Test World: Lielais 205/55 R16 izmēra ziemas riepu tests

Somu organizācija Test World salīdzināja 13 radžotas un 12 frikcijas riepas.

Šogad ziemeļu reģiona testiem Test World kopumā atlasīja 25 riepas. Visas riepas izgāja testus vairākās standartdisciplīnās uz sniega, ledus, sausa un slapja asfalta, kuru noslēgumā tika sastādīts galareitings.

Radžotu riepu saraksts: Bridgestone Blizzak Spike-01, Continental ContiIceContact, Dunlop Ice Touch, Gislaved Nord*Frost 100, Goodyear UltraGrip Ice Arctic, Hankook Winter i*Pike RS W419, Jinyu YW53, Michelin X-Ice North 3, Nokian Hakkapeliitta 8, Nokian Nordman 4, Pirelli Ice Zero, Sunny SN3860, Vredestein Arctrac.

Neradžotu riepu saraksts: Bridgestone Blizzak WS70, Continental ContiVikingContact 6, Dunlop SP Ice Sport, Goodyear UltraGrip Ice 2, Kumho I*ZEN KW31, Maxxis SP02 ArcticTrekker, Michelin X-ice Xi3, Nokian Hakkapeliitta R2, Pirelli Winter IceControl, Sailun Ice Blazer WSL2, Sunny SnowMaster SN3830, Vredestein Nord-Trac 2.

Ekspertu viedoklis par katru no riepām ir izlasāms zemāk.

Radžotas riepas:
 

1. Nokian Hakkapeliitta 8 Vērtējums: 8,8
Nokian saņēma augstu vērtējumu visās disciplīnās. Šīs riepas raksturo efektīvi bremzēšanas rādītāji un augsts drošības līmenis. Nokian nedaudz atpalika no līderiem bremzēšanas testos uz slapjas virsmas un virziena noturības ziņā, tomēr tās neapšaubāmi ir cienīgas ieņemt pirmo reitinga vietu.
2. Continental ContiIceContact Vērtējums: 8,6
Continental lieliski tika galā ar pārbaudījumiem uz ledus, gan bremzēšanas efektivitātes, gan vadāmības ziņā. Taču uz sniega klātas virsmas tās tomēr nedaudz atpalika no Nokian,  ierindojoties reitinga otrajā vietā. Continental riepas raksturo arī samērā augsts trokšņa līmenis.
2. Pirelli Ice Zero Vērtējums: 8,6
Ziemas periodā arī Pirelli nesagādās jums nepatīkamus pārsteigumus, turklāt tām ir ļoti laba virziena noturība uz nelīdzenas ceļa virsmas. Taču, kā jau daudzas citas radžotas riepas, arī Pirelli izceļas ar samērā garu bremzēšanas ceļu uz slapjas virsmas. Trokšņa līmenis arī varētu būt zemāks.
4. Goodyear UltraGrip Ice Arctic Vērtējums: 8,4
Goodyear sevi lieliski parādīja testos uz sniega, un lai gan testos uz ledus šīm riepām arī ir labi rādītāji, to rezultāti tomēr ir nedaudz zemāki nekā līderiem. Uzkrītoši trūkumi uz sausa un slapja asfalta nav novēroti, tāpēc Goodyear ir uzskatāmas par ļoti sabalansētām riepām plašam pielietojuma spektram.
5. Gislaved Nord*Frost 100 Vērtējums: 8,3

Gislaved ir saņēmušas labu vērtējumu lielākajā daļā disciplīnu, sevišķi uz sniega. Uz ledus tās nedaudz atpaliek no līderiem, toties tām ir augsti rādītāji uz slapja seguma. Samērā garš bremzēšanas ceļš uz sausa asfalta un augsta rites pretestība.
6. Hankook Winter i*Pike RS W419 Vērtējums: 8,1

Uz ledus Hankook apstādina mašīnu nedaudz lēnāk nekā to dara labākās riepas, taču uz sniega tās labi tiek galā ar lielāko pārbaudījumu daļu. Uz slapja asfalta Hankook saņēma augstu vērtējumu par paredzamību un vieglo vadāmību. Tai pašā laikā piloti atzīmēja, ka uz sniega Hankook mēdz ”uzvesties” nedaudz nervozāk par citām riepām.

7. Dunlop Ice Touch

Vērtējums: 8,0

Dunlop nedaudz pietrūkst saķeres uz ledus, turklāt aizmugurējā daļa var pārāk viegli ieiet sānslīdē. Uz slapja asfalta Dunlop atrodas starp testa līderiem, taču uz sausas virsmas, zaudējot saķeri, atkal rodas problēmas.

8. Michelin X-Ice North 3

Vērtējums: 7,9

Michelin labi un ar vienlīdz stabilu sniegumu izgāja visus testus uz sniega, taču uz ledus to rādītāji ir nedaudz vājāki nekā līderiem, tomēr arī šeit nepatīkami pārsteigumi nav sagaidāmi. Uz sausa un slapja asfalta Michelin bija vienas no labākajām, turklāt izvēlēto radžotu riepu vidū tās ir visklusākās.

9. Bridgestone Blizzak Spike-01

Vērtējums: 7,7
Uz sniega Bridgstone ir efektīvas. Uz ledus tās ātri apstādina mašīnu, taču citos pārbaudījumos, saskarē ar slidenu virsmu, tām ir vidēji rezultāti. Virziena noturība varētu būt labāka, un tas, ka Bridgstone rādītāji uz sausa asfalta ir labāki nekā daudzām citām radžotām riepām, ir visai vājš mierinājums.
10. Vredestein Arctrac Vērtējums: 7,5
Vredestein riepas uz ledus spēja sasniegt vien vidējos rādītājus, un, lai gan tās ļoti efektīvi bremzē uz sniega, piloti atzīmēja, ka to ”uzvedība” nespēj iedvest tādu drošības sajūtu kā tas sanāk testa līderiem. Arī uz slapja asfalta to sniegumu var novērtēt augstākais ar atzīmi ”apmierinoši”, turklāt tām ir nepietiekama virziena noturība.
11. Jinyu YW53 Vērtējums: 7
Ķīniešu Jinyu ir tik vāja saķere uz ledus, ka tās diez vai var būt ieteicamas. Uz sniega rezultāti ir nedaudz labāki, tomēr ne pietiekami labi – piloti uzskata, ka ziemas riepu ”uzvedībai” noteikti ir jābūt daudz pārliecinošākai. Rezultāti uz slapja asfalta nav slikti, taču virziena noturība nav pietiekama, turklāt Jinyu izraisītais troksnis ir lielāks nekā lielākajai daļai radžotu riepu.
11. Nokian Nordman 4 Vērtējums: 7,1
Krievijā ražotās Nordman riepas uz ledus izrādījās vēl sliktākas par Jinyu, tādēļ ieteicamo riepu statusu arī nav pelnījušas.
13. Sunny SN3860 Vērtējums: 5,9
Daudzu īpašību ziņā Sunny līdzinās Eiropas vidienes ziemai paredzētajām neradžotām riepām – tām ir spēcīga saķere un laba vadāmība uz asfalta, taču rezultāti uz sniega un ledus ir daudz sliktāki. Kopumā neeksistē tādi iemesli, kādēļ tās vajadzētu izmantot ziemeļu reģiona apstākļos.

 

Neradžotas riepas:

 

1. Goodyear UltraGrip Ice 2 Vērtējums: 8,2
Pateicoties savām sabalansētajām īpašībām un labajiem rezultātiem visās disciplīnās, Goodyear ir neradžotu riepu līderis. Tām ir augsti rādītāji gan uz sniega, gan ledus, gan arī slapjas virsmas. Ņemot vērā arī zemo trokšņa līmeni, top skaidrs, ka Goodyear ir uzvarējušas savā kategorijā.
1. Nokian Hakkapeliitta R2 Vērtējums: 8,2
Nokian izrādījās vienīgās neradžotās riepas, kas uz sniega un ledus ”strādā” efektīvāk nekā Goodyear. Bremzējot uz apledojušas virsmas, Nokian spēja sastādīt konkurenci arī dažām radžotām riepām. Taču tām piemīt arī viens ļoti būtisks trūkums – vāja efektivitāte uz slapja asfalta. Un tas ir vēl viens pieradījums tam, ka ir gandrīz neiespējami būt labākajam visās jomās.
3. Continental ContiVikingContact 6 Vērtējums: 7,8
Continental iegūst trešo godalgu, vien nedaudz atpaliekot no divām labākajām riepām. Tām ir labi rādītāji uz sniega, taču uz slapja asfalta to rezultāti ir vājāki nekā citiem. Uz sausa asfalta Continental ir starp līderiem, turklāt  tām ir zems trokšņa līmenis un samazināta rites pretestība, kas ļauj ietaupīt degvielu.
3. Michelin X-ice Xi3 Vērtējums: 7,8
Vienas no labākajām riepām uz sniega un ledus, kur to sniegums neatpaliek no Goodyear. Galarezultātā Michelin saņēma tādu pašu vērtējumu kā Continental. Uz asfalta Michelin snieguma bija nedaudz vājāks nekā citām riepām, taču tās garantē drošu pārvietošanos bez nepatīkamiem pārsteigumiem. Trokšņa līmenis ir zems, toties rites pretestība pārāk augsta.
5. Maxxis SP02 ArcticTrekker Vērtējums: 7,7

Šoreiz Maxxis apgāž aizspriedumu, ka Ķīnā vai Taivānā ražotās riepas neiztur nekādu kritiku. Šīs riepas nekļuva par labākajām uz ledus, taču to rezultāti ir ļoti stabili, un nepatīkamu pārsteigumu nebūs. Turklāt uz sniega Maxxis apsteidza daudzas citas neradžotas riepas, un tām ir arī ļoti labi rādītāji uz slapjas ceļa virsmas. Rites pretestība un trokšņa līmenis ir vidēji.
6. Bridgestone Blizzak WS70 Vērtējums: 7,3

Bridgstone pašlaik atrodas reitinga vidū. Tās raksturo efektīva bremzēšana uz sniega un ledus, taču šķērseniskā saķere ir jūtami vājāka. Turklāt uz slapja asfalta riepas var pārāk strauji ieiet sānslīdē. Zems trokšņa līmenis, augsta rites pretestība.

7. Pirelli Winter IceControl

Vērtējums: 7,2

Uz sniega Pirelli var konkurēt ar atsevišķām radžotām riepām, uz šāda seguma tās ātri attīsta ātrumu un efektīvi bremzē. Taču rezultāti uz ledus ir vidēji. Pirelli raksturo arī nepietiekama virziena noturība, toties trokšņa līmenis ir zems.

8. Sailun Ice Blazer WSL2

Vērtējums: 7,2

Vēl vienas lētas riepas, kas pārspēj populārāku zīmolu izstrādājumus. Rezultāti uz ledus ir vidēji, taču uz sniega Sailun izrādījās vienas no labākajām neradžotām riepām. Tas pats uz slapja asfalta, kaut gan piloti piebilda, ka uz abiem segumiem šo riepu ”uzvedība” uz saķeres robežas ir nedaudz nervoza. Zema rites pretestība, toties trokšņa līmenis ir augstāks nekā konkurentiem.

9. Dunlop SP Ice Sport

Vērtējums: 6,8
Dunlop frikcijas riepas demonstrē apbrīnojami vāju saķeri uz ledus, gan bremzēšanas, gan ātruma attīstīšanas, gan vadāmības ziņā. Uz sniega aina ir nedaudz labāka, savukārt uz slapja asfalta Dunlop ir starp labākajām neradžotām riepām. Virziena noturība nav slikta, taču troksnis ir lielāks nekā lielākajai daļai šīs kategorijas riepu.
10. Vredestein Nord-Trac 2 Vērtējums: 6,7
Uz ledus Vredestein izrādījās nedaudz labākas par Dunlop, tomēr, ja runājam par ātruma attīstīšanu, to saķere ir acīmredzami vāja. Vredestein riepām ir labi rādītāji uz slapja asfalta, taču virziena noturība ir sliktāka nekā citām riepām.
11. Kumho I*ZEN KW31 Vērtējums: 6,6
Kumho pārāk ilgi attīsta ātrumu uz ledus, un tām ne tuvu nav labākais apļa laiks. Rādītāji uz sniega arī atbilst vien vidējam līmenim, un lai arī uz slapja asfalta viss ir kārtībā, ar to viennozīmīgi nepietiek iekļūšanai bargajiem ziemas apstākļiem paredzēto riepu sarakstā. Liels troksnis, ne pati optimālākā virziena noturība un augsta rites pretestība arī traucē.
12. Sunny SnowMaster SN3830 Vērtējums: 6,1
Sunny paliek pēdējās frikcijas riepu reitingā. Tām ir slikti rezultāti uz sniega un ledus, un kaut arī tās vislabāk ”jūtās” uz slapjas ceļa virsmas, ziemeļu reģiona apstākļiem tās nav pietiekami piemērotas. Šīs riepas būs vispiemērotākās Centrālās Eiropas ziemām.

Colesa.ru


http://www.pkp.lv