 30. Visas šīs riepas ir tā dēvējamā skandināvu tipa riepas, tas ir, ar mīksto protektoru, kas pirmām kārtām paredzētas sniegam un ledum.

Izmēģinājumiem tika saņemti četri lietošanā jau bijušu riepu komplekti – ar radzēm Nokian Hakkapeliitta 4 („vecums” – četri gadi, protektora dziļums – 6 mm) un Nokian Hakkapeliitta 2 (deviņi gadi, protektora dziļums – 3 mm) un riepas bez radzēm Nokian Hakkapeliitta R (divi gadi, protektora dziļums – 6 mm) un Michelin Maxi-Ice (desmit gadi, protektora dziļums – 3 mm). Atgādināsim, ka gan jaunu, gan „lietotu” riepu testēšanas metodika ir vienāda.

 

 Avots:AutoReview

  Nokian Hakkapeliitta 7

 

Nokian Hakkapeliitta 7
Vērtējums: 8.4 balles

Riepas Nokian kārtējo reizi apliecināja savu reputāciju. Bremzēšana, ātruma attīstīšana, vadāmība uz ledus – visur labākie rezultāti! Daudzskaldņu radzes ar palielinātu apakšējā atbalsta atloka laukumu lieliski strādā uz ledus un gan horizontālā virzienā, gan šķērsvirzienā.

Uz sniega, kur priekšplānā izvirzās protektora zīmējums, riepas Nokian Hakkapeliitta 7 ir līderu vidū, turklāt eksperti atzīmēja to pozitīvo ietekmi uz vadāmību: uz līkumota ceļa Focus precīzi izpilda vadītāja komandas, turklāt ļoti plašā ātrumu diapazonā.

Uz asfalta šīs riepas ieņem vietu reitinga vidusdaļā: reakcijas uz stūres pagriezieniem stabilas, tomēr lēnas, un arī palēninājums, veicot ārkārtēju bremzēšanu, nav pats augstākais. Žēl, ka riepas Nokian izrādījās skaļākas par galveno riepu ar radzēm konkurentu masu. Pat „gaisa amortizatoru” – speciālu iegriezumu pirms radzēm – pielietošana neatrisināja problēmu. Kaut gan bez tām, visdrīzāk, būtu vēl sliktāk.

Jebkurā gadījumā Nokian Hakkapeliitta 7 – tās ir labākās ziemas riepas tiem, kuri daudz braukā pa sniegu un ledu. Bet lielajām Eiropas daļas pilsētām labāk izvēlēties kaut ko daudz atbilstošāku asfaltam. 

+ Saķeres īpašības uz ledus un sniega.  

+ Vadāmība uz ledus un sniega.
– Mērenas saķeres īpašības un vadāmības rādītāji uz asfalta.

– Troksnis.

  Continental ContiIceContact 

 

Continental ContiIceContact
Vērtējums: 8.3 balles

Koncerns Continental kārtējo reizi mēģināja izstrādāt ideālu ziemas riepu ar ideālām radzēm. Tomēr konkurences līmenis tirgū ir tik augsts, ka pat grandiem ar vienu lēcienu neizdodas izrauties uz priekšu. Daudzskaldņu radzes, jauna lameļu forma un kārtējā gumijas maisījuma modifikācija. Tomēr izejā – neliela atpalicība no riepām Nokian. Galvenokārt ledus disciplīnu dēļ. Uz sniega paritāte – riepas Continental mazliet labāk strādā horizontālajā virzienā, tomēr mazliet sliktāk pagriezienos. Uz asfalta – tas pats rezultāts, tomēr ar citu sadalījumu: automašīna labāk bremzē ar riepām Nokian, bet ar pagriezieniem tiek labāk galā riepas Continental. Riepas ContiIceContact ir klusākas, var saklausīt arī bez mērīšanas mikrofona.

„Aiz izmēģinājumu kadra” palika viena no galvenajām riepu priekšrocībām – paaugstinātais radžu stiprināšanas protektorā izturīgums.

+ Saķeres īpašības uz ledus un sniega.  

+ Vadāmība uz ledus un sniega.
– Paaugstināta pretestība ritei.

Zemas saķeres īpašības uz mitra asfalta.

  Michelin X Ice North 2

 

Michelin X-Ice North 2

Vērtējums: 8.0 balles

Atpalikšana no līderiem minimāla, turklāt šogad no izmēģinājumu programmas tika izslēgti braucieni pa kopējās lietošanas ceļiem (kustības pa taisno stabilitātes novērtēšanai), bet tas – ir viens no riepu X-Ice North 2 trumpjiem: tās ignorē gareniskas ceļa grambas un „rievojumu”, ko atstāj sniega savākšanas tehnika. Par saķeres īpašībām nevar sūdzēties, turklāt kā uz ledus, tā arī uz sniega. Bet aizrādījumi par vadāmību: automašīna ar riepām Michelin reizēm kūtri reaģē uz stūres darbībām, padarot Ford Focus par nepietiekami pagriežamu. Uz asfalta konstatēta tāda pati īpatnība. Ar troksni problēmu nav, pretestības ritei ziņā šīs riepas ir labākās savā klasē. 

Ļoti labas kvalitātes ziemas riepas, kaut arī bez „specefektiem” – bez daudzskaldņu radzēm vai iegriezumiem protektorā. 

+ Garenas saķeres īpašības uz ledus un uz sniega.

+ Zemai pretestība ritei.
Mērenas saķeres īpašības uz mitra un sausa asfalta.

Vidēji vadāmības rādītāji.

  Pirelli Winter Carving EDGE

 

Pirelli Winter Carving Edge

Vērtējums: 8.0 balles

Riepas Pirelli tradicionāli demonstrē sporta novirzienu. Varbūt ar tām automašīna ne tik strauji startē, kā ar riepām Nokian, toties gan uz ledus, gan uz sniega Focus labprāt ieiet līkumos. Dažreiz pat pārāk labprātīgi – ar pakaļējās ass sanesi, tāpēc bez noturīgām „ekstremālām” iemaņām, un vēl ar automašīnu bez stabilizācijas sistēmas var nonākt strupceļā.
Toties uz nedaudz pakusuša sniega šīs riepas palīdzēs izvairīties no nepatikšanām – tās labāk par citām pretojas ziemas akvaplanēšanai.
Uz asfalta riepas Pirelli tāpat piešķir automašīnai asas reakcijas (protams, uz citu ziemas riepu fona): mazliet nokavēji ar sānslīdes korekciju „pārkārtojoties” – un sākas cikliskas svārstības ar pieaugošu amplitūdu – pa kreisi, pa labi, pa kreisi – apgriešanās! Kā ar to cīnīties? Nedrīkst izdarīt straujas kustības.
Visumā Pirelli Winter Carving Edge – nav sliktas ziemas riepas. Tās var ieteikt ekspluatēšanai kā pilsētā, tā arī ārpus pilsētas.

Uzzini vairāk par riepu+ Vadāmība uz sniega un ledus.  
+ Augsta pretestība ziemas alvaplanēšanai.
Troksnis.

  Vredestein Arctrac

 

Vredestein Arctrac

Vērtējums: 8.0 balles

Uz ledus riepas Arctrac demonstrē labas saķeres īpašības horizontālajā virzienā, ļauj ātri un bez kļūdām braukt pa līkumotu trasi. Problēmas sākas uz sniega: automašīna strauji un negaidīti sāk slīdēt. Turklāt prognozēt, vai tā būs priekšējo vai aizmugurējo riteņu slīdēšana, nav viegli. Atliek cerēt uz stabilizācijas sistēmu.

Toties gan uz slapja, gan uz sausa asfalta automašīnas kustība pārliecinoši palēninās un tā ir spējīga izdarīt straujus manevrus.

Ja šīs riepas nebūtu tik skaļas, tās varētu ieteikt kā lielisku izvēli izmantošanai lielās pilsētās, kur automašīnas lielāko ziemas daļu braukā pa asfaltu.

+ Vadāmība uz ledus.

+ Saķeres īpašības un vadāmība uz asfalta.

– Vadāmība uz sniega.

– Troksnis.

  Goodyear UltraGrip Extremee

 

Goodyear UltraGrip Extreme

Vērtējums: 7.9 balles

No pirmā acu uzmetiena, riepas Goodyear ir vienkāršākas par riepām ar radzēm Nokian vai Continental. Tām ir elegantas viļņveidīgas lameles, bet šeit – taisni iegriezumi. Bet ja ieskatās dziļāk, tad izrādīsies, ka lameles nebūt nav taisnas, bet tā dēvējamās prizmatiskās – slodzes iedarbībā blakus esošās gumijas „sloksnītes” aizķeras viena aiz otras ar neredzamiem izciļņiem, kas palielina vispārējo protektora cietību. Un tas atspoguļojās arī izmēģinājumu rezultātos. Lai gan riepas Goodyear neuzrādīja izcilus rezultātus, tomēr tās neizgāzās nevienā disciplīnā.

Ar vadāmību nav nekādu problēmu. Uz slidenām virsmām Ford reizēm ir lēnāk, nekā to gribētos, reaģē uz stūres griezieniem, bet reaģē vienmēr viennozīmīgi, turklāt bez straujas noslieces uz slīdi. Tāds pats raksturs ir arī uz asfalta: mīkstas, viennozīmīgas reakcijas palīdz izvairīties no sarežģītām situācijām.

Un trokšņa nav daudz. Piesieties var tikai pie paaugstinātās pretošanās ritei. Labas, universālas ziemas riepas.

+
Saķeres īpatnības uz ledus.

+ Sabalansēti rādītāji visiem riepu veidiem.  

Pretošanās ritei.

  Gislaved Nord*Frost 5

 

Gislaved Nord Frost 5

Vērtējums: 7.7 balles

Riepas Gislaved Nord Frost 5, neskatoties uz vecumu un jaunu konkurentu parādīšanos, necenšas atdot savas pozīcijas – un joprojām demonstrē labas saķeres īpašības uz ledus, priecējot ar mierīgu un paredzamu reakciju. Līdzīga aina ir arī uz ledus, bet veicot „pārkārtošanos ar bremzēšanu” – absolūti labākais rezultāts!

Tomēr uz asfalta šīm riepām lielīties nav ar ko, bet tikt galā ar „avārijas situāciju” traucē kūtrā reakcija uz stūres griezieniem un dziļās sānslīdes. Un vēl arī riepu Gislaved Nord Frost 5 vērstais protektors negaidīti agri „uzpeld” sniega – ūdens „putrā”.

Labas riepas braukšanai pa sniegu un ledu, bet pilsētai labāk izvēlēties kaut ko daudz universālāku.

+
Saķeres īpatnības uz ledus
un uz sniega.

+ Vadāmība uz ledus un uz sniega.  

Zema pretestība ziemas alvaplanēšanai.

  Yokohama ice GUARD STUD IG35

 

 

Yokohama Ice Guard 35

Vērtējums: 7.4 balles

Yokohama Ice Guard 35 – sezonas jaunums. Riepas ar efektīvi vērstu protektora zīmējumu prezentācijā Japānā (uz sniega un salīdzinoši siltā laikā) izskatījās pat labāk par Nokian Hakkapeliitta 7. Tomēr pilni liela apjoma testi pie temperatūrām zem nulles parādīja, ka arī uz sniega, un īpaši uz ledus riepas IG35 ievērojami atpaliek no līderiem. Piemēram, uz ledus tās palielina Focus ar 50 km/h bremzēšanas ceļu par 8,3 m! Uz sniega atpalikšana ir mazāka, tomēr arī pamanāma. Vadāmības trasēs riepas Yokohama ekspertiem iepatikās tikai uz slīdes robežas. Bet ja ātrums ir mazliet lielāks – un automašīna mēģina ieslīdēt dziļā sānslīdē. Protams, problēmu risina ESP, tomēr bieža sistēmas iedarbe neļauj ātri braukt.

Toties uz asfalta riepas Yokohama Ice Guard 35 izrādījās vislabākās riepu ar radzēm kategorijā. Avārijas situācijā tās piešķir automašīnai ātras un precīzas reakcijas, it kā tās būtu nevis ziemas, bet gan vissezonas riepas. Vājš mierinājums tiem, kas ziemā galvenokārt brauc pa sniegu un pa ledu, tad ziemas ekspluatācijai mūsu klimata pilsētās Yokohama Ice Guard 35 ir labs variants.

+ Vadāmība un saķeres īpašības uz asfalta.
 

– Vadāmība un saķeres īpašības uz ledus un sniega.    
Zema pretestība ziemas akvaplanēšanai.

 

Hankook Winter i*Pike W409

 

Hankook Winter i’Pike

Vērtējums: 7.0 balles

Riepas Hankook sarūgtināja ar nestabiliem rādītājiem uz dažādiem segumu veidiem. Ja uz ledus saķeres īpašības vēl dod cerības, tad uz ledus jaunās riepas Hankook izrādījās tikai nedaudz labākas par lietotajām. Vadāmības trasē vajadzēja tikai nedaudz straujāk nospiest gāzes vai bremžu pedāli – un automašīna uzreiz ieslīdēja sānslīdē, ilgā un grūti kontrolējamā.

Uz pakusuša sniega riepas agri „uzpeld”. Liekas, ka tām ir gandrīz tāds pats vērsts zīmējums kā riepām Pirelli Winter Carving Edge, bet ar to līdzība arī beidzas.

Uz asfalta rezultāti ir nedaudz labāki: automašīna neslikti bremzē, paklausīgi reaģē uz stūres pagriezieniem. Tomēr riepu Yokohama „asfalta” līmeni riepas Hankook tāpat nevar sasniegt. Paliek pēdējais un diemžēl vienīgais arguments par labu riepām Hankook – to mērenā cena.

+ Saķeres īpašības uz ledus.
+ Cena.
Saķeres īpašības un vadāmība uz sniega.   
– Zemas pretestība ziemas akvaplanēšanai.

  Sava Eskimo Ice

 

 

Sava Eskimo Ice

Vērtējums: 7.0 balles

Šīs riepas – klasisks tā dēvējamās otrās līnijas produkts. Pirmā līnija – ar preču zīmi Goodyear (slovēņu firma Sava kopš 1998. gada pieder kompānijai Goodyear). Atpalikšana visbūtiskāk jūtama uz ledus, kur riepas Sava ir nedaudz labākas par lietotajām riepām. Ne nobremzēt kā nākas, ne uzņemt ātrumu, un arī pagriezienos sānslīde sākas ātrāk, tomēr ieslīdēšana sānslīdē ir plūdena un paredzama. 

Uz sniega šīs riepas sevi parādīja nedaudz labāk: gareno saķeres īpašību atpalikšana no riepām Goodyear ir minimāla, tomēr automašīnas vadīšana ir ievērojami sliktāka – atkal agras un ilgas slīdes.

Toties uz izkusuša sniega riepas Eskimo izvirzās priekšgalā – pretestība ziemas akvaplanēšanai ir pat labāka nekā riepām Goodyear.

Uz asfalta – pārliecinoša ātruma uzņemšana un tikpat pārliecinoša bremzēšana, tomēr ar vadāmību šeit ir problēmas: ieslīdēšana slīdē un kūtras reakcijas un koriģējošām darbībām.

+ Pretestība
ziemas akvaplanēšanai.

Saķeres īpašības uz ledus.
– Vadāmība uz visiem segumu veidiem.

– Troksnis.

  Сordiant Sno-Max PW-401

 

Cordiant Sno-Max

Vērtējums: 5.9 balles

Ja pirms diviem gadiem eksperti atzinīgi vērtēja Sno-Max par lielisku saķeri ar ledu un ne pārāk labi izteicās par uzvedību uz asfalta, tad tagad viss ir otrādi. Uz ledus riepas Cordiant ir bezpalīdzīgas un atpaliek ne tikai no modeļiem ar radzēm, bet arī no labākajiem modeļiem bez radzēm. Bet ja salīdzina ar riepām Nokian Hakkapeliitta 7, tad bremzēšanas ceļš ar 50 km/h ir garāks par 22,3 metriem. Uz sniega riepas Sno-Max ir nedaudz labākas. Tāpat kā sniega – ūdens „putrā”.

Bet uz asfalta Cordiant ir līderu vidū. Tomēr ar vadāmību ne viss ir gludi: veicot ieskaites manevrus, eksperti sūdzējās par nervozām un ne vienmēr precīzām reakcijām. Un vēl tās ir visskaļākās riepas testos.

+ Saķeres īpašības uz asfalta.

+ Cena.
Vadāmība un saķeres īpašības uz ledus un sniega.

– Troksnis.
– Zema pretestība
ziemas akvaplanēšanai.

  Goodyear UltraGrip ice +

 

Goodyear Ultra Grip Ice +

Vērtējums: 7.4 balles

Riepas Ultra Grip+ – kompānijas Goodyear zīmes produkts. Riepas Ultra Grip+ izstrādātas, ņemot vērā eiropeiskās ekspluatācijas specifiku. Tā paredz gan augstāku ātruma indeksu, gan protektora vērsto zīmējumu, kas nodrošina labāku pretestību ziemas akvaplanēšanai, un galvenais – teicamas saķeres īpašības ne tikai uz ledus, bet arī uz asfalta. Pateicoties tā dēvējamajām kompozīcijas lamelēm (atbilstoši padziļinājumam sīkie iegriezumi – lameles maina savu formu no prizmatiskām līdz zigzagveidīgām), protektora cietība horizontālā virzienā paliek vienmērīga visā tā dziļumā. Un tas strādā! Funkcionālo riepu Goodyear kontā ir visai labi rezultāti uz ledus, lai arī ar aizrādījumiem par vadāmību: reakcijas ir kūtras un pagriezienos pārsvarā ir nepietiekama pagriežamība.

Riepas ir labas uz ledus, bet „pārkārtojoties” parādīja sevi kā labākās starp riepām bez radzēm. Izpildīt šo manevru uz mitra asfalta izrādījās vienkāršāk, nekā ar jebkurām citām riepām, kas tika piedāvātas testā! Tātad tas nozīmē, ka Goodyear Ultra Grip Ice+ ir ideāli piemērotas pilsētai. Pēc iegūtajiem Auto Review ekspertu vērtējumiem – labākās riepas starp modeļiem bez radzēm.

+ Garenas saķeres īpašības uz ledus un uz sniega riepu bez radzēm klasē.  
+ Augsta pretestība ziemas akvaplanēšanai
+ Saķeres īpašības uz slapja un sausa asfalta.

  Continental ContiVikingContact 5

 

Continental ContiVikingContact 5

Vērtējums: 7.3 balles

Riepas Continental atpalika tikai par 0,1 balli no testu līdera starp riepām bez radzēm. Turklāt ar ziemas riepām ContiVikingContact 5 pat vislabāk. Uz ledus – ievērojami mazāks bremzēšanas ceļš, vadāmības trasē – patīkama neitrāla apgriežamība, kas ļauj bez visāda sasprindzinājuma vadīt automašīnu pa kailu ledu.

Attiecībā uz ātruma uzņemšanu – bremzēšanu vispārējā ieskaitē ierindojas labāko riepu trijniekā. Tās nebiedē arī ziemas akvaplanēšana. Bet, lūk, asfalts, īpaši mitrs – problēma: bremzējot riepas Continental varēja apsteigt tikai desmit gadus vecas riepas Michelin Maxi-Ice. Un arī pārējos testos uz asfalta demonstrēja vairāk nekā necilu sniegumu.

Tāda nelīdzsvarotība ļauj ieteikt riepas ContiVikingContact 5 ekspluatācijai ziemeļu reģionos un braukšanai ārpus pilsētas. Pilsētās tām nav vietas.

+ Garenas saķeres īpašības uz ledus un uz sniega riepu bez radzēm klasē. 
+ Augsta pretestība ziemas akvaplanēšanai
+ Saķeres īpašības uz mitra un sausa asfalta.

– Bremzēšanas īpašības un vadāmība uz mitra asfalta.

  Nokian Hakkapeliitta R

 

Nokian Hakkapeliitta R

Vērtējums: 7.3 balles

Pēc īpašību kopuma riepas Nokian Hakkapeliitta R un Continental ContiVikingContact 5 – divi ļoti līdzīgi riepu modeļi bez radzēm. Neskatoties uz to, ka vienas riepas – ar vērstu protektora zīmējumu, bet otras – ar asimetrisku. Riepas labi strādā uz ledus, īpaši līkumotā trasē, kur automašīnu viegli kontrolēt ne tikai uz slīdēšanas robežas, ber arī aiz tās. Uz sniega – noturīgas saķeres īpašības un pozitīva ietekme uz automašīnas vadāmību. Pretestība ziemas akvaplanēšanai – ne tik augstā līmenī kā riepām Continental.

Un vājības tādas pašas: uz asfalta mīkstais protektors slikti tiek galā ar paaugstinātām slodzēm. Vienīgā principiālā atšķirība – pretestībā ritei. Riepas Hakkapeliitta R pilnā mērā apliecina preču zīmes Nokian „zaļo” reputāciju – mūsu testā tās ripo vieglāk par visām. Un tomēr tās ir sarežģīti ieteikt izmantošanai lielās pilsētās.

+ Vadāmība uz ledus un uz sniega riepu bez radzēm klasē.
+ Zema pretestība ritei.
+ Augsta pretestība
ziemas akvaplanēšanai.
– Saķeres īpašības uz asfalta.
– Vadāmība uz asfalta.

  Michelin X Ice 2 Xi2

 

Michelin X-Ice 2

Vērtējums: 7.3 balles

Šoreiz riepas Michelin X-Ice 2 mazliet atpalika no līderiem, kaut gan atsevišķās disciplīnās parādīja cienījamus rezultātus. Tomēr vadāmības trasē – negaidīta izgāšanās: riepas Michelin sabojāja Focus raksturu ar izteikti nepietiekamu pagriežamību, liekot spēcīgāk sēdināt pirms katra trases līkuma. Mazliet lielāks ātrums – un kupenā.

Uz sniega tādu problēmu nav, tomēr saķeres īpašības pieticīgākas nekā konkurentiem. Atliek vēlēties arī labāku pretestību ziemas akvaplanēšanai.

Toties uz asfalta – gandrīz tas pats drošības līmenis kā riepām Goodyear Ultra Grip Ice+. Augstas saķeres īpašības, pietiekami ātras un precīzas reakcijas uz vadāmību, laba noturība kustībā taisni. Nav nepatīkamu izjūtu, ka brauc pa asfaltu ar ziemas riepām. Michelin X-Ice 2 – labs variants ekspluatācijai ziemā pilsētā.

+ Saķeres īpašības uz ledus riepu bez radzēm klasē.

+ Saķeres īpašības un vadāmība uz asfalta. 
– Vadāmība uz ledus. 

  Yokohama ice GUARD IG30

 

Yokohama Ice Guard 30

Vērtējums: 6.7 balles

Pa ledu braukt ir nepatīkami – automašīna lēni uzņem ātrumu, slikti bremzē un kūtri pagriež. Uz sniega aina ir labāka – šeit jau var runāt par kaut kādu līmeni. Bet uz izkusuša sniega šis līmenis paaugstinās līdz maksimālam – riepas Yokohama demonstrē priekšzīmīgu pretestību ziemas akvaplanēšanai.

Uz mitra asfalta riepas Yokohama Ice Guard 30 labāk par citām riepām bez radzēm tiek galā ar bremzēšanu, tomēr šķērsvirzienā tās strādā slikti. Reakcijas uz stūres griezieniem kūtras, „pārkārtojoties” automašīna ilgi slīd ar priekšējiem riteņiem, nereaģējot uz stūres piegriezieniem. Saķere ar sausu virsmu ir labāka, tomēr nepatīkama kļūst lielā vešana.

+ Augsta pretestība ziemas akvaplanēšanai.
+ Bremzēšanas īpašības uz mitra asfalta riepu bez radzēm klasē.

– Saķeres īpašības uz ledus.   
– Vadāmība uz sausa un slapja asfalta. 

  Dunlop Graspic DS-3

 

Dunlop Graspic DS-3

Vērtējums: 6.3 balles

Riepas Dunlop Graspic DS-3 – viens no sezonas jaunumiem. Uz ledus – vidējs saķeres īpašību līmenis. Bet vadāmības trasē „stikla šķiedras”  līdz kaut kādai robežai iztur, bet pēc tam seko strauji traucējumi.

Uz sniega līdzīga situācija: viduvējas saķeres īpašības un straujas, slikti prognozējamas slīdes.

Uz asfalta automašīna ir nestabila reakcijās, autovadītāja, visu laiku jābūt gatavam saneses korekcijām vai cīņai ar priekšējās ass slīdi.

Turklāt pie visa pārējā šīs riepas „dzied” skaļāk par citām riepām bez radzēm. Izskatās, ka stikla šķiedras – tas ir marketinga gājiens, bet reālu labumu no tām eksperti nekonstatēja.
 

+ Augsta pretestība pret ziemas akvaplanēšanu.
 – Saķeres īpašības uz sniega
 – Vadāmība uz visiem ceļa segumiem


http://www.pkp.lv