Zviedru žurnāls Vi Bilagare kopā ar somu kolēģiem no Tuulilasi testē astoņas ziemas riepas ar ļoti atšķirīgu radžu skaitu. Pirms diviem gadiem Somija, Zviedrija un Norvēģija atļāva riepu ražotājiem veikt papildu testus, ja tie vēlas izvietot uz viena protektora metra vairāk par 50 radzēm (205/55 R16 izmērā ir 96 radzes). Šādos testos tiek mērīts ceļa seguma nodilums, un gadījumā, ja konkrēta riepa – piemēram, pateicoties radžu jaunajai konstrukcijai – iekļaujas normatīvos, to skaitu drīkst palielināt. VB izmēģinājuma braucienos šogad tika akceptētas piecas no astoņām notestētajām riepām.
Notestēto riepu saraksts:
• Bridgestone Blizzak Spike-01
• Continental IceContact 2
• Gislaved Nord*Frost 100
• Goodyear UltraGrip Ice Arctic.
• Michelin X-Ice North 3
• Nokian Hakkapeliitta 8
• Pirelli Ice Zero
• Sava Eskimo Stud
1. Nokian Hakkapeliitta 8
|
||
![]() |
![]() |
190 radzes nodrošina izcilu saķeri uz ledus Lieliska šķērseniskā saķere un sabalansēta ‘’uzvedība’’ bez ekstremāli liekas pagriežamības uz ledus Ļoti laba ātruma attīstīšana, īss bremzēšanas ceļš un laba vadāmība uz sniega Pietiekami ātra reakcija uz stūres pagriezieniem uz sausa asfalta Viszemākā rites pretestība Zems trokšņa līmenis |
2. Pirelli Ice Zero
|
|
|
![]() |
![]() |
Ļoti laba ātruma attīstīšana un īss bremzēšanas ceļš uz sniega un ledus Laba noturība, braucot pa sniegu putras šķīdonī Pietiekami labas bremzēšanas īpašības un reakcija uz stūres pagriezieniem uz sausa asfalta Samērā zema rites pretestība un degvielas patēriņš |
![]() |
Tendētas uz pārlieku lielu pagriežamību, tādēļ aizmugurējie riteņi var ieiet sānslīdē uz sniega un ledus Augsts trokšņa līmenis |
|
2. Continental Ice Contact 2 |
|
|
![]() |
![]() |
Ļoti laba ātruma attīstīšana, īss bremzēšanas ceļš, ļoti laba šķērseniskā saķere, paredzama ‘’uzvedība’’ un teicamas vadāmības īpašības uz ledus Laba vadāmība un pārliecinošs sniegums uz sniega Lieliska saķere uz slapja asfalta Zema rites pretestība |
![]() |
Vidēja noturība, braucot pa sniegu putras šķīdonī Samērā garš bremzēšanas ceļš uz sausa asfalta Paaugstināts trokšņa līmenis |
|
4. Goodyear UltraGrip Ice Artic |
|
|
![]() |
![]() |
Ļoti laba ātruma attīstīšana un īss bremzēšanas ceļš uz sniega un ledus Īss bremzēšanas ceļš uz sausa asfalta Pietiekami laba vadāmība uz slapja asfalta |
![]() |
Samērā vāja šķērseniskā saķere uz ledus (taču ‘’uzvedība’’ ir diezgan labi paredzama) |
|
5. Gislaved Nord*Frost 100 |
||
![]() |
Vislabākais ātruma attīstīšanas temps un īss bremzēšanas ceļš uz sniega Ļoti laba noturība, braucot pa sniegu putras šķīdonī Īss bremzēšanas ceļš un laba vadāmība uz slapja asfalta Īss bremzēšanas ceļš uz sausa asfalta |
|
![]() |
Samērā lēns ātruma attīstīšanas temps un garš bremzēšanas ceļš uz ledus Tendētas uz nepietiekamu pagriežamību un krasu saķeres zaudēšanu uz ledus Samērā vāja saķere, veicot ekstremālus manevrus uz sausa asfalta Augsta rites pretestība |
|
6. Michelin X ice North 3
|
||
|
![]() |
Visīsākais bremzēšanas ceļš un ļoti laba ātruma attīstīšana uz sniega |
![]() |
Samērā lēns ātruma attīstīšanas temps, garš bremzēšanas ceļš un vāja šķērseniskā saķere uz ledus | |
7. Sava Eskimo Stud |
|
|
![]() |
![]() |
Pietiekami labas bremzēšanas īpašības uz ledus Diezgan laba noturība, braucot pa sniegu putras šķīdonī Īss bremzēšanas ceļš uz slapja asfalta Laba vadāmība, veicot ekstremālus manevrus uz sausa asfalta (kaut arī reakcija ir nedaudz palēnināta) Samērā zema rites pretestība Pieņemams trokšņa līmenis (līdz 110 km/h) |
![]() |
Samērā lēns ātruma attīstīšanas temps uz ledus Samērā vāja saķere, ieejot pagriezienā uz ledus |
|
8. Bridgestone Blizzak Spike-01 |
|
|
|
![]() |
Laba noturība, braucot pa sniegu putras šķīdonī |
![]() |
Samērā lēns ātruma attīstīšanas temps, garš bremzēšanas ceļš un vāja šķērseniskā saķere uz ledus Uz sniega aizmugurējie riteņi ir tendēti ieiet sānslīdē (taču kontrole saglabājas) Samērā garš bremzēšanas ceļš uz slapja un sausa asfalta Nesteidzīga un vāja reakcija uz stūres pagriezieniem uz sausa asfalta Samērā augsta rites pretestība |