Tuulilasi: 205/55 R16 izmēra radžotu ziemas riepu tests

Somu izdevuma Tuulilasi eksperti notestēja astoņas radžotas ziemas riepas, turklāt atsevišķos gadījumos radžu skaits būtiski atšķīrās.

Notestēto riepu saraksts: Bridgestone Blizzak Spike-01, Continental ContiIceContact, Dunlop Ice Touch, Goodyear UltraGrip Ice Arctic, Hankook Winter i*Pike RS W419, Michelin X-Ice North 3, Nokian Hakkapeliitta 8, Pirelli Ice Zero.

Testi uz sniega un ledus norisinājās Ivalo ciemā (Somija) pirmajā marta nedēļā. Ar nelielām svārstībām temperatūra visu testu laikā bija nulle grādi. Testos tika izmantoti Volvo V60 un V70. ABS un ESC sistēmas bija ieslēgtas – otrajā gadījumā tika atstāts Sport režīms, kas pieļauj nelielu izslīdi. Testi uz sausa un slapja asfalta norisinājās pavasarī Tamperes pilsētā (Somija). Turpat tika izvērtēts arī degvielas patēriņš.

 

 

Ātruma attīstīšana uz ledus   
Vislabāk ar šo uzdevumu tika galā Nokian un Pirelli, tiem seko Continental un Bridgestone.

Bremzēšana uz ledus   
Pirmā trijotne ir palikusi tieši tāda pati kā paātrinājuma testos – Nokian, Pirelli un Continental. Frikcijas riepu bremzēšanas ceļš uz ledus var būt divreiz garāks nekā radžotām riepām, tādēļ, ja ir nepieciešama maksimāla saķere ar apledojušu virsmu, pareizāk būtu izvēlēties radžotas riepas.

Ātruma attīstīšana uz sniega   

Uz sniega riepu snieguma atšķirības vairs nebija tik lielas, sevišķi, ja ātruma attīstīšanas efektivitāte tika mērīta sekundēs. Starpība starp labāko un sliktāko rezultātu sastādīja 9%. Pirmajā vietā ierindojās Nokian riepas, otrajā – Continental, trešo vietu dala Michelin un Pirelli, kuras arī uzrāda lieliskus rezultātus.

Bremzēšana uz sniega   
Uz sniega visas riepas bremzē daudz labāk nekā uz ledus, uzrādot diezgan minimālu rezultātu atšķirību.

Vadāmība uz sniega   

Nokian un Pirelli garantē labāku rezultātu uz piesnigušas virsmas. Arī Hankook nodemonstrēja lieliskus rezultātus, taču to jūtīgums un reakcija uz stūres pagriezieniem ir nedaudz vājākas.

Bremzēšana uz slapja asfalta
Salīdzinājumā ar frikcijas riepām radžotām riepām ir samērā augsta bremzēšanas efektivitāte uz slapja asfalta, ko var daļēji izskaidrot ar lielāku protektoru cietību. Šāda cietība ir nepieciešama, lai jebkurā situācijā radzes paliktu stingri nofiksētas riepā. Šeit būtu jāatzīmē, ka radžotu riepu bremzēšanas ceļš būs ievērojami garāks nekā vasaras riepām. Vislabākos rezultātus šajā testā uzrādīja Michelin, Goodyear, Continental un Pirelli.

Bremzēšana uz sausa asfalta   
Radžotu riepu bremzēšanas ceļš uz sausa asfalta ir aptuveni par vienu trešdaļu garāks nekā vasaras riepām. Tai pat laikā atšķirības starp pašām riepām ir ļoti minimālas. Michelin apstājas visātrāk. Kā jau bija paredzams, neviena no radžotām riepām nespēja uzrādīt izcilus rezultātus uz sausa asfalta.

Rites pretestība, degvielas patēriņš un trokšņa līmenis.
Braucot ar 80 km/h, tika izmērīti rites pretestība un degvielas patēriņš. Testi riepām ar novāktām radzēm uzrādīja starp tām esošās lielās atšķirības, taču degvielas patēriņa testos šī starpība saruka. Ar vislielāko degvielas efektivitāti izcēlās Nokian, taču arī parējās riepas atpalika no tām vien par dažiem procentpunktiem.
 

 

1. vieta – Nokian Hakkapeliitta 8

Nokian ar savām 190 radzēm ir unikālas, tādēļ tām ir vislabākie ātruma attīstīšanas rādītāji, visīsākais bremzēšanas ceļš, kā arī paredzama ”uzvedība” uz ledus. Tām ir vislielākais paātrinājums un pietiekami efektīva bremzēšana uz sniega. Testos uz slapjas virsmas Nokian sniegums ir nedaudz vājāks, taču problēmu ar vadāmību lietainā laikā noteikti nebūs. Uz sausa asfalta riepas ātri apstājas un pārliecinoši sevi parāda ekstremālās situācijās.

2. vieta – Continental ContiIceContact

Continental ir labi vadāmas, tās ātri bremzē uz ledus, uz kura ir drošas un stabilas, taču ar noslieci uz nepietiekamu pagriežamību. Pateicoties spēcīgajai saķerei, automašīna ir diezgan viegli kontrolējama, ieejot sānslīdē. Arī uz piesnigušas trases Continental ļoti efektīvi paātrinās un bremzē, un divās ”ziemas” disciplīnās šī riepas bija starp līderiem. Testos uz rites pretestību, braucot pa sniega putru šķīdonī, rezultāts ir diezgan viduvējs, taču par vāju to nosaukt nevar. Kopumā ļoti sabalansētas riepas, kas spēj garantēt augstu drošības līmeni jebkuros apstākļos.

Pirelli trapecveida riepas labi ieurbjas ledū, nodrošinot lieliskus paātrinājuma un bremzēšanas rādītājus, kā arī labu apļa laiku. Taču aizmugurējo riepu tendence ieiet sānslīdē liek vadītājam koncentrēties daudz vairāk. Pēc testiem uz ledus Pirelli radzes bija izvirzījušās uz āru par 0,3 mm, un tas nav maz. Uz sniega Pirelli sniegums ir pārliecinošāks, tās precīzāk reaģē uz stūres pagriezieniem, bet ar slapjdraņķi gan ”attiecības neveidojas”. Bremzēšana uz slapja asfalta ir labā līmenī, taču Pirelli, atšķirībā no pārējām riepām, daudz vieglāk zaudē saķeri pagriezienos. Bremzēšanas ceļš uz sausas virsmas ir diezgan garš. Zema rites pretestība, taču augsts trokšņa līmenis.

4. vieta – Goodyear UltraGrip Ice Arctic

Goodyear nedaudz apsteidz Dunlop gan attiecībā uz ātruma attīstīšanas īpašībām, gan bremzējot uz ledus. Turklāt, ieejot sānslīdē, Goodyear ”uzvedība” ir daudz paredzamāka un labāk kontrolējama. Ātruma attīstīšanai un bremzēšanai nepieciešamais laiks uz sniega ir mazāks nekā uz ledus, taču, braucot augšup pa nogāzi, top skaidrs, ka saķere ir visai ierobežota, tāpēc aizmugurējie riteņi var krasi ieiet sānslīdē. Tai pat laikā Googyear ir ļoti efektīvas slapjdraņķī un uz slapja asfalta. Uz sausas virsmas riepas demonstrē lieliskas bremzēšanas īpašības, taču ekstremālās situācijās to reakcija ir nedaudz palēnināta. Zems trokšņa līmenis.

5. vieta – Hankook Winter i*Pike RS W419

Hankook ir papildinātas ar lielu radžu skaitu, un 128 radžu vietā tām tagad ir 180. Testos uz ātruma attīstīšanu un bremzēšanu uz ledus rezultāti ir vidēji, taču rodas iespaids, ka korejiešiem ir izdevies ļoti veiksmīgi optimizēt radžu izvietojumu, jo šīm riepām ir labākais apļa laiks. Hankook labi tika galā gan ar braucienu augšup pa nogāzi, gan apļa trekā, gan arī uz noblietētām meža trasēm. Turklāt Hankook riepām ir labi rezultāti slapjdraņķī, uz sausa un slapja asfalta. Labas riepas bez uzkrītošiem trūkumiem.

6. vieta – Michelin X-Ice North 3

Michelin riepām ir mazāk radžu nekā dažām citām notestētajām riepām, un tieši šis faktors iespējams ir veicinājis samērā vājus rezultātus testos uz ātruma attīstīšanu un bremzēšanu uz ledus. Kā jau bija paredzams, Michelin uzrādīja vissliktāko apļa laiku uz apledojušas trases. Uz sniega Michelin riepām ir labs paātrinājums, taču garš bremzēšanas ceļš. Riepām ir laba saķere ar sniegu, taču tikai taisnvirziena kustībā. Slapjdraņķis šīm riepām nesagādā nekādas problēmas, savukārt uz sausa asfalta, bremzējot no 100 km/h, tām ir visīsākais bremzēšanas ceļš. ”Uzvedība” ekstremālās situācijās ir stabila, taču arī trokšņa līmenis ir salīdzinoši augsts.

7. vieta – Dunlop Ice Touch

Dunlop ļoti lēni attīsta ātrumu uz ledus, taču bremzēšanas īpašības gan ir daudz labākas. Vadāmības ziņā tās atpaliek no līderiem, jo salīdzinoši ātri var ieiet sānslīdē. Uz sniega paātrinājuma un bremzēšanas efektivitāte ir labāka nekā uz ledus, savukārt ”uzvedība” ļoti līdzīga – ir vērojama tā pati nosliece krasi zaudēt saķeri pat pie nelieliem ātrumiem. Bremzēšanas ceļš uz slapja asfalta ir samērā īss, un kopumā lietainā laikā Dunlop sniegums būs stabils. Turklāt uz sausas virsmas tās ļoti ātri reaģē uz stūres pagriezieniem, labi manevrējot ekstremālos apstākļos. Zems trokšņa līmenis.

8. vieta – Bridgestone Blizzak Spike-01

Bridgestone riepām ir labi rezultāti uz ledus, taču bremzēšanas ziņā tās atpaliek no pārējām riepām. Reakcijas uz sniega nav tik ātras un precīzas kā testa līderiem, toties bremzēšanas ceļš ir īsāks. Uz sniega ir jūtama neliela nosliece uz pārmērīgu pagriežamību. Riepas nodemonstrēja lielisku pretestību, braucot pa sniega putru šķīdonī, taču tām ir samērā garš bremzēšanas ceļš uz slapja asfalta. Riepas ne pārāk precīzi reaģē uz stūres pagriezieniem uz sausas virsmas. Trokšņa līmenis ir samērā zems, toties rites pretestība pārāk augsta.

Avots


http://www.pkp.lv