Za Ruljom: 205/55R16 izmēra radžoto ziemas riepu testi (10.2010)

Za Ruljem: 205/55R16 izmēra radžoto ziemas riepu testi (2010.gads)      Autožurnāla “Za ruljem” ekspertu veiktie testi 205/55R16 izmēra radžotām ziemas riepām. 

Ainas pilnīgumam obligātie vingrinājumi tika papildināti ar bremzēšanu uz slapja asfalta, kāds tas mēdz būt ziemas sākumā un beigās, bet lielajās pilsētās – visā tās garumā.

Radžoto riepu starpā jau vairākus gadus goda vietu savā starpā dala Continental, Nokian un Michelin, izredzēto lokā neielaižot svešiniekus. Un arī šis gads nav izņēmums. Pirmā vieta testā ir Nokian Hakkapeliitta 7, kas ir piemērotāka aktīvajiem vadītājiem. Bet tā diemžēl ir visdārgākā un neizdevīgākā. Pavisam blakus ar starpību, kas mazāka par pus procentu, atrodas Michelin X-Ice North 2 krievu versija: aukstasinīga, pārliecināta un ne visai dārga. Continental, mazliet nokavējis ar jaunuma ContilceContact prezentāciju, ir metis izlauzties Gislaved Nord Frost 5, mazliet pieaudzējot tai radzes. Tā nepievīla un iekaroja trešo vietu, turklāt no līdera atpalika mazāk par 2%.

Pirelli un Goodyear centās konkurēt ar pirmo trijnieku, bet tas veiksmīgi atsita uzbrukumu. Un tā, ceturtajā vietā „degbumba” Pirelli Winter Carving Edge, piektajā – inteliģentais Goodyear Ultra Grip Extreme. Sesto un septīto rindu ieņēma stiprās un krietnās holandiešu Vredestein Arctrac (un krievu Cordiant Sno-Max).

Nedaudz atpaliekot, blakus 840 punktu latiņai, Bridgestone Ice Cruiser 5000) un korejiešu “ziemas līdaka” Hankook Winter i-Pike, kas acīmredzemi konkurē ar Vredestein, jo attiecība cena/kvalitāte tām ir vienāda. Desmitnieku noslēdz Ņižņekamskas jaunums Kama Euro 519 ar pieticīgu rezultātu – 828 punkti, tas izrādījās ne tik spēcīgs, kā tika gaidīts.

Testēto riepu saraksts: Bridgestone Ice Cruiser 5000, Continental ContiIceContact, Cordiant Sno-Max PW-401, Gislaved Nord*Frost 5, Goodyear UltraGrip Extreme, Hankook Winter i*Pike W409, Kama Euro-519, Michelin X-Ice North 2, Nokian Hakkapeliitta 7, Pirelli Winter Carving Edge, Vredestein Arctrac.

 

1. vieta

Nokian Hakkapeliitta 7

Nokian Hakkapeliitta 7

Visi ledus raksturlielumi, ieskaitot apļa veikšanas laiku, ir labāki par vidējiem, bet ieskrējiens vislabākais. Tomēr rodas sajūta, ka riepas ieskrienas un bremzē labāk nekā pagriež. Uzvedība pagriezienos uz ledus ir saprotama un prognozējama, pieļaujami viegli palīdzoša sānslīde.

Uz sniega laba bremzēšana, labākais ieskrējiens, otrais rezultāts pārvietošanā. Labi vadāmas pat slīdēs, bez kavēšanās reaģē uz stūres pagriešanu, tādēļ viegli ierakstās pagriezienā, kas šķiet neiedomājami ass. Tas viss provocē uz ātru braukšanu, tāpēc godīgi jānovērtē savas meistarības līmenis.

Precīzi ievēro uzdoto kursu uz piesniguša ceļa.

Dziļā sniegā visu dara viegli un nepiespiesti, nebaidoties ne no apstāšanās, ne uzsākšanas ar buksēšanu, ne no asiem pagriezieniem.

Uz asfalta nedaudz peld no vienas puses uz otru.

Uz sausa seguma bremzē vidēji, bet uz slapja gan rāda vispieticīgāko rezultātu.

Švīkstina radzes un protektorus, krata mašīnu uz sīkiem negludumiem.

Ekonomiskas ar jebkuru ātrumu. Ļoti kvalitatīvi radžotas, nav paredzamas problēmas radžu izkrišanas dēļ.

+ Labākās ieskrējienā uz sniega un ledus; augstas saķeres īpašības, uzvelkama vadāmība, teicama caurejamība, laba stabilitāte uz piesniguša ceļa; zems degvielas patēriņš.

– Vāja bremzēšana uz sausa asfalta; mazsvarīgas piezīmes attiecībā uz taisnvirziena stabilitāti uz asfalta, rites plūdenumu un trokšņainību.

Ekonomiskas universālas riepas – gan piesnigušiem, gan apledojušiem ceļiem.

2. vieta

Michelin X-Ice North 2

Michelin X Ice North 2

Patīkama šo riepu īpatnība, kas vieš pārliecību par drošību uz jebkāda ceļa, – labi sabalansētas gareniskās un šķērseniskās saķeres īpašības. Uzvērsim labo bremzēšanu uz ledus, vidēju ieskrējienu un ļoti labo šķērsenisko saķeri. Virāžas lokā, nometot gāzi, nedaudz paskubina mašīnu, palīdzot izņemt pagriezienu. Uz sniega lieliskas saķeres īpašības: visīsākais bremzēšanas ceļš, intensīvs ieskrējiens un rekordliels ātrums pārvietošanā. Stabila uzvedība un precīza reakcija pat slīdot. Pārmērīga ātruma gadījumā liegi slīd ar sānu, intensīvi nometot ātrumu. Labāk par citām turas uz piesniguša ceļa, jūtīgi reaģē uz stūres darbībām. Dziļu sniegu pārvar pārliecināti, ļaujot veikt jebkurus manevrus.

Labas uz asfalta: precīzi notur uzdoto virzienu, nekavējoties reaģē uz stūres darbībām. Bremzēšana uz sausa seguma vidēja, bet uz slapja riepas kapitulē: visvājākais rezultāts.

Rūcošs troksnis uz ceļiem ar cietu segumu. Nedaudz krata mašīnu uz sīkiem ceļa negludumiem.

Visekonomiskākās (vienā līmenī ar Nokian) pie jebkāda ātruma.

Radžojums ļoti kvalitatīvs, pamatoti var pieņemt, ka riepas kalpos ilgu. 

+ Labākā bremzēšana un šķērseniskās saķeres īpašības uz sniega; teicama taisnvirziena stabilitāte uz piesniguša ceļa un caurejamība; pārliecināta vadāmība uz ziemas ceļa; labas saķeres īpašības uz ledus un bremzēšana uz sausa asfalta; zems degvielas patēriņš.

– Vāja bremzēšana uz slapja asfalta, nelielas piezīmes attiecībā uz rites plūdenumu un trokšņainību.

Labāk par citām tiks galā ar piesnigušiem ceļiem. Ekonomiskas.

3. vieta

Gislaved Nord*Frost

Gislaved NordFrost 5

No pagājušā gada atšķiras ar nedaudz palielinātu radžu cietā ieliktņa izmēru. Atklāj Premium riepu kategoriju. Labākā bremzēšana uz šķērseniskā saķere, ļoti labs ieskrējiens uz ledus. Pagriezienos ļoti pārliecinātas, pieļaujamībā ātrums ierobežo vieglu sanesi, kas prasa nelielu korekciju.

Uz sniega arī turas pienācīgi: ļoti laba bremzēšana, labs ieskrējiens un vidējas šķērseniskās saķeres īpašības. Nav pretenziju pret automobiļa vadāmību, tā uzvedību un reakcijas saprotamību. Labi vadāms pat slīdot.

Stūrgalvīgi tur kursu uz piesniguša ceļa. Dziļā sniegā gan uzvedas ne pārāk pārliecinoši.

Uz asfalta atgādina Goodyear: nedaudz aizkavējas ar reakciju kursa korekcijai.

Bremzēšanā uz slapja asfalta labākās (vienādā līmenī ar Goodyear), uz sausa – pilnībā pienācīgs vidējs rezultāts.

Trokšņo, ļoti dzirdami čirkst ar radzēm, īpaši ar nelielu ātrumu.

Nodod grūdienus uz virsbūvi no atsevišķiem negludumiem.

Paaugstināts degvielas patēriņš ar jebkādu ātrumu.

Radžojums: izvirzījumu izkliede saprātīgās robežās, bet pašu izvirzījumu būtu prātīgi samazināt – riepu izturības dēļ.

+ Labākā bremzēšana uz ledus un slapja asfalta, augstas šķērseniskās saķeres īpašības uz ledus; laba taisnvirziena stabilitāte uz piesniguša ceļa, augsts rites plūdenums. 

– Stipra radžu čirkstoņa, mazsvarīgas piezīmes attiecībā uz taisnvirziena stabilitāti uz asfalta un caurejamību dziļā sniegā; paaugstināts degvielas patēriņš pie 90 km/h.

Labāk par citām piemērotas apledojumam.

4. vieta

Pirelli Winter Carving Edge 

Pirelli Winter Carving EDGE Uzziniet vairāk par riepu

No ledus nebaidās tāpat kā Goodyear. Ieskrienas, bremzē un pagriežas pārliecinoši. Pastāvīga rādiusa lokā robežātrums neizraisa spilgti izteiktu sanesi vai sānslīdi, automobiļa apgriežamība tuva neitrālai. Uz ledaina apļa ātrumu ierobežo viegla sanese-sānslīde. Tas ļauj mainīt pagrieziena līkumu, nometot vai piedodot gāzi.

Uz sniega arī strādā pilnībā godprātīgi: bremzēšanā, ieskrējienā un pārvietošanā parāda vidējus rezultātus. Uzvedība precīza, saprotama, bez piezīmēm, ar „iekvēlināšanas” elementu – provocē uz aktīvu braukšanu.

Uz sasniguša ceļa brauc vienmērīgi, precīzi atsaucoties uz piestūrēšanu.

Dziļu sniegu labāk pārvarēt ar buksēšanu, bet bez liekas centības, citādi var iestigt.

Asfalta taisnvirzienu tur vasarīgi cieši, bremzēšana uz slapja seguma vidēja, uz sausa virs vidējā.

Nepatīkama radžu čirkstoši piedziedošā gurkstēšana. Jūtami krata uz jebkādiem negludumiem, līdz pat sīkiem.

Degvielas patēriņš pie 60 km/h vidējs, pie 90 km/h paaugstināts.

Radžojums apmierinošs pēc visiem parametriem.

 

+ Vienmērīgas saķeres īpašības uz sniega un ledus, laba bremzēšana uz sausa asfalta; pārliecināta vadāmība un laba taisnvirziena stabilitāte uz jebkāda ziemas ceļa.

– Mazsvarīgas piezīmes attiecībā uz caurejamību dziļā sniegā, paaugstināts degvielas patēriņš pie 90 km/st, zems komforta līmenis.

Azartiskas riepas jebkuriem ziemas ceļiem.

5. vieta

Goodyear UltraGrip Extreme 

Goodyear UltraGrip Extreme

Ieskrējiens un šķērseniskā saķere uz ledus vidēja, bremzēšana labāka. Katrs stūres pagrieziens pie ātruma virs 30 km/h izraisa viegli piebraucošu sanesi. Ja tādā gadījumā nomet gāzi, sanese pastiprināsies un būs nepieciešams veikt korekciju ar stūri.

Uz sniega visi raksturlielumi arī zemāki par vidējiem. Pagriezienos automobilis vadās precīzi, pieļāvumu ierobežo priekšdaļas sanese. Tomēr otrajā pārvietošanas koridorā jau pie neliela ātruma sākas sānslīde. Noturēt automobili un sasniegt augstus rezultātus var tikai ar elektroniskā palīga palīdzību vai apsteidzošām vadītāja darbībām.

Taisnvirziena stabilitāte uz piesniguša ceļa ir precīza, bez piezīmēm.

Sniega sanesumi nav domāti šīm riepām. Pa kupenām labāk braukt tikai uzturot vilkmi, citādi apstāsies un var arī iestigt.

Uz asfalta taisnā virzienā brauc vienmērīgi, bet aizkavējas ar piestūrējumiem. Toties bremzē labāk par visām, turklāt gan uz slapja, gan sausa seguma (praktiski vienādā līmenī ar Vredestein).
Dūc ar protektoru, bet radžu troksnis jau ir atsevišķs punkts. Gaudo nelielā ātrumā un skaidri dzirdami čirkst mazā ātrumā. Krata mašīnu uz sīkiem un vidējiem negludumiem.

Ripo diezgan labi, tāpēc degvielu patērē vidēji.

Pēc radžojuma kvalitātes salīdzināmas ar Cordiant: izkliede saprātīgās robežās, bet izvirzījums uz maksimāli pieļaujamās robežas.

+ Laba bremzēšana uz ledus, labāka – uz sausa un slapja asfalta; laba taisnvirziena stabilitāte uz piesniguša ceļa.

– Zema caurejamība dziļā sniegā, paaugstināts troksnis.

Labāk par citām būs piemērotas pilsētām ar tīrītām ielām.

6. vieta

Vredestein Arctrac 

Vredestein Arctrac

Riepu īpatnība – maza masa, kas sadzīvo ar paaugstinātu kravnesību. Uz ledus gareniskās saķeres īpašības ir vājas, bet šķērseniskās – vidējas. Izslīde startējot, vilcinot ieskrējiena procesu; mašīnu aptur sliktāk par visām. Tostarp aplī parāda vidējus rezultātus, lai gan pagriezienos nepavisam neievieš pārliecību: te pieķeras, te noraujas. Krasi atjaunojas, nepatīkami raustot mašīnu. Slīdēšana nepatīk.

Uz sniega ieskrienas pieticīgi, bremzē un pagriež vidēji.

Mašīnu ar tām var vadīt precīzi, bet tikai pirms sākas slīdēšana, kurā pāriet vadītājam negaidīti. Viss beidzas ar vērienīgu sānslīdi.

Pa piesnigušu taisnu ceļu brauc vienmērīgi, bez piezīmēm.

Dziļu sniegu pārvar nepārliecinoši, pagriež nelabprāt, bet atpakaļ izkļūst diezgan labi.

Uz asfalta iepatikās ar precīzo kursu un saprotamo „nulli”.

Bremzē labi, bet uz sausa seguma – ļoti labi, praktiski vienādi ar Goodyear. Uz slapja seguma rāda vidējus rezultātus.

Trokšņo un krata mašīnu, atskaņojot asfalta negludumus, skaļi čirkst uz blīva sniega.

Pie ātruma 90 km/h degvielas patēriņš vidējs, pie 60 km/h – paaugstināts.

Radžojums kvalitatīvs gan radžu izvirzījuma, gan arī izkliedes ziņā.

+ Laba bremzēšana uz sausa un slapja asfalta, pienācīga taisnvirziena stabilitāte uz jebkāda ziemas ceļa.

– Vājas gareniskās saķeres īpašības uz ledus un ieskrējiens pa sniegu; paaugstināts troksnis un degvielas patēriņš, zems komforta līmenis.

Būs piemērotas vispirms jau piesnigušiem un nedaudz apledojušiem ceļiem.

7. vieta

Cordiant Sno-Max PW-401 

Cordiant Sno-Max PW 401

Pašmāju riepas; atšķirīgas no Ņižņekamskas riepām, radžu daudzuma ziņā atbilst Eiropas normām.

Ieskrienas un bremzē uz ledus vidēji, bet pagriezienā gan piespiež uzmanīties: šķērsām tur manāmi sliktāk nekā gareniskā virzienā. Prasa plašu stūrēšanas amplitūdu, bet virāžas lokā nepamet sajūta, ka mašīna pagriežas nevis priekšējo riteņu pagriešanas dēļ, bet aizmugurējo aiznešanas dēļ.

Sniegā līdzsvars „gareniski-šķērsām” mainās. Visvājākais ieskrējiens un bremzēšana kombinācijā ar vidēju šķērseniskās saķeres līmeni. Stūrējot pārāk lieli stūres pagrieziena leņķi, slīdēšana nedaudz ilgāka nekā grandiem, lai gan paliek saprāta robežās. Taisnvirzienu sniegā tur precīzi. Nebaidās no sniega sanesumiem un kupenām: pārliecinoši startē, brauc un pagriežas, droši izkļūst atpakaļgaitā.

Uz asfalta peld, tostarp stūre „tukša”, to nākas pagriezt ar ievērojamiem leņķiem.

Uz sausa asfalta bremzē vidēji, uz slapja labāk par vidējo.

Stipri trokšņo uz asfalta ar protektoru un radzēm un nedaudz dūc uz blīva sniega. Nodod vibrācijas no sīkiem ceļa negludumiem un grūdienus no ceļa salaidumiem.

Kas attiecas uz degvielas patēriņu, tad tās ir visnegausīgākās testā.

Radžojuma kvalitāte: izvirzījuma izkliede neliela, bet radzes tomēr rēgojas augstu, pastāv risks tās pazaudēt vai izlauzt no tām serdeņus.

+ Laba caurejamība dziļā sniegā un bremzēšana uz asfalta, apmierinoša taisnvirziena stabilitāte uz piesniguša ceļa.

– Visvājākais ieskrējiens sniegā, vāja šķērseniskā saķere uz ledus; piezīmes attiecībā uz taisnvirziena stabilitāti uz asfalta; stiprs troksnis, paaugstināts degvielas patēriņš.

Derīgas jebkuriem ziemas ceļiem.

8. vieta

Bridgestone Ice Cruiser 5000 

Bridgestone Ice Cruiser 5000

Šīs riepas nekad nav bijušas stipras uz ledus: negribīgs ieskrējiens, bremzēšana sliktāka par vidējo, atklāti vāja šķērseniskā saķere un gausa reakcija. Tomēr mērenā ātrumā uzvedas pilnībā adekvāti. Problēma ir tikai viena: uzminēt šo ātrumu. Ja pabrauc mazliet ātrāk – stūres pagrieziena leņķi un mašīnas reakcijas laiks ievērojami palielinās, tā sāk izplūdināt trajektoriju un kļūst nekontrolējama. Uz sniega pagrieziena leņķi ir mazāki, bet uzvedība nestabila, priekšdaļas sanese pagrieziena sākuma fāzē un sānslīde pastāvīgā rādiusa lokā. Abos gadījumos pārāk liels ātrums noved pie ilgas slīdēšanas. Bremzē sliktāk par pārējām, pārvietošanu veic ar viszemāko ātrumu, vienādā līmenī ar Ņižņekamskas riepām.

Uz sniegota ceļa taisnvirzienu tur pārliecinoši. Nebaidās no dziļiem sniega sanesumiem uz ceļa, pārvarot tos nesaspringstot.

Uz tīra asfalta patīk ar informatīvo stūri un precīzo piestūrēšanas komandu izpildi.

Bremzēšana uz jebkāda stāvokļa asfalta vidēja.

Nepietiekami komfortablas: protektors gaudo gandrīz kā helikopters, bet riepas nodod grūdienus no jebkuriem ceļa negludumiem uz virsbūvi, kā arī vibrācijas uz grīdas plāksnēm un stūres ratu.

Degvielas patēriņš paaugstināts jebkurā ātrumā.

Radžojums ļoti kvalitatīvs izkliedes ziņā, bet mazliet par seklu. Arī radzes par kādām desmit mazāk kā citu marku riepām.

+ Laba taisnvirziena stabilitāte uz jebkāda seguma, caurejamība dziļā sniegā.

– Pieticīgas saķeres īpašības uz ledus un sniega, sarežģīta vadāmība uz ziemas ceļa, paaugstināts degvielas patēriņš pie 90 km/h.

Piemērotas jebkādiem ziemas ceļiem.

9. vieta

Hankook Winter i*Pike W409 

Hankook W409 I Pike

„Līdaka” vai „uzgalis” – tā tiek tulkots pēdējais vārds riepu nosaukumā ar protektora zīmējumu, kas līdzīgs bieži kopētajam Gislaved NF 3.
Uz ledus saķeres īpašības vājas, piespiež braukt nesteidzoties. Nedaudz palielinot ātrumu, automobilis „nedzird” stūri pagriezienā, zaudē iezīmēto trajektoriju un ilgstoši slīd. Labi, ka atrāvumi un atjaunošanās notiek diezgan laideni.

Sniegā riepas bremzē un ieskrienas pārliecinošāk, bet šķērseniskā saķere ir daudz sliktāka par garenisko. Mazos pagrieziena leņķos vadītājam traucē „tukšā” stūre, lielos – atrāvumi sānslīdē. Nav iespējams sajust slīdēšanas sākšanos.

Pa piesnigušu ceļu mašīnu nes bez piezīmēm. Dziļā sniegā ar vilkmi brauc negribīgi, bet buksēt nākas piesardzīgi, citādi var iestigt.

Uz asfalta nedaudz kavējas piestūrējot. Bremzē pa sausu un slapju sliktāk par pārējām.

Nepatīkami trokšņo pie jebkāda ātruma, no vispārējās gaudoņas izdalās divi rūkoņas maksimumi – pilsētas (40-60 km/h) un piepilsētas (90-110 km/h) ātrumā. Jūtīgi krata mašīnu uz negludumiem.

Degvielas patēriņš vidējs jebkurā ātrumā.

Radžotas kārtīgi, bet pārāk sekli, papildus divas-trīs milimetra desmitdaļas radžu izvirzījuma uzlabotu saķeri uz ledus.

+ Laba taisnvirziena stabilitāte uz piesniguša ceļa, apmierinošs rites plūdenums un kursa saglabāšana uz asfalta.

– Vāja gareniskā saķere uz ledus, bremzēšana uz asfalta, šķērseniskā saķere sniegā; sarežģīta vadāmība uz ziemas ceļa, ne visai augsta caurejamība, zems komforts.

Piemērotas piesnigušiem un nedaudz apledojušiem ceļiem.

10. vieta

Kama Euro-519 

Кама EURO 519

Neskatoties uz to, ka radzes „Kamai” vairāk par visām, saķeres īpašības uz ledus ļoti zemas: automobilis sāk kustēties un ieskrienas nepārliecinoši, bremzē ar rāvieniem. Šķērseniskā saķere visvājākā. Pie pārāk liela ātruma mašīnu aiznes no iezīmētās trajektorijas, tā ilgi slīd. Īpaši nepatīkama negaidīta izslīdēšana un krasa saķeres zaudēšana. Atrāvuma sākšanos nav iespējams prognozēt, to saproti tikai tad, kad automobilis jau ir „aizpeldējis”.

Pa sniegu ieskrējiens un bremzēšana ir vāja, šķērseniskā saķere sliktāka par visām, nav jūtama pāreja uz slīdēšanu, tāpat kā uz ledus.

Pa piesnigušu ceļu mašīna brauc vienmērīgi, tomēr, ja pamet stūri, mēģinās aiziet dziļākā sniegā. Koriģējot kursu, lieli stūres pagrieziena leņķi. Kupenas labāk pārvarēt ar intensīvu buksēšanu. Nepašaubāma priekšrocība – pārliecinoša izbraukšana atpakaļ, ja nav izdevies tikt cauri uz priekšu.

Taisnvirziena stabilitāte uz asfalta nav slikta, bet nepietiek informatīvuma uz stūres un traucē aizkavēšanās piestūrējot. Bremzēšana uz sausa un slapja asfalta sliktāka par vidējo.

Degvielas patēriņš vidējs pie jebkāda ātruma.

Radzes ir pārāk iedziļinātas, kas daudzējādā ziņā izskaidro saķeres īpašības uz ledus. Ļoti stipri trokšņo, nodod uz automobili visu ceļa mikroprofilu, it kā būtu stipri pārpumpētas.

+ Laba taisnvirziena stabilitāte uz piesniguša ceļa, apmierinošs rites plūdenums un kursa saglabāšana uz asfalta.

– Vāja gareniskā saķere uz ledus, bremzēšana uz asfalta, šķērseniskā saķere uz sniega; sarežģīta vadāmība uz ziemas ceļa, ne visai augsta caurejamība, zems komforts.

Piemērotas piesnigušiem un nedaudz apledojušiem ceļiem.

  Continental ContiIceContact
Continental ContiIceContact

Šīs riepas tika piedāvātas publikai jau pēc testu pabeigšanas. Bet eksperti atrada iespēju salīdzināt tās ar testa uzvarētāju Nokian HKPL 7 Jaunzēlandē, kur jūnijā ziema ir pašā plaukumā. Viņi iznomāja tādu pašu „Golf VI”, ar kādu bija veikuši savus testus, bet nevarēja atrast asfaltētus ceļus, tāpēc duelis notika pa ledu un sniegu. Tomēr pirmajai iepazīšanai un jaunuma spēju atklāšanai ar to pietiek.

Uz ledus ieskrienas un bremzē praktiski vienādā līmenī ar Nokian, bet šķērseniskajā saķerē par galvastiesu augstākas. Vadāmība pārspēj visas uzslavas, reakcija uz stūres pagriešanu precīzāka, uzvedība stabilāka – pieļāvumā mašīna tikai nedaudz paslīd ar aizmugurējo asi. Uz sniega starpība gandrīz tāda pati, bremzēšanas ceļš un ieskrējiena laiks salīdzināms ar Nokian, bet vadāmība gan uz ledus, gan arī uz sniega labāka nekā „septītajam”. Stūres rats piepildīts ar informatīvumu taisnvirzienā, precīza reakcija un saprotama uzvedība pagriezienā. Riepas izvelk automobili pagriezienos bez mājiena uz sanesi. Dziļā sniegā nepārliecinoši sāk kustēties, prasot piedot gāzi, bet intensīvi buksējot mēģinās iestigt.

Radžojums kvalitatīvs un stabils.

+ Lieliskas saķeres īpašības uz ledus, labs gareniskās un šķērseniskās saķeres īpašību līdzsvars uz ledus un sniega, teicama vadāmība uz ledus un sniega.

– Nelielas piezīmes attiecībā uz caurejamību dziļā sniegā.

Piešķirs pārliecību uz piesnigušiem un apledojušiem ceļiem.


http://www.pkp.lv