Tuulilasi: 205/55R16 izmēra ziemas riepu testi (2010.gads)

Tuulilasi: 205/55R16 izmēra ziemas riepu testi (2010.gads)

Somijas automobiļu žurnāla Tuulilasi eksperti ir notestējuši septiņas radžotās un divas frikcijas riepas – vienas Eiropas tipa, un vienas Skandināvijas tipa. Visas testētās riepas pieder Skandināvijas tipam un tām ir ātruma indekss T, t.i., tās var izmantot ar ātrumu līdz 190 km/h. Eiropas neradžotajām riepām ir ātruma indekss H (līdz 210 km/h). Jaunums testā bija Continental ContiIceContact. Citas riepas jau ir zināmas, lai gan, iespējams, izmaiņas vienkārši ar neapbruņotu aci nav redzamas. Tostarp bija mainītas Pirelli riepas – to diametrs ir samazinājies, kā arī nedaudz modificēta riepas forma.

 

Pirms testu uzsākšanas tika izmērīti radžu izvirzījumi visām riepām, jo palielināts izvirzījums tostarp uzlabo saķeri uz ledus. Tāpēc, nosakot rezultātus uz ledus, riepu rādītājus mainīja atkarībā no radžu izvirzījuma – ražotāji apgalvo, ka izvirzījuma izmaiņas par 0.1 mm pastiprina saķeri par 3% – tāpēc šajā testā visām riepām ir vienādas „virtuālās” radzes ar 1.2 mm lielu izvirzījumu.

 
Testam tika izvēlēts Seat Exeo, jo šim automobilim piemīt labi sabalansēta vadāmība, bet izvēlēto riepu izmērs tam ir standarts. Turklāt Seat stabilitātes kontroles sistēmu var atslēgt, un tas ir svarīgs faktors, jo ESP izlīdzina atšķirības starp riepām.

 

Kā testē Tuulilasi

Paātrinājums uz ledus

Mērījumi tika veikti ar ieslēgtu ABS, ieskriešanās sākās ar 2,500 apgr./min. Testi tika veikti divās temperatūrās: -3° un +1°C. Tādas temperatūras un mitruma izmaiņas manāmi iespaidoja dažu no testēto riepu rādītājiem. Galarezultāts – vidēji rādītāji abās temperatūrās.

Bremzēšana uz ledus

Tādā pat viedā, divās dažādās temperatūrās, tika veikts arī bremzēšanas tests (arī ar ieslēgtu ABS). Tika mērīts attālums, kas vajadzīgs palēninājumam no 35 līdz 5 km/h.

Sānslīde uz ledus

Testi tika veikti apļa trekā. Visi piloti brauca ar sesto ātrumu. Tika mērīts saķeres zaudēšanas laiks. Temperatūra izmēģinājumu laikā: – 3°. Ar katrām riepām tika veikti trīs braucieni, pēc tam tika aprēķināts vidējais rezultāts.

Vadāmība uz ledus

Piloti pārvarēja distanci pa ledu ar maksimāli iespējamo ātrumu, bet, nosakot galarezultātu, tika ņemts vērā gan braukšanas laiks (pēc diviem braucieniem), gan arī subjektīvi novērtējumi.

Paātrinājums sniegā

Paātrinājums sniegā tika mērīts tāpat kā testos uz ledus – galarezultāts tika aprēķināts pēc 10 braucieniem (0-45 km/h). Temperatūra: -4°C.

Bremzēšana sniegā

Mērījumi atkal tika veikti tāpat kā uz ledus, t.i., tika noteikts bremzēšanas ceļa garums no 45 līdz 5 km/h. Temperatūra tāda pati kā paātrinājuma testos.

Vadāmība sniegā

Nosakot rezultātu, tiek novērtēts gan apļa izbraukšanas ātrums, kuru ietekmē uzvedības izmaiņas, gan arī vadāmība slaloma laikā un ātras pārkārtošanās gadījumā.

Slapjdraņķis

Tika noteikta riepu spēja pārvarēt ar šķīdoni klātu virsmu. Vadītājs palielina ātrumu un tiek mērīts ātrums, ar kādu zūd riteņu saķere uz vadošās ass.

Bremzēšana uz slapjas virsmas

Tika mērīts bremzēšanas ceļa garums, bremzējot ar ātrumu 80 km/h līdz 5 km/h (ar ieslēgtu ABS). Tādos apstākļos svarīgākais ir tas, lai riepas uzvestos mierīgi un secīgi, jo citādi būs grūti kontrolēt automobiļa kustību.

Temperatūra testa laikā: +13°C.

Vadāmība uz slapjas virsmas

Pirelli un Gislaved bija labākās starp radžotajām riepām, un to apļa nobraukšanas starpība ir tikai 0.1 sek. Turklāt Pirelli pelnīti kļuva par labākajām, jo to uzvedība bija neitrālāka, bet Gislaved bija nedaudz tendētas uz nepietiekamu pagriežamību.

Bremzēšana uz sausas virsmas

Tika mērīts bremzēšanas ceļa garums bremzējot no 80 līdz 5 km/h uz sausa asfalta +13 °C temperatūrā.

Vadāmība uz sausas virsmas

Šajā testā galvenais nebija apļa nobraukšanas laiks, bet tas, kā riepas uzvedas dažādās situācijās, kas var gadīties parastajā dzīvē.

Trokšņa līmenis

Trokšņa mērīšanai mikrofonu uzstādīja salona vidū.

 

KOPSAVILKUMA REITINGS

Kā jau tika gaidīts, testa rezultāti apstiprināja, ka radžotās riepas tiek galā ar ziemas apstākļiem labāk nekā frikcijas, īpaši, ja runa ir par braukšanu pa apledojušu virsmu. Ja Eiropas neradžotās riepas dažās disciplīnās vēl var strīdēties ar radžotajām, uz ledus tās var izraisīt bīstamas situācijas.

 

1. vieta 9.5 punkti

Nokian Hakkapeliitta 7

Nokian Hakkapeliitta 7

Nokian Hakkapeliitta 7 nodrošina labāko saķeri uz ledus, bet testos sniegā jau pārstāj būt līderes, lai gan nodrošina kustības kontrolējamību pat saķeres zaudēšanas gadījumā. No otras puses, Nokian neiespaidoja ar savu sānisko saķeri un šajā disciplīnā ieņēma tikai sesto vietu. Izmēģinot stabilitāti slapjdraņķī, Nokian bija trešās, kā arī trešās testos uz slapja asfalta. Vadāmība uz asfalta tāda pati kā sniegā un uz ledus, t.i., mašīnas kontrole nezūd. Ir neliela lieka pagriežamība.

2. vieta 9+ punkti

Bridgestone Noranza 2 Evo

Bridgestone Noranza 2 Evo

Testos uz ledus Bridgestone daudzējādā ziņā ir līdzīgas Nokian. Neliela lieka apgriežamība un pietiekami stipra saķere. Tostarp bremzē Bridgestone ne tik efektīvi kā Nokian. Uz sniega Bridgestone arī garantē optimālu saķeri, lai gan sānslīde sākas negaidīti, un bez tam aizmugurējās riepas ir pakļautas sanesei. Uz slapjas virsmas rezultāti jau vairs nav tik augsti, atkal jau iespējamās pakaļgala sānslīdes dēļ.

2. vieta 9+ punkti

Pirelli Winter Carving Edge

Pirelli Winter Carving Edge

Pirelli dalīja otro vietu ar Bridgestone, t.i., ar tām droši var braukt gan pa sniegu, gan pa ledu, lai gan tomēr jāatzīmē, ka Pirelli saķere uz ledus ir nedaudz mazāka nekā Bridgestone un Nokian. Uz slapja asfalts Pirelli rezultāti ir augstāki nekā pārējām riepām, un, neskatoties uz to, ka to bremzēšanas ceļš bija garāks nekā Nokian, kopumā to vadāmība bija labāka. Reakcija uz stūres pagriezieniem izceļas ar secību pat uz saķeres robežas. Tostarp Pirelli testos sniegā un uz ledus pazaudēja ievērojami daudz radžu – 42 uz priekšējās ass un 62 uz aizmugurējās.

Uzziniet vairāk par šo riepu

4. vieta 9.0 punkti

Continental Conti Ice Contact

Continental Conti Ice Contact

Continental galvenās vājības – vāja bremzēšanas efektivitāte sniegā un uz sausa asfalta, bet tostarp tieši šīs riepas vislabāk reaģē uz stūres pagriešanu – ļoti ātri un precīzi neatkarīgi no vadīšanas stila. Uz ledus uzvedība stabila un paredzama, bet sniegā situācija mainās. Vadāmība paliek teicama, bet slīdēšana var sākties negaidīti. Tomēr, pat pazaudējot saķeri, noturēt kontroli pār automobili nebūs grūti. Uz slapjas virsmas sliktāk par Continental bremzē tikai Bridgestone, bet, neskatoties uz vājo saķeri, eksperti tomēr piešķīra Continetal augstu vietu labās vadāmības dēļ.

4. vieta 9.0 punkti

Michelin X-Ice North

Michelin X-Ice North

Michelin ar Continental dalīja ceturto vietu. Uz ledus riepas kā parasti uzvedas neitrāli, un būtu jāmin tikai relatīvi ātrs bremzēšanas ceļa palielinājums temperatūras paaugstināšanas gadījumā. Tāda pati situācija testos sniegā, riepas labi reaģē ar zemu ātrumu, bet tuvāk saķeres robežai parādās nepietiekama pagriežamība. Bet tomēr pēc slīdēšanas sākšanās riepas diezgan secīgi atjauno kontaktu ar ceļu. Uz asfalta vadāmība nav tik laba kā Continental, bet uzvedība vienalga paliek pietiekami stabila, pat neskatoties uz relatīvi vājo saķeri uz slapjas virsmas.

6. vieta 9- punkti

Gislaved Nord*Frost 5

Gislaved Nord Frost 5

Gislaved parādīja ne pārāk augstus rezultātus testos uz ledus, bet toties reabilitēja sevi uz piesnigušas virsmas. Nepietiekama pagriežamība ir, bet ļoti neliela, kas ļāva samazināt apļa izbraukšanas laiku un padarīja braukšanu drošāku. Uz asfalta Gislaved bija pašas sabalansētākās no testētajām riepām, lai gan iespējami krasi atrāvumi sānslīdē uz sausas virsmas. Kopumā Gislaved labi prezentēja sevi visās disciplīnās, ja neņem vērā izmēģinājumus uz ledus. Bez tam riepas ļoti efektīvi bremzē uz sausa asfalta.

7. vieta 8.5 punkti

Goodyear UltraGrip Extreme

Goodyear UltraGrip Extreme

Goodyear uzvedas līdzīgi kā Gislaved un arī uzrādīja ne visai augstus rezultātus testos uz ledus. Riepas tendētas uz vadāmības izmaiņām pagriezienos, kas arī kļuva par zemu novērtējumu iemeslu. Sniegā Goodyear arī var krasi sākt slīdēt, un ar tām automobilis veic pagriezienus plašākā lokā, ja salīdzina ar pārējām riepām testā. Uz sausa asfalta Goodyear labāk saglabā saķeri, kas uzlabo gan vadāmību, gan bremzēšanas efektivitāti. Slīdēšana, ja arī rodas, tad diezgan vienmērīgi, un tikpat vienmērīgi riepas atkal atrod saķeri ar ceļu.

7.5 punkti

Continental Conti Viking Contact 5 (Skandināvijas tipa)

Continental Conti Viking Contact 5

Riepas izstrādātas speciāli braukšanai pa sniegu, tāpēc pienācīgi sevi parādīja šajos testos, bet uz ledus to saķere ir manāmi vājāka nekā radžotajām riepām. Bet tomēr riepas ļauj pietiekami ātri nobraukt distanci. Uz slapja asfalta saķere arī ir sliktāka nekā radžotajām riepām, bet mīkstais gumijas maisījums neļauj iegūt augstas atzīmes uz sausas virsmas. Lai kā arī nebūtu, izņemot nepietiekamu apgriežamību, vasaras apstākļos citu nepatīkamu pārsteigumu nebija.

6.5 punkti

Continental Conti Winter Contact TS830 (Eiropas tipa)

Continental Conti Winter Contact TS830

Šīs riepas vislabāk uzvedas uz sausa un slapja asfalta, bet uz ledus un sniegā ar tām var braukt tikai nelielā ātrumā, jo, palielinot ātrumu, sākas nopietnas problēmas. īpaši tas attiecas uz saķeri ieskrējiena vai bremzēšanas laikā. Ziemas apstākļos vadāmība būs ļoti zema, bet bremzēšanas ceļš bīstami garš. Turklāt bremzēšanas efektivitāte manāmi pavājinās, mainoties temperatūrai. Galīgais secinājums ir tāds, ka riepas nevar izmantot reģionos ar patiešām aukstu klimatu.


http://www.pkp.lv