Test World eksperti testē 12 radžotas un 8 frikcijas ziemas riepas. Jau vairākus gadu desmitus nerimst strīdi par to, kuras riepas ir labākas – radžotas vai frikcijas, un atbildēt uz šo jautājumu ar simtprocentīgu pārliecību droši vien nav iespējams. Viss ir atkarīgs no skatu punkta. Savā pēdējā testā pazīstamā somu organizācija Test World ir salīdzinājusi 20 abu kategoriju riepas uz dažādām ceļa virsmām. Pārbaudījumos piedalījās Ford Focus, bet visas riepas tika atlasītas populārajā 205/55 R16 tipizmērā.
Radžotu riepu saraksts:
• Bridgestone Blizzak Spike-01
• Continental IceContact 2
• Dunlop Ice Touch
• Gislaved Nord*Frost 100
• Goodyear UltraGrip Ice Arctic.
• Hankook Winter i*Pike RS+ W419D
• LingLong Green-Max Winter Grip
• Michelin X-Ice North 3
• Nokian Hakkapeliitta 8
• Nokian Nordman 5
• Pirelli Ice Zero
• Sava Eskimo Stud
Neradžotu riepu saraksts:
• Bridgestone Blizzak WS80
• Continental ContiVikingContact 6
• Goodyear UltraGrip Ice 2
• Michelin X-ice Xi3
• Nankang Ice Activa Ice-1
• Nokian Hakkapeliitta R2
• Nokian Nordman RS
• Pirelli Ice Zero FR
Ekspertu viedoklis par katru no riepām ir izlasāms zemāk
Radžotas riepas:
1. Nokian Hakkapeliitta 8 | Vērtējums: 8,8 | |
![]() |
![]() |
Spēcīga saķere uz ledus |
![]() |
Laba vadāmība ziemas apstākļos | |
![]() |
Vidēji rādītāji uz asfalta | |
Nokian saņēma augstāko iespējamo vērtējumu visās ledus disciplīnās, kur, pateicoties savām 190 radzēm, nodemonstrēja īsu bremzēšanas ceļu un spēcīgu šķērsenisko saķeri. Arī uz sniega šīs riepas bija starp labākajām, savukārt savas vājās puses tās nodemonstrēja bremzēšanas efektivitātes un vadāmības testos uz slapja asfalta. Ekspertuprāt, tas ir normāli gadījumā, ja radot konkrētu riepas modeli, maksimāla saķere uz ledus kļūst par galveno prioritāti. | ||
2. Continental IceContact 2 | Vērtējums: 8,6 | |
![]() |
![]() |
Spēcīga saķere uz ledus |
![]() |
Laba vadāmība jebkuros laikapstākļos | |
![]() |
Vidēja bremzēšanas efektivitāte uz ledus | |
Arī Continental lieliski sevi parādīja testos uz ledus, kaut arī bremzēšanas efektivitātes un ātruma attīstīšanas aspektā tās tomēr nedaudz piekāpās Nokian. Tomēr piloti piešķīra šim riepām 10 balles par stabilu un paredzamu ”uzvedību”. Arī uz sniegotas trases Continental bija starp līderiem, un acīmredzami pārspēja Nokian uz slapja ceļa seguma. Citiem vārdiem sakot, šīm riepām nav izteiktu trūkumu, un tās spēs optimāli tikt galā ar jebkuriem apstākļiem. | ||
2. Hankook Winter i*Pike RS+ W419D | Vērtējums: 8,6 | |
![]() |
![]() |
Spēcīga saķere uz sniega un ledus |
![]() |
Zema rites pretestība | |
![]() |
Vidēja vadāmība uz asfalta | |
Hankook ir izcīnījis vietu uz pjedestāla, tādēļ gandrīz droši var apgalvot, ka šis korejiešu zīmols kļūs par vienu no vadošajiem spēlētājiem bargām ziemām paredzēto riepu tirgū. Hankook ir īss bremzēšanas ceļš un ļoti labs vilkmes spēks uz sniega un ledus, savukārt uz līkumotas trases tās bija vienas no ātrākajām riepām, apliecinot savu spēju saglabāt saķeri visdažādākajās situācijās. Arī Hankook ātri nobremzē mašīnu uz slapja asfalta, tai pat laikā tās var pārāk strauji ieiet sānslīdē, un nav pārāk informatīvas. | ||
4. Pirelli Ice Zero | Vērtējums: 8,5 | |
![]() |
![]() |
Spēcīga saķere uz ledus |
![]() |
Laba vadāmība ziemas apstākļos | |
![]() |
Augsts trokšņa līmenis | |
Kārtējais Pirelli sasniegums. Uz ledus riepas ir ļoti drošas un uzticamas, nepatīkamus pārsteigumus nesagādās, savukārt uz sniega samērā garo bremzēšanas ceļu kompensē labs vilkmes spēks un specīga šķērseniskā saķere. Turklāt uz asfalta Pirelli izrādījās vienas no labākajām, kur nodemonstrēja arī ļoti stabilas vadāmības īpašības. Taču atšķirībā no pārējām, Pirelii diemžēl ir diezgan skaļas riepas. | ||
4. Goodyear UltraGrip Ice Arctic | Vērtējums: 8,5 | |
![]() |
![]() |
Īss bremzēšanas ceļš un ļoti labs vilkmes spēks uz sniega |
![]() |
Labs īpašību balanss | |
![]() |
Vidēja bremzēšanas efektivitāte uz slapja asfalta | |
Apskatot testa rezultātus uz dažādām ceļa virsmām, ir jāsecina, ka šoreiz Goodyear būs apsteigušas visas pārējās radžotas riepas braukšanas īpašību aspektā. Tās tikai nedaudz atpalika no labākajiem uz sniega un ledus, kur nodemonstrēja īsu bremzēšanas ceļu un labu vadāmību. Vienīgais mīnuss ir samērā vājā saķere uz slapja asfalta, taču piloti atzīmēja, ka riepas ir drošas un konsekventas. | ||
6. Dunlop Ice Touch | Vērtējums: 8,4 | |
|
![]() |
Labi rādītāji uz asfalta |
![]() |
Zems trokšņa līmenis | |
![]() |
Nestabils sniegums atsevišķās situācijās | |
Dunlop spēja iegūt lielu punktu skaitu galvenokārt tāpēc, ka uz slapja un sausa asfalta to sniegums bija viens no labākajiem. Arī uz sniega un ledus tās parādīja sevi diezgan labi, taču tām pietrūka līderu stabilitātes. Ar ātruma attīstīšanu un bremzēšanu uz ledus viss ir kārtībā, tāpat kā ar ātruma samazināšanu uz sniega. Taču sāniskā noturība uz sniegotas trases varēja būt augstāka. | ||
7. Gislaved Nord*Frost 100 | Vērtējums: 8,3 | |
![]() |
![]() |
Labi radītāji uz sniega |
![]() |
Spēcīga saķere uz slapja asfalta | |
![]() |
Premium klases riepu kategorijai neatbilstoša saķere uz ledus | |
Gislaved ir otrā ešelona Continental zīmols, un likumsakarīgi, ka tā īpašības atstāj ne tik labu iespaidu. Uz sniega riepām ir lieliski rezultāti bremzēšanas un vadāmības aspektā. Uz apledojušas virsmas Gislaved – kurām ir tikai 96 radzes – piekāpjas dažām citām riepām, taču tās ir pelnījušas uzslavu par labu noturību un šķērsenisko saķeri, kuras ļāva pilotiem justies drošāk. Virziena noturība ir lieliska, taču Gislaved ir augsta rites pretestība.. | ||
8. Michelin X-Ice North 3 | Vērtējums: 7,9 | |
![]() |
![]() |
Stabila vadāmība jebkuros apstākļos |
![]() |
Zems trokšņa līmenis | |
![]() |
Premium klases riepu kategorijai neatbilstoša saķere uz ledus | |
Atšķirībā no daudzām citām radžotām riepām, Michelin nav tik izteikti orientētas uz spēcīgāku saķeri uz ledus, turklāt tās piekāpās citām riepām arī uz sniegotas ceļa virsmas. Vienīgais pozitīvais moments ir riepu vienmērīgais sniegums visās disciplīnās. Uz slapja un sausa asfalta Michelin ”jūtas” labāk par daudzām citām radžotām riepām, turklāt tām ir pazemināts trokšņa līmenis. Atsevišķs tests nodemonstrēja Michelin ārkārtīgi augsto nodilumizturību. | ||
9. Bridgestone Blizzak Spike-01 | Vērtējums: 7,8 | |
![]() |
![]() |
Laba saķere uz ledus |
![]() |
Vidēja vadāmība uz slapja un sausa asfalta | |
![]() |
Augsta rites pretestība | |
Uz ledus Bridgestone saņēma augstu subjektīvu vērtējumu, jo pilotiem iepatikās to vadāmības īpašības. Taču uz sniegotas trases tās visās disciplīnās ierindojās diezgan zemās vietās, respektīvi pie saķeres uz sniega vēl ir jāpiestrādā. Uz slapja un sausa asfalta Bridgestone nobremzē mašīnu diezgan ātri, taču tās var pārāk strauji zaudēt saķeri pagriezienā, arī reakcija uz stūres pagriezieniem ir palēnināta. Turklāt ar Bridgestone ir jāgatavojas lielākam degvielas patēriņam – rites pretestība ir augsta. | ||
9. Sava Eskimo Stud | Vērtējums: 7,8 | |
![]() |
![]() |
Īss bremzēšanas ceļš uz slapja asfalta |
![]() |
Vidēja saķere un vadāmība uz ledus | |
Sava ir budžeta riepas, kuru rezultātu uz ledus varētu nosaukt par labu, ja vien bremzēšanas ceļš nebūtu tik garš. Turklāt uz sniega tās piekāpjas visām pārējām radžotām riepām gan bremzēšanas efektivitātes, gan arī vilkmes spēka ziņā, arī sānslīdē tās var ieiet pārāk strauji. Uz sausa asfalta Sava nokļuva pie labākajiem. | ||
11. Nokian Nordman 5 | Vērtējums: 7,7 | |
![]() |
![]() |
Ziemas apstākļiem pieņemamas īpašības |
![]() |
Vāja saķere uz slapja asfalta | |
![]() |
Augsts trokšņa līmenis | |
Nordman budžeta riepas ražo Nokian, taču īpašību ziņā līdz Hakkapeliitta riepu līnijai tām vēl ir ļoti tālu. Vilkmes spēks uz ledus ir samērā vājš, savukārt bremzēšanas ceļš garš, uz sniega nav nekas daudz labāks, arī uz slapja asfalta riepas nodemonstrēja diezgan zemu rezultātu. Taisnības labad jāatzīst, ka riepas šīs riepas ir paredzamas, un nepatīkamu pārsteigumu nebūs. | ||
12. LingLong Green-Max Winter Grip | Vērtējums: 7,2 | |
![]() |
![]() |
Labi rādītāji uz asfalta |
![]() |
Vāja saķere ziemas apstākļos | |
![]() |
Nepietiekama vadāmība ziemas apstākļos | |
Neļaujiet nosaukumam Winter Max Grip jūs maldināt – patiesībā Linglong saķere uz sniega un ledus ir ļoti vāja, bet uz apledojušas ceļa virsmas atsevišķas neradžotas riepas būs pat pārākas. Vienīgais patīkamais moments ir īsais bremzēšanas ceļš uz sniega. Tai pat laikā Linglong ļoti labi sevi parādīja testos uz slapja un sausa asfalta, turklāt tām ir lieliska virziena noturība. |
Neradžotas riepas:
1. Nokian Hakkapeliitta R2 | Vērtējums: 7,7 | |
![]() |
![]() |
Labi rādītāji ziemas apstākļos |
![]() |
Zema rites pretestība | |
![]() |
Vidēja saķere uz asfalta | |
Arī radot savas frikcijas riepas, Nokian cenšas panākt to pārākumu pār konkurentiem uz ledus, un šī gada testos somu zīmola riepas nodemonstrēja vislabāko bremzēšanas efektivitāti, vadāmību un šķērsenisko saķeri uz apledojušas ceļa virsmas. Eksperti atzīmēja, ka, pat zaudējot saķeri, ar šīm riepām ir iespējams saglabāt kontroli. Uz slapja un sausa asfalta mīksto Nokian saķere ir paredzami vāja, bet bremzēšanas ceļš garš. | ||
2. Pirelli Ice Zero FR | Vērtējums: 7,6 | |
![]() |
![]() |
Spēcīga saķere uz sniega, ledus un slapja asfalta |
![]() |
Vidēja vadāmība uz sausa asfalta | |
Uz ledus Pirelli nokļuva pie labākajiem, bet to rezultāti uz sniega izrādījās vēl iepriecinošāki, jo riepas ir ļoti uzticamas ekstremālu manevru laikā. Pirelli izceļ arī labas braukšanas īpašības uz slapja asfalta, kur tās ātri nobremzē mašīnu un garantē optimālu manevrētspēju. Taču saķere uz sausa ceļa seguma var strauji pazust. Trokšņa līmenis – zems. | ||
2. Goodyear UltraGrip Ice 2 | Vērtējums: 7,6 | |
![]() |
![]() |
Īss bremzēšanas ceļš uz sniega un ledus |
![]() |
Labi rādītāji uz asfalta | |
![]() |
Vidēja šķērseniskā saķere uz sniega un ledus | |
Goodyear strauji attīsta ātrumu un bremzē uz sniega un ledus, taču tām ir nelielas problēmas ar sānisko noturību, kuru dēļ uz saķeres robežas riepas var pārāk krasi ieiet sānslīdē, taču saglabāt kontroli nav pārāk grūti. Uz sausa un slapja asfalta Goodyear izrādījās vienas no labākajām, tās raksturo ļoti laba bremzēšanas efektivitāte un precīzas reakcijas ekstremālu manevru laikā. Kopumā Goodyear ir atzinības vērtas, jo pietiekami labi sevi parādīja uz visu veidu ceļa segumiem. | ||
2. Michelin X-ice Xi3 | Vērtējums: 7,6 | |
![]() |
![]() |
Īss bremzēšanas ceļš uz sniega un ledus |
![]() |
Stabila vadāmība jebkuros apstākļos | |
![]() |
Vidēja saķere uz slapja asfalta | |
Arī Michelin nodemonstrēja labus rezultātus gandrīz visās disciplīnās. Riepām ir īss bremzēšanas ceļš uz sniega un ledus un stabila, paredzama ”uzvedība” lielākajā ekstremālu situāciju daļā. Tomēr Michelin var zaudēt priekšējās ass saķeri. Uz slapja un sausa asfalta riepas nodemonstrēja labu bremzēšanas efektivitāti un šķērsenisko saķeri, lai arī šie rādītāji nebija tik optimāli kā līderiem. | ||
5. Continental VikingContact 6 | Vērtējums: 7,5 | |
![]() |
![]() |
Spēcīga saķere uz sniega un ledus |
![]() |
Zema rites pretestība | |
![]() |
Vidēja vadāmība uz asfalta | |
Pateicoties īsajam bremzēšanas ceļam, spēcīgajai šķērseniskajai saķerei un labajām kontroles īpašībām uz ledus, arī Continental arī var pieskaitīt pie labākajām frikcijas riepām. Uz sniega Continental nodemonstrēja labus rezultātus, kaut gan, ja stūres pagrieziena leņķis ir liels, tās var ieiet arī sānslīdē. Uz slapja un sausa asfalta riepu bremzēšanas efektivitāte ir samērā laba, taču tās liekas pārāk mīkstas, un tas kādā ekstremālā situācijā var izrādīties visai apgrūtinoši. | ||
6. Nokian Nordman RS | Vērtējums: 7,0 | |
|
![]() |
Spēcīga saķere uz sniega |
![]() |
Zema rites pretestība | |
![]() |
Vidēja vadāmība uz ledus | |
Nordman ir nedaudz atpalikušas no savas kategorijas līderiem, jo to ātruma attīstīšana un bremzēšanas efektivitāte uz ledus ir samērā zema, savukārt priekšējie riteņi var pārāk viegli zaudēt saķeri strauja manevra laikā. Uz sniega visi – sevišķi sāniskās noturības un stabilitātes – rādītāji ir daudz labāki,. Uz slapja un sausa asfalta Nordman saķere nav īpaši laba, arī reakcija uz stūres pagriezieniem ir palēnināta, taču tās vismaz krasi neiet sānslīdē. | ||
7. Bridgestone Blizzak WS80 | Vērtējums: 6,9 | |
![]() |
![]() |
Spēcīga saķere uz sniega un sausa asfalta |
![]() |
Vidēja saķere uz ledus un slapja asfalta | |
![]() |
Augsta rites pretestība | |
Savas visvājākās puses Bridgestone nodemonstrēja uz ledus, kur to bremzēšanas ceļš bija garš, ātrums attīstījās lēni, turklāt tās pārāk viegli zaudēja saķeri pagriezienos, jo īpaši uz priekšējās ass. Pateicoties ļoti labai šķērseniskai vilkmei un bremzēšanas efektivitātei līderu līmenī, uz sniega šīs riepas ir uzticamākās, tādēļ Bridgestone izteikti vājie rezultāti uz slapja asfalta rada nelielu izbrīnu. Uz sausa ceļa seguma saķere ir daudz spēcīgāka, un riepas labi tiek galā ar ekstremāliem manevriem. | ||
8. Nankang Ice Activa Ice-1 | Vērtējums: 6,7 | |
![]() |
![]() |
Vidēja vadāmība uz asfalta, sniega un ledus |
Nankang ieņēma pēdējo vietu lielākajā daļā disciplīnu. Uz ledus tām ir vāja gareniskā un šķērseniskā saķere, uz sniega situācijā daudzējādā ziņā ir tikpat bēdīga. Sāniskā noturība ir zema, tādēļ diezko droši vadītājs nejūtas. Arī uz slapja asfalta riepas ļoti atpaliek no konkurentiem, un kopumā Nankang vienkārši nevar salīdzināt ar tiešām kvalitatīvām ziemas riepām. |