Za Ruljom: 255/55R18 izmēra radžoto ziemas riepu testi (2010.gads)

Za Ruljom: 255/55R18 izmēra radžoto ziemas riepu testi (2010.gads) Jaunākais 255/55R18 izmēra radžoto ziemas riepu tests, kuru veikuši automobiļu žurnāla „Za Ruljom” eksperti.

Testēto riepu saraksts:

  • Bridgestone Ice Cruiser 5000
  • Maxxis MA-SUW Presa Spike SUV
  • Nokian Hakkapeliitta 7 SUV
  • Pirelli Winter Carving Edge
  • Vredestein Arctrac SUV

Neapšaubāms šo sacensību līderis – Nokian Hakkapeliitta 7 SUV. Bet tās nemaksā lēti, tāpēc attiecība cena/kvalitāte 10,4 piespiedīs padomāt ne pārāk bagātos vadītājus. Ja apvalda apetīti, pilnībā var piemeklēt kaut ko maciņam saudzīgāku. Piemēram, Pirelli Winter Carving Еdge. Ar attiecību cena/kvalitāte 8,5 šīs riepas ir diezgan spēcīgas uz sniega un ledus, bet pēc rakstura līdzīgas Nokian.

Pievilcīgākas un universālākas ir Bridgestone Ice Cruiser 5000 (8,7). Ja jūs dzīvojat pilsētā, kur ielas tīra godprātīgi, bet piesnigušās un apledojušās ārpilsētas trasēs braucat reti, ieekonomēsiet vēl, dodot priekšroku Vredesiein Arctrac SUV (7,7) vai Maxxis Presa Spike SUV (7,2). Uz asfalta tās jūtas pārliecinoši, bet nopietnā sniegputenī vai atkalā ne tuvu nav labākās.

 

1. vieta

Nokian Hakkapeliitta 7 SUV

Nokian Hakkapeliitta 7 SUV

Pārliecinoši uzvedas uz ledus un sniega.

Labākās bremzēšanas īpašības un visātrākais ieskrējiens. Labākais rezultāts uz ledus apļa un mainot joslas uz blīva sniega. Pagriezienus uz ledus izbraukt palīdz viegla sānslīde.

Pa sniegu brauc kā pa asfaltu. Labi prognozējama uzvedība slīdot. Pa piesnigušu taisni brauc precīzi, neprasot piestūrēšanu, bet, koriģējot virzienus, nedaudz kavējas. Jebkāda dziļuma kupenas pārvar pārliecinoši.

Uz asfalta nedaudz vājākas – nelielas novirzes no kursa, kavēšanās piestūrējot.

Trokšņu līmenis no radzēm diezgan augsts. Nedaudz krata automobili pat tur, kur negludumus it kā neredz.

Uz sausa seguma bremzē vāji, uz slapja – apmierinoši.

Ripo daudz labāk par pārējām jebkādā ātrumā, tāpēc palīdzēs ieekonomēt degvielu.

Pēc izvirzījuma starpības (tikai 0,2 mm) radžojums tuvs ideālam. Bet radzes ir pārāk iedziļinātas – tās vajadzētu izvilkt uz āru par 0,2-0,3 mm. Toties pateicoties necilajam izvirzījumam, būs izturīgākas.

+ Labākās bremzēšanas īpašības uz ledus un sniega, teicama caurejamība un vadāmība uz ziemas ceļa, laba taisnvirziena stabilitāte uz piesnigušas trases, augsts degvielas ekonomiskums.

– Vājas bremzēšanas īpašības uz sausa asfalta, nelielas piezīmes attiecībā uz komfortu un taisnvirziena stabilitāti uz asfalta.

Patiks uz piesnigušiem un apledojušiem ceļiem, ziemas bezceļos; palīdzēs ieekonomēt degvielu.

2. vieta

Pirelli Winter Carving EDGE

Pirelli Carving Edge

Atšķirībā no priekšgājējām nepavisam nebaidās no ledus – uz tā tās ir labas gan ieskrējienā, gan bremzējot, gan pagriezienā. Diezgan labi vadāmas slīdot. Nedaudz var piekasīties tikai pie nedaudz ieilgušas slīdējumu fāzes un pārmērīgi krasas saķeres ar ceļu atjaunošanas.

Uz piesniguša ceļa arī patika: viegli ieskrienas, ātri bremzē, precīzi „pārkārtojas”. Manevra laikā priecē ar adekvātu reakciju, pārmērīga ātruma gadījumā viegli slīd uz āru. Taisnvirzienā nedaudz skraida, bet šķērseniskos slīpumos noslīd no uzdotā kursa. No dziļāka sniega nebaidās un viegli pārvar kupenas, neprasot no vadītāja „visurgājēja” iemaņas. 

Pa asfaltu brauc lidinoties, bet uz virziena korekciju atsaucas ar jūtamu aizkavēšanos.

Stipri trokšņo, nodod uz virsbūvi visus negludumus, līdz par sīkiem.

Bremzē sliktāk par visām gan uz sausa, gan arī slapja asfalta.

Labi ripo ar 60 km/h.

Pēc radžojuma kvalitātes (tas ir zemāks par vidējo) atgādina Vredestein riepas. Radžu izvirzījuma izkliede diezgan liela, tāpēc daļa no tām diezin vai ilgi kalpos.

+ Labas saķeres īpašības uz ledus, šķērseniskās saķeres īpašības uz sniega, caurejamība dziļā sniegā.

Uzziniet vairāk par riepuVāja taisnvirziena stabilitāte uz piesniguša ceļa, sliktākās bremzēšanas īpašības uz asfalta – gan uz sausa, gan arī slapja; pārāk cietas.

Piemērotas piesnigušiem un apledojušiem ceļiem.

3. vieta

Vredestein Arctrac SUV

Vredestein Arctrac SUV

Diezgan laba saķere uz ledus ieskrienoties un bremzējot, toties aplī piekāpjas, uzrādot vislielāko laiku. Saķeres zaudēšanas moments, tāpat kā Maxxis, jūtams labi. Ātrumu ierobežo sānslīde lokā, saķeres atjaunošana pēc slīdēšanas ir nepatīkami krasa. No sniega mazliet baidās, bremzē vāji, ieskrienas sliktāk par visām, pārkārtojoties uzrāda vidēju rezultātu. Virāžās uzvedas nestabili: pagrieziena sākotnējā stadijā iztaisno trajektoriju, bet pastāvīgā rādiusā noraujas sānslīdē. Vadāmību apgrūtina ieilgusī slīdēšana un nepieciešamība pagriezt stūri par lielu leņķi (bet Bridgestone šai ziņā ir vēl sliktākas). Uz sniegainas taisnes skraida, velk aizmugurējo asi no vienas puses uz otru, kursa korekcijai nepieciešams enerģiski piestūrēt. Attiecībā uz dziļa sniega pārvarēšanu piezīmju nav.

„Asfalta” īpašības arī ir uzdevuma augstumos.

Riepas ir „skaļas”, pie 90 km/h sākas nepatīkama rezonanse. Nodod vieglas svārstības no negludumiem.

Bremzēšana uz slapja seguma labākā, uz slapja – virs vidējā.

Labi ripo pie 90 km/h.

Radžojums neakurāts – augstuma izkliede gandrīz par milimetru, tāpēc pārmērīgi izvirzītām radzēm draud ātra izkrišana.

+ Labākās bremzēšanas īpašības uz sausa asfalta, taisnvirziena stabilitāte šajos apstākļos arī laba.

Vājš ieskrējiens uz sniega un šķērseniskās saķeres īpašības uz ledus. Taisnvirziena stabilitāte uz piesniguša ceļa zema, trokšņu līmenis augsts.

Piemērotas tīrītiem ceļiem.

4. vieta

Bridgestone Ice Cruiser 5000

Bridgestone Ice Cruiser 5000

Nedraudzējas ar ledu, lai gan uz tā jūtas pārliecinošāk nekā Maxxis. Šķērseniskā saķere labāk par garenisko – tās līmenis tuvs vidējam. Ja nesteidzas, pagriezienus var izbraukt nebaidoties. Palielinot ātrumu, pamanīsies noslīdēt uz āru, ilgi slīd.

Uz sniega uzvedība pārliecinošāka; saķeres īpašības tuvas apmierinošām, bet šķērseniskās sliktākas par gareniskajām. Precīzi ieiet pagriezienā traucē intensīva sanešana, bet lokā rodas sānslīde, kuru atvairīt nav tik vienkārši – nākas intensīvi strādāt ar stūri.

Uz piesniguša ceļa nedaudz skraida, kavējas uz piestūrēšanu, prasa aktīvu stūrējumu. Kupenas pārvar pārliecinoši, neierokas.

Uz asfalta priecē ar precīzu kursu un labu reakciju.

Ripo klusāk par visām, troksnis no radzēm praktiski nav dzirdams. Nedaudz uztrauc ar grūdieniem no ceļa negludumiem.

Bremzē uz slapja seguma vidēji, uz sausa – nedaudz labāk.

Pie 90 km/h ripo sliktāk par pārējām.

Radzes iesēdinātas pārāk dziļi, bet tā jebkuru Bridgestone riepu īpatnība.

+ Laba caurejamība, zems trokšņu līmenis.

Sarežģīta vadāmība uz ziemas ceļa, zemas šķērseniskās saķeres īpašības uz sniega, augsta rites pretestība pie 90 кm/h.

Universāla ziemas riepa ar neciliem raksturlielumiem.

5. vieta

Maxxis MA-SUW Presa Spike SUV

Maxxis MA-SUW Presa Spike SUV

Uz ledus nav stipras: ieskrējiens ar tām vājš, bremzēšana arī. Slikti tur mašīnu pagriezienā. Pa līkni brauc ar rāvieniem – te sanese, te sānslīde. Ja noraujas, tad slīd ilgi. Tostarp noraušanas robeža jūtama labi, pasakot priekšā, ka steigties nav vērts. Uz sniega arī pavājas, turklāt gan šķērseniskā, gan gareniskā virzienā. Ieiešanu pagriezienā traucē spēcīga sanese, bet ierakstīšanos lokā – nestabila un neviennozīmīga uzvedība: mašīna noraujas no iezīmētās trajektorijas te ar priekšējo, te aizmugurējo asi. Saķeri ar ceļu atjauno ar rāvienu, visai nepatīkamu. Taisnvirzienā viegli skraida, nedaudz slīd uz sānu šķērseniska slīpuma gadījumā. Kupenās labāk neiekļūt – dziļu sniegu griež kā frēze, pamanoties ierakties.

Pa asfaltu brauc vienmērīgi, bet stipri trokšņo, sīki atskaņo seguma izmaiņas un sīkus negludumus. Uz virsbūvi nodod grūdienus un vibrācijas no ceļa.

Uz slapja seguma bremzē labāk par visām, uz sausa – ļoti labi.

Pie 60 km/h ripo sliktāk par pārējām.

Radžotas vidēji: radzes izvirzās nevienmērīgi, daļa no tām ir pārāk iedziļinātas.

+ Labākās bremzēšanas īpašības uz slapja seguma, ļoti labas uz sausa; taisnvirziena stabilitātes uz asfalta augstāka par vidējo.  

Visvājākā bremzēšana uz sniega un ledus, kā arī ieskrējiens uz ledus. Vidēja caurejamība. Riepas trokšņainas un cietas, vissliktāk no visām sāncensēm ripo pie 60 кm/h.

 

Labāk par citām būs piemērotas tīrītiem asfaltētiem ceļiem.


http://www.pkp.lv