Test World: Lielais 205/55 R16 izmēra ziemas riepu tests (2015)

Test World eksperti testē 12 radžotas un 8 frikcijas ziemas riepas. Jau vairākus gadu desmitus nerimst strīdi par to, kuras riepas ir labākas – radžotas vai frikcijas, un atbildēt uz šo jautājumu ar simtprocentīgu pārliecību droši vien nav iespējams. Viss ir atkarīgs no skatu punkta. Savā pēdējā testā pazīstamā somu organizācija Test World ir salīdzinājusi 20 abu kategoriju riepas uz dažādām ceļa virsmām. Pārbaudījumos piedalījās Ford Focus, bet visas riepas tika atlasītas populārajā 205/55 R16 tipizmērā.

testworld-winter

Radžotu riepu saraksts:
• Bridgestone Blizzak Spike-01
• Continental IceContact 2
• Dunlop Ice Touch
• Gislaved Nord*Frost 100
• Goodyear UltraGrip Ice Arctic.
• Hankook Winter i*Pike RS+ W419D
• LingLong Green-Max Winter Grip
• Michelin X-Ice North 3
• Nokian Hakkapeliitta 8
• Nokian Nordman 5
• Pirelli Ice Zero
• Sava Eskimo Stud

Neradžotu riepu saraksts:
• Bridgestone Blizzak WS80
• Continental ContiVikingContact 6
• Goodyear UltraGrip Ice 2
• Michelin X-ice Xi3
• Nankang Ice Activa Ice-1
• Nokian Hakkapeliitta R2
• Nokian Nordman RS
• Pirelli Ice Zero FR

Ekspertu viedoklis par katru no riepām ir izlasāms zemāk

Radžotas riepas:

1. Nokian Hakkapeliitta 8 Vērtējums: 8,8
Nokian Hakkapeliitta8 copy Spēcīga saķere uz ledus
Laba vadāmība ziemas apstākļos
Vidēji rādītāji uz asfalta
Nokian saņēma augstāko iespējamo vērtējumu visās ledus disciplīnās, kur, pateicoties savām 190 radzēm, nodemonstrēja īsu bremzēšanas ceļu un spēcīgu šķērsenisko saķeri. Arī uz sniega šīs riepas bija starp labākajām, savukārt savas vājās puses tās nodemonstrēja bremzēšanas efektivitātes un vadāmības testos uz slapja asfalta. Ekspertuprāt, tas ir normāli gadījumā, ja radot konkrētu riepas modeli, maksimāla saķere uz ledus kļūst par galveno prioritāti.
2. Continental IceContact 2 Vērtējums: 8,6
Continental Ice Contact 2 Spēcīga saķere uz ledus
Laba vadāmība jebkuros laikapstākļos
Vidēja bremzēšanas efektivitāte uz ledus
Arī Continental lieliski sevi parādīja testos uz ledus, kaut arī bremzēšanas efektivitātes un ātruma attīstīšanas aspektā tās tomēr nedaudz piekāpās Nokian. Tomēr piloti piešķīra šim riepām 10 balles par stabilu un paredzamu ”uzvedību”. Arī uz sniegotas trases Continental bija starp līderiem, un acīmredzami pārspēja Nokian uz slapja ceļa seguma. Citiem vārdiem sakot, šīm riepām nav izteiktu trūkumu, un tās spēs optimāli tikt galā ar jebkuriem apstākļiem.
2. Hankook Winter i*Pike RS+ W419D Vērtējums: 8,6
hankook-winter-ipike-rsplus Spēcīga saķere uz sniega un ledus
Zema rites pretestība
Vidēja vadāmība uz asfalta
Hankook ir izcīnījis vietu uz pjedestāla, tādēļ gandrīz droši var apgalvot, ka šis korejiešu zīmols kļūs par vienu no vadošajiem spēlētājiem bargām ziemām paredzēto riepu tirgū. Hankook ir īss bremzēšanas ceļš un ļoti labs vilkmes spēks uz sniega un ledus, savukārt uz līkumotas trases tās bija vienas no ātrākajām riepām, apliecinot savu spēju saglabāt saķeri visdažādākajās situācijās. Arī Hankook ātri nobremzē mašīnu uz slapja asfalta, tai pat laikā tās var pārāk strauji ieiet sānslīdē, un nav pārāk informatīvas.
4. Pirelli Ice Zero Vērtējums: 8,5
Pirelli Ice Zero copy Spēcīga saķere uz ledus
Laba vadāmība ziemas apstākļos
Augsts trokšņa līmenis
Kārtējais Pirelli sasniegums. Uz ledus riepas ir ļoti drošas un uzticamas, nepatīkamus pārsteigumus nesagādās, savukārt uz sniega samērā garo bremzēšanas ceļu kompensē labs vilkmes spēks un specīga šķērseniskā saķere. Turklāt uz asfalta Pirelli izrādījās vienas no labākajām, kur nodemonstrēja arī ļoti stabilas vadāmības īpašības. Taču atšķirībā no pārējām, Pirelii diemžēl ir diezgan skaļas riepas.
4. Goodyear UltraGrip Ice Arctic Vērtējums: 8,5
GoodyearUltraGrip Ice Arctic copy Īss bremzēšanas ceļš un ļoti labs vilkmes spēks uz sniega
Labs īpašību balanss
Vidēja bremzēšanas efektivitāte uz slapja asfalta
Apskatot testa rezultātus uz dažādām ceļa virsmām, ir jāsecina, ka šoreiz Goodyear būs apsteigušas visas pārējās radžotas riepas braukšanas īpašību aspektā. Tās tikai nedaudz atpalika no labākajiem uz sniega un ledus, kur nodemonstrēja īsu bremzēšanas ceļu un labu vadāmību. Vienīgais mīnuss ir samērā vājā saķere uz slapja asfalta, taču piloti atzīmēja, ka riepas ir drošas un konsekventas.
6. Dunlop Ice Touch Vērtējums: 8,4

 

Dunlop Ice Touch copy

Labi rādītāji uz asfalta
Zems trokšņa līmenis
Nestabils sniegums atsevišķās situācijās
Dunlop spēja iegūt lielu punktu skaitu galvenokārt tāpēc, ka uz slapja un sausa asfalta to sniegums bija viens no labākajiem. Arī uz sniega un ledus tās parādīja sevi diezgan labi, taču tām pietrūka līderu stabilitātes. Ar ātruma attīstīšanu un bremzēšanu uz ledus viss ir kārtībā, tāpat kā ar ātruma samazināšanu uz sniega. Taču sāniskā noturība uz sniegotas trases varēja būt augstāka.
7. Gislaved Nord*Frost 100 Vērtējums: 8,3
Gislaved Nord Frost 100 Labi radītāji uz sniega
Spēcīga saķere uz slapja asfalta
Premium klases riepu kategorijai neatbilstoša saķere uz ledus
Gislaved ir otrā ešelona Continental zīmols, un likumsakarīgi, ka tā īpašības atstāj ne tik labu iespaidu. Uz sniega riepām ir lieliski rezultāti bremzēšanas un vadāmības aspektā. Uz apledojušas virsmas Gislaved – kurām ir tikai 96 radzes – piekāpjas dažām citām riepām, taču tās ir pelnījušas uzslavu par labu noturību un šķērsenisko saķeri, kuras ļāva pilotiem justies drošāk. Virziena noturība ir lieliska, taču Gislaved ir augsta rites pretestība..
8. Michelin X-Ice North 3 Vērtējums: 7,9
Michelin X Ice North3 Stabila vadāmība jebkuros apstākļos
Zems trokšņa līmenis
Premium klases riepu kategorijai neatbilstoša saķere uz ledus
Atšķirībā no daudzām citām radžotām riepām, Michelin nav tik izteikti orientētas uz spēcīgāku saķeri uz ledus, turklāt tās piekāpās citām riepām arī uz sniegotas ceļa virsmas. Vienīgais pozitīvais moments ir riepu vienmērīgais sniegums visās disciplīnās. Uz slapja un sausa asfalta Michelin ”jūtas” labāk par daudzām citām radžotām riepām, turklāt tām ir pazemināts trokšņa līmenis. Atsevišķs tests nodemonstrēja Michelin ārkārtīgi augsto nodilumizturību.
9. Bridgestone Blizzak Spike-01 Vērtējums: 7,8
Bridgestone Blizzak Spike 01 Laba saķere uz ledus
Vidēja vadāmība uz slapja un sausa asfalta
Augsta rites pretestība
Uz ledus Bridgestone saņēma augstu subjektīvu vērtējumu, jo pilotiem iepatikās to vadāmības īpašības. Taču uz sniegotas trases tās visās disciplīnās ierindojās diezgan zemās vietās, respektīvi pie saķeres uz sniega vēl ir jāpiestrādā. Uz slapja un sausa asfalta Bridgestone nobremzē mašīnu diezgan ātri, taču tās var pārāk strauji zaudēt saķeri pagriezienā, arī reakcija uz stūres pagriezieniem ir palēnināta. Turklāt ar Bridgestone ir jāgatavojas lielākam degvielas patēriņam – rites pretestība ir augsta.
9. Sava Eskimo Stud Vērtējums: 7,8
Sava eskimo Stud Īss bremzēšanas ceļš uz slapja asfalta
Vidēja saķere un vadāmība uz ledus
Sava ir budžeta riepas, kuru rezultātu uz ledus varētu nosaukt par labu, ja vien bremzēšanas ceļš nebūtu tik garš. Turklāt uz sniega tās piekāpjas visām pārējām radžotām riepām gan bremzēšanas efektivitātes, gan arī vilkmes spēka ziņā, arī sānslīdē tās var ieiet pārāk strauji. Uz sausa asfalta Sava nokļuva pie labākajiem.
11. Nokian Nordman 5 Vērtējums: 7,7
Nokian Nordman 5 copy Ziemas apstākļiem pieņemamas īpašības
Vāja saķere uz slapja asfalta
Augsts trokšņa līmenis
Nordman budžeta riepas ražo Nokian, taču īpašību ziņā līdz Hakkapeliitta riepu līnijai tām vēl ir ļoti tālu. Vilkmes spēks uz ledus ir samērā vājš, savukārt bremzēšanas ceļš garš, uz sniega nav nekas daudz labāks, arī uz slapja asfalta riepas nodemonstrēja diezgan zemu rezultātu. Taisnības labad jāatzīst, ka riepas šīs riepas ir paredzamas, un nepatīkamu pārsteigumu nebūs.
12. LingLong Green-Max Winter Grip Vērtējums: 7,2
Linglong-green-max-winter-grip Labi rādītāji uz asfalta
Vāja saķere ziemas apstākļos
Nepietiekama vadāmība ziemas apstākļos
Neļaujiet nosaukumam Winter Max Grip jūs maldināt – patiesībā Linglong saķere uz sniega un ledus ir ļoti vāja, bet uz apledojušas ceļa virsmas atsevišķas neradžotas riepas būs pat pārākas. Vienīgais patīkamais moments ir īsais bremzēšanas ceļš uz sniega. Tai pat laikā Linglong ļoti labi sevi parādīja testos uz slapja un sausa asfalta, turklāt tām ir lieliska virziena noturība.

Neradžotas riepas:

1. Nokian Hakkapeliitta R2 Vērtējums: 7,7
Nokian Hakkapeliitta_R2 Labi rādītāji ziemas apstākļos
Zema rites pretestība
Vidēja saķere uz asfalta
Arī radot savas frikcijas riepas, Nokian cenšas panākt to pārākumu pār konkurentiem uz ledus, un šī gada testos somu zīmola riepas nodemonstrēja vislabāko bremzēšanas efektivitāti, vadāmību un šķērsenisko saķeri uz apledojušas ceļa virsmas. Eksperti atzīmēja, ka, pat zaudējot saķeri, ar šīm riepām ir iespējams saglabāt kontroli. Uz slapja un sausa asfalta mīksto Nokian saķere ir paredzami vāja, bet bremzēšanas ceļš garš.
2. Pirelli Ice Zero FR Vērtējums: 7,6
Pirelli ice zero fr Spēcīga saķere uz sniega, ledus un slapja asfalta
Vidēja vadāmība uz sausa asfalta
Uz ledus Pirelli nokļuva pie labākajiem, bet to rezultāti uz sniega izrādījās vēl iepriecinošāki, jo riepas ir ļoti uzticamas ekstremālu manevru laikā. Pirelli izceļ arī labas braukšanas īpašības uz slapja asfalta, kur tās ātri nobremzē mašīnu un garantē optimālu manevrētspēju. Taču saķere uz sausa ceļa seguma var strauji pazust. Trokšņa līmenis – zems.
2. Goodyear UltraGrip Ice 2 Vērtējums: 7,6
Goodyear Ultra-Grip-Ice2 copy Īss bremzēšanas ceļš uz sniega un ledus
Labi rādītāji uz asfalta
Vidēja šķērseniskā saķere uz sniega un ledus
Goodyear strauji attīsta ātrumu un bremzē uz sniega un ledus, taču tām ir nelielas problēmas ar sānisko noturību, kuru dēļ uz saķeres robežas riepas var pārāk krasi ieiet sānslīdē, taču saglabāt kontroli nav pārāk grūti. Uz sausa un slapja asfalta Goodyear izrādījās vienas no labākajām, tās raksturo ļoti laba bremzēšanas efektivitāte un precīzas reakcijas ekstremālu manevru laikā. Kopumā Goodyear ir atzinības vērtas, jo pietiekami labi sevi parādīja uz visu veidu ceļa segumiem.
2. Michelin X-ice Xi3 Vērtējums: 7,6
Michelin-X-IceXi3 Īss bremzēšanas ceļš uz sniega un ledus
Stabila vadāmība jebkuros apstākļos
Vidēja saķere uz slapja asfalta
Arī Michelin nodemonstrēja labus rezultātus gandrīz visās disciplīnās. Riepām ir īss bremzēšanas ceļš uz sniega un ledus un stabila, paredzama ”uzvedība” lielākajā ekstremālu situāciju daļā. Tomēr Michelin var zaudēt priekšējās ass saķeri. Uz slapja un sausa asfalta riepas nodemonstrēja labu bremzēšanas efektivitāti un šķērsenisko saķeri, lai arī šie rādītāji nebija tik optimāli kā līderiem.
5. Continental VikingContact 6 Vērtējums: 7,5
Continental Viking contact 6 Spēcīga saķere uz sniega un ledus
Zema rites pretestība
Vidēja vadāmība uz asfalta
Pateicoties īsajam bremzēšanas ceļam, spēcīgajai šķērseniskajai saķerei un labajām kontroles īpašībām uz ledus, arī Continental arī var pieskaitīt pie labākajām frikcijas riepām. Uz sniega Continental nodemonstrēja labus rezultātus, kaut gan, ja stūres pagrieziena leņķis ir liels, tās var ieiet arī sānslīdē. Uz slapja un sausa asfalta riepu bremzēšanas efektivitāte ir samērā laba, taču tās liekas pārāk mīkstas, un tas kādā ekstremālā situācijā var izrādīties visai apgrūtinoši.
6. Nokian Nordman RS Vērtējums: 7,0

 

Nokian Nordman RS

Spēcīga saķere uz sniega
Zema rites pretestība
Vidēja vadāmība uz ledus
Nordman ir nedaudz atpalikušas no savas kategorijas līderiem, jo to ātruma attīstīšana un bremzēšanas efektivitāte uz ledus ir samērā zema, savukārt priekšējie riteņi var pārāk viegli zaudēt saķeri strauja manevra laikā. Uz sniega visi – sevišķi sāniskās noturības un stabilitātes – rādītāji ir daudz labāki,. Uz slapja un sausa asfalta Nordman saķere nav īpaši laba, arī reakcija uz stūres pagriezieniem ir palēnināta, taču tās vismaz krasi neiet sānslīdē.
7. Bridgestone Blizzak WS80 Vērtējums: 6,9
Bridgestone Blizzak WS80 Spēcīga saķere uz sniega un sausa asfalta
Vidēja saķere uz ledus un slapja asfalta
Augsta rites pretestība
Savas visvājākās puses Bridgestone nodemonstrēja uz ledus, kur to bremzēšanas ceļš bija garš, ātrums attīstījās lēni, turklāt tās pārāk viegli zaudēja saķeri pagriezienos, jo īpaši uz priekšējās ass. Pateicoties ļoti labai šķērseniskai vilkmei un bremzēšanas efektivitātei līderu līmenī, uz sniega šīs riepas ir uzticamākās, tādēļ Bridgestone izteikti vājie rezultāti uz slapja asfalta rada nelielu izbrīnu. Uz sausa ceļa seguma saķere ir daudz spēcīgāka, un riepas labi tiek galā ar ekstremāliem manevriem.
8. Nankang Ice Activa Ice-1 Vērtējums: 6,7
Nankang Ice Activa Ice 1 Vidēja vadāmība uz asfalta, sniega un ledus
Nankang ieņēma pēdējo vietu lielākajā daļā disciplīnu. Uz ledus tām ir vāja gareniskā un šķērseniskā saķere, uz sniega situācijā daudzējādā ziņā ir tikpat bēdīga. Sāniskā noturība ir zema, tādēļ diezko droši vadītājs nejūtas. Arī uz slapja asfalta riepas ļoti atpaliek no konkurentiem, un kopumā Nankang vienkārši nevar salīdzināt ar tiešām kvalitatīvām ziemas riepām.

Colesa.ru


http://www.pkp.lv