«Авторевю»: Ziemas riepu tests 205/55 R16 (2011)

Test World speciālisti ir veikuši jaunus testus populārāko ziemas riepu modeļiem Somijā.

Pirms pašas ziemas iestāšanās mēs jau stāstījām par radžotām riepām, kuras paredzētas krosoveriem, salīdzinājām dažādas riepas,  uzstādot tās uz pilnpiedziņas Tuareg. Tagad piedāvājam Jums pārskatu par salīdzinošajiem ziemas riepu testiem, kuri notika Somijā, aiz Polārā loka un kurus veica neatkarīgie Test World speciālisti, pēc Авторевю lūguma. Testa braucienos jau atkal tika izmantots Ford Focus, un testu metodika arī praktiski netika mainīta. Izņemts tika tikai akvaplanēšanas pretestības tests. Kā kompensāciju tā vietā somu kolēģi trīsreiz veica ieskriešanās-bremzēšanas testu uz ledus un sniega, veicot to dažādās dienās un pie atšķirīgām gaisa temperatūrām.

«Авторевю»: Ziemas riepu tests 205/55 R16 (2011) «Авторевю»: Ziemas riepu tests 205/55 R16 (2011) «Авторевю»: Ziemas riepu tests 205/55 R16 (2011) «Авторевю»: Ziemas riepu tests 205/55 R16 (2011)

Piedāvājam Jums veiktā testa līderu rezultātus.

1. vieta

Continental ContiIceContact

Continental ContiIceContact

Ja 215/65 R16 izmēra ContiIceContact (riepas krosoveru kategorijā dalīja uzvaras laurus ar vēl diviem citiem modeļiem, tad uzmontētas uz Ford Focus, tās kļuva par nepārspējamiem līderiem). Tām piemīt lieliska saķere gan uz ledus, gan sniega, viegla, patīkama un prognozējama vadāmība uz slideniem ceļiem.

Ir tikai viena piezīme – ja braucot tiek atslēgta elektronika, tad gan uz ledus, gan sniega pagriezienos automobilis reaģē nedaudz lēnāk, kā gribētos.

Uz asfalta seguma ContiIceContact riepas ar mazāku profilu parādīja labākus rezultātus, nekā „lielais brālis” ar izmēru 215/65 R16 un, protams, arī labākus rezultātus nekā Nokian klana riepas.

 + Saķere uz ledus un sniega

 + Vadāmība uz ledus un sniega

 – Paaugstināta rites pretestība

Verdikts: Teicamas ziemas riepas ar stingri nofiksētām radzēm.

2. vieta

Nokian Hakkapeliitta 7

Nokian Hakkapeliitta 7

Nokian ziemas riepas uz ledus,  kā vienmēr,  ir nepārspējamas: 40 balles no 40 iespējamām. Uz sniegota seguma rezultāts ir nedaudz sliktāks, lai gan trasē Nokian Hakkapeliitta 7 vadāmība atkal ir nepārspējama – jebkuru līkumu ar tām ir iespējams izbraukt gandrīz vai spēlējoties, pat ja ir atslēgta elektroniskā stabilizācijas sistēma.

Taču uz asfalta seguma automobilis nedaudz „peld”: mīkstais gumijas sakausējums nespēj izturēt paaugstinātas slodzes. Lai vai kā, bet ripo Nokian radžu riepas labāk, kā citas.

+ Saķere uz ledus un sniega

+ Vadāmība uz ledus un sniega

+ Zema  rites pretestība

 – Saķere un vadāmība uz asfalta

Verdikts: Lieliskas ziemas riepas, tomēr tās nav pārāk piemērotas lielās pilsētās, kur vairāk ir jāpārvietojas pa asfalta segumu.

3. vieta

Pirelli Winter Carving Edge

Pirelli Winter Carving Edge

Pirelli radžotās riepas eksperti atzina par vadāmības ziņā visinteresantākajām gan uz ledus, gan sniega. Asa un ātra reakcija, kas īpaši labi pamanāma, kad tiek atslēgta stabilizācijas sistēma. Taču, ja, braucot pa sniegu, Pirelli riepas nodrošina minimālu bremzēšanas ceļu un teicamu dinamiku ieskriešanās laikā, tad uz ledus līderpozīcijas tiek zaudētas. Bremzējot automobili, kurš pārvietojas ar 50 km/h, tas apstājās par 8 m tālāk, nekā jomas līderi.

Uz asfalta riepas sevi parādīja labi – automobilis pārliecinoši reaģē uz stūres pagriezieniem, labi turas uz ceļa, taču visai ātri saslīd, lai gan ar ieslēgtu stabilizatoru tā nav pārāk liela problēma.

+ Vadāmība uz ledus un sniega

+ Saķere uz sniega

Uzziniet vairāk par riepu– Troksnis

Verdikts: Problēma – tas ir troksnis, kas rodas braukšanas laikā, kā arī, iespējams, ne visai droša radžu stiprināšanas metode.


http://www.pkp.lv