Rezulteo testē Yokohama W.drive V905 riepas

Pavisam nesen kompānija Yokohama izlaida riepu tirgū divus jaunus modeļus – ziemas riepu W.drive V905 un, īpaši bargajiem ziemas apstākļiem piemēroto, ''skandināvijas'' tipa radžoto riepu iceGuard iG55. Yokohama piedāvāja mums notestēt abas riepas savā izmēģinājumu poligonā Zviedrijas ziemeļos, netālu no Ziemeļu polārā loka.

W.drive V905 modelis ir paredzēts nelieliem sedaniem, vidējas litrāžas automašīnām,  bezceļu auto un tiek ražots 15 līdz 18 collu izmēros.

Riepu izstrādes procesā Yokohama pievērsa īpašu uzmanību:

– vadāmībai uz sniega;

– bremzēšanas ceļam uz sausas un slapjas virsmas;

– degvielas patēriņam.

Salīdzinājumā ar iepriekšējo W.drive V902B modeli, jaunajā V905 šie ārkārtīgi būtiskie raksturlielumi ir ievērojami uzlaboti.

Sevišķi liela uzmanība tika pievērsta gumijas maisījuma sastāvam, un uzlabojami ir ļoti jūtami, braucot ar šīm riepām jebkuros laikapstākļos. Yokohama inženieru kopdarba rezultāts ir maisījums ar apelsīnu koka eļļu. Pateicoties šai eļļai, ir iespējams uzturēt vajadzīgajā līmenī ziemas riepām tik ļoti nepieciešamo elastīgumu, nezaudējot neko no rites pretestības kvalitātes.

Vērsto protektora rakstu veido 2D un 3D lameles ar dažādu tehnisko metožu pielietojumu, kā rezultātā tiek nodrošināta laba vadāmība uz ceļa. Zigzagveida un dažādos leņķos izvietotās protektora rievas uzlabo riepu rādītājus uz sniega un veicina ātru riepu pašattīrīšanos.

Yokohama ziemas riepu tests ar Audi

Yokohama ziņo par jaunā modeļa augstajiem rādītajiem, jo īpaši uz sniegotas virsmas. Lai pierādītu savu vārdu patiesumu, japāņu riepu ražotājs piedāvāja mums notestēt riepas uz tik tikko apsnigušas trases.

Testos tika izmantotas automašīnas ar diviem dažādiem piedziņas veidiem (priekšējo un aizmugurējo), lai mēs varētu salīdzināt jaunās W.drive V905 ar iepriekšējo modeli brīvas braukšanas apstākļos.

Riepas tika testētas uz Audi A4 Break TDi ar vadošajiem priekšējiem riteņiem. Mūsu rīcībā esošo trasi veidoja gan līkumoti posmi, kuros automašīnu ir iespējams vadīt mērenā ātrumā, gan arī sarežģītāki ceļa segmenti. Braukšanas process raisīja izteikti patīkamas emocijas, taču pilnībā novērtēt jauno riepu potenciālu kļuva iespējams, tikai salīdzinot tās ar iepriekšējo W.Drive V902B modeli.

Jaunās riepas rādītāji, sānisko saķeri ieskaitot, tika būtiski uzlaboti. V905 izceļas ar nepārspējamu noturību uz sniegotas trases un ļauj braukt diezgan lielā ātrumā, nezaudējot drošības sajūtu. Veicot pagriezienus, iepriekšējam modelim V902B ir vērojama pārāk liels automašīnas priekšējās daļas izvirzījums (nepietiekama pagriežamība) un izteiktāka automašīnas aizmugurējās daļas sānslīde (pārāk liela pagriežamība).

Ieejot pagriezienā diezgan lielā ātrumā, sedans ar V905 riepām lieliski nobrauc pa tik tikko uzsnigušu sniegu. Mašīna neieiet sānslīdē, nešūpojas uz sāniem, esot pie stūres, saglabājas pilnīga drošības sajūta.

 

Yokohama ziemas riepu tests ar BMW

Pienāca laiks notestēt riepas uz automašīnas ar vadošajiem aizmugurējiem riteņiem. Šajā gadījumā izmēģinājumu laikā riepas uzrādīja vēl acīmredzamāku pārākumu salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli.

Uz mūsu rīcībā esošās ātruma trases 1. sērijas BMW auto turpina laideni kustēties arī bez palīgvadības sistēmas iedarbināšanas. Rodas iespaids, ka mašīnas kustību var labi un precīzi kontrolēt, it īpaši vadāmības kvalitātes aspektā.

Iepriekšējais V902B modelis acīmredzami piekāpjas jaunajam. Neskatoties uz to, ka abu modeļu apļa laiks atšķiras visai maz, V902B riepas ir nemitīgi jākoriģē ar stūres palīdzību, lai automašīnas aizmugurējā daļa neieietu sānslīdē un netiktu zaudēta vadības kontrole.

Braucot sportiskajā stilā, W.drive V905 nodemonstrēja lieliskus drošības rādītājus, saglabājot augstu komforta līmeni.

 


http://www.pkp.lv