Za Rulom: 175/65R14 izmēra ziemas radžoto riepu tests (2011. gads)

Za Rulom: 175/65R14 izmēra ziemas radžoto riepu testsŠajā „Za Ruļom” ziemas riepu testā tiek salīdzinātas vispopulārākās radžotās riepas. 

Radžoto riepu sacīkstēs bija daudz negaidītu pārsteigumu. Itālijas „Pirelli Carving Edge” izsitās līdz pašai augšai un dala pirmo vietu ar Michelin XIN 2. Ar vienādu punktu skaitu „Pirelli” produkcija ir pievilcīgāka pēc attiecības cena/kvalitāte. 

Jaunuma „Conti Ice contact” strīds ar „Nokian” HKPL 7 arī beidzās neizšķirti: tās sadalīja trešo un ceturto vietu. „Conti” ir tikai nedaudz izdevīgākas pēc cenas un kvalitātes līdzsvara. 

Piebildīsim, ka riepu, kas ieņēma pirmās četras vietas, galarezultātu punkti atšķiras tikai 1% robežās! Citiem vārdiem sakot, lietošanas īpašību ziņā tās praktiski ir vienādas, tāpēc izvēloties būtu jāpievērš uzmanība tiem raksturlielumiem, kas svarīgi tieši jūsu ekspluatācijas apstākļiem.

Piekto vietu ar rezultātu 881 punkts ieņēma „Gislaved-NF5”, kas ir līdzvērtīgas ar „Nokian” pēc rādītāja cena/kvalitāte. Riepas „Cordiant Sno-Max” ar vilinošu līdzsvaru cena/kvalitāte 2,7 ierindojās sestajā vietā, savācot 867 punktus.

 Za Rulom: 175/65R14 izmēra ziemas radžoto riepu tests Za Rulom: 175/65R14 izmēra ziemas radžoto riepu tests Za Rulom: 175/65R14 izmēra ziemas radžoto riepu tests Za Rulom: 175/65R14 izmēra ziemas radžoto riepu tests

 

1-2. vieta

Pirelli Winter Carving Edge

Pirelli Winter Carving Edge

 

Radītas 2007.gadā, divas reizes modernizētas. Saķeres īpašības uz ledus nedaudz nesabalansētas. Ieskrējiens labs, šķērsvirziena saķere labākā (arī pēc apļa laika), taču brīnumainā kārtā sliktas bremzēšanas īpašības.

Toties sniegā automobili apstādina vislabāk, turklāt savienojumā ar labu ieskrējienu un šķērsvirziena saķeres īpašībām. 

Pa piesnigušu ceļu brauc precīzi, bez tendences iegrimt dziļi sniegā. Nekavējoties atsaucas uz piestūrēšanu.

Vadāmība lieliska: precīzas reakcijas un augsta informētība nodrošina drošu ieiešanu jebkuros pagriezienos ar saprātīgu ātrumu. Mašīnas uzvedība ir saprotama, ar vieglu sānslīdi, kas palīdz izpildīt jebkuras, pat vislīkumotākās virāžas. Kupenas pārvar pārliecinoši un jebkādā režīmā. Sākot kustību nedaudz buksē, taču „neierokas”. Uz asfalta brauc precīzi noteiktajā virzienā, stūre blīva un informatīva, ar vasaras reakcijām. Uz slapja ceļa bremzē labāk par visām. Uz sausa piekāpjas tikai „Amtel” un „Contyre” ar cieto gumijas sakausējumu. Braucot pilsētā noteiktā ātrumā, patēriņš ir vidējs, bet ārpilsētas režīmos brauc līdzvērtīgi „Michelin” un „Nokian”. Radzes turas slikti. 

+ Labākā bremzēšana sniegā, ļoti laba saķere uz sniega un ledus, labākās bremzēšanas īpašības uz slapja asfalta, teicama vadāmība pa ziemas ceļu un taisnvirziena stabilitāte uz asfalta. 

Uzziniet vairāk par riepu– Bremzēšanas īpašības uz ledus zem vidējā, nelielas piezīmes attiecībā uz troksni un nepietiekamu gaitas laidenumu, radzes turas nedroši . 

Piemērotas visiem ziemas ceļiem, ekonomiskas.

1-2. vieta

Michelin X Ice North 2

Michelin X Ice North 2

Šīs riepas pasauli ieraudzīja 2009.gadā. Iespējams, ka tieši tāpēc uz jauno „Continetal” un modernizēto „Nokian” un „Pirelli” fona tās neizceļas ar saķeres īpašībām. Uz ledus tās bremzē apmierinoši, šķērsvirziena saķeres īpašības ir nedaudz sliktākas, toties ieskrējiens ir ļoti labs. Sniegā taisnvirziena saķeres īpašības ir normas robežās, arī šķērsvirziena saķere ir augstā līmenī: pārkārtojoties ātrums ir vislielākais. Uz apsnigušajiem ceļiem brauc stabili, nereaģējot uz nelīdzenumiem, nelieliem šķērseniskiem slīpumiem un dažādu sniega segas dziļumu. 

Teicami tiek galā: precīzas reakcijas sākuma fāzē, viegla un prognozējama uzvedība un vienmērīga ierobežota sānslīde. Piemērotas jauniem vadītājiem. Nebaidās no dziļa sniega. Ar šīm riepām mašīna pārliecinoši brauc visos iespējamos režīmos, viegli manevrē un virzās atpakaļgaitā. 

Taisnvirziena stabilitāte uz asfalta – bez piezīmēm. Bremzēšana uz slapja seguma ļoti laba, uz sausa – normāla. 

Nedaudz dūc, atskaņo salaiduma vietas un plaisas. Vibrē uz sīkiem negludumiem, dreb salaiduma vietās. Ripo labāk par citām, degvielu patērē ekonomiski. Attiecībā uz radžojuma kvalitāti pretenziju nav. Izvirzījuma lielums – visnecilākais starp topā esošajām riepām. Tas nozīmē minimālu destruktīvo iedarbību uz segumu. 

 
+ Ļoti laba saķere uz ledus un sniega, labas bremzēšanas īpašības uz slapja asfalta, teicama taisnvirziena stabilitāte un vadāmība uz ziemas ceļa, pārgājamība dziļā sniegā, pieticīgs degvielas patēriņš.

– Nelielas piezīmes attiecībā uz troksni un gaitas laidenību.

Jebkādiem vadītājiem un jebkādiem ceļiem. Palīdzēs ietaupīt degvielu.

3-4. vieta

Continental ContiIceContact

Continental ContiIceContact

Uz ledus ļoti labas. Pēc ieskrējiena un šķērsvirziena saķeres īpašībām atrodas pirmajā trijniekā. Vislabākās bremzēšanas īpašības, tuvāko sāncensi uzvar gandrīz par metru! Sniegotie ceļi arī nav šķērslis. Labākais ieskrējiens, bremzēšana arī ļoti laba, pārkārtojoties ietilpst vadošajā trijniekā. 

Pa ziemas ceļu mašīna kustas vienmērīgi. Patika blīvā, informatīvā stūre, bet jūtami „velk” dziļā sniegā.

Pagriezienos demonstrē precīzas reakcijas un saprotamu uzvedību. Priekšroku dod laidenām stūres kustībām. Uz loka rodas viegla aizmugurējās ass piestūrēšana, kas var pāriet vieglā, griezošā sānslīdē. Dziļas kupenas pārvar nelabprāt. Kustībā dod priekšroku intensīvai buksēšanai, tajā pat laikā nav jūtams „ierakšanās” sākums: uzsākt labāk ar vilkmi, nebuksējot. Pa asfaltu brauc vienmērīgi, tomēr saķere nav spīdoša. 

Uz sausa ceļa bremzē sliktāk par vidējo. Uz slapja asfalta pilnīga izgāšanās: vingrinājuma līderim zaudē vairāk nekā 3 metrus. Ripo klusi, nedaudz atskaņo seguma maiņu. Uz negludumiem nodreb. Mērens degvielas patēriņš. 

Radzes turas droši, zaudējumu nav. Izvirzījuma lielums testu laikā nemainījās, kaut gan tā slikti turējās pieļaujamās normas robežās.

+ Ļoti laba saķere uz ledus un sniega, saprotama vadāmība uz ziemas ceļa, laba taisnvirziena stabilitāte uz asfalta. 

– Vāja bremzēšana uz slapja asfalta, nelielas piezīmes attiecībā uz taisnvirziena stabilitāti uz piesniguša ceļa, pārgājamību un gaitas laidenumu.

Drošas uz apsnigušiem un apledojušiem ceļiem.

3-4. vieta

Nokian Hakkapeliitta 7

Nokian Hakkapeliitta 7

Radītas 2009.gadā, taču to gumijas sastāvs un radžu formas jau ir modernizētas. Uz ledus ieskrienas ātrāk par visām. Bremzē arī ļoti labi, tāpat ļoti labi sevi parāda šķērsvirziena saķerē – aplī uzrāda otro-trešo rezultātu. Uz sniega nedaudz vājākas – ieskrējienā otrā vieta. Bremzēšana un šķērsvirziena saķere laba, bet „Michelin” un „Pirelli” riepas tomēr ir labākas. Pa piesnigušu ceļu brauc vienmērīgi, bez vilcināšanās atsaucas uz koriģējošām stūres kustībām. Tomēr pagrieziena lokā rodas sānslīde, kas pastiprinās, samazinot ātrumu, un prasa nelielu, bet precīzu piestūrēšanu. Tāda uzvedība var nobiedēt nepieredzējušus vadītājus. 

 Pa dziļu sniegu brauc visos režīmos, nepievēršot uzmanību buksēšanas pakāpei. Pa taisnu asfaltu nedaudz peld, demonstrējot nepietiekami precīzu „nulli”. Saķeres īpašībās zaudē. Uz sausa asfalta bremzē sliktāk par visām, uz slapja bremzēšanas rezultāts ir nedaudz sliktāks par vidējo.

Kā radžotās riepas visai komfortablas. Nerada praktiski nekādu troksni, pret gaitas laidenumu pretenziju nav. Ripo ļoti labi, ļauj ietaupīt degvielu tāpat kā  „Michelin” riepu gadījumā, braucot jebkurā ātrumā. Radžu izvirzījums ir pieļaujamās normas robežās, bet izvirzījuma palielināšanās ļoti pieticīga – 0,1 mm testa laikā.

+ Ļoti laba saķere uz ledus un sniega, laba pārgājamība dziļā sniegā, komfortablas, pieticīgs degvielas patēriņš. 

– Visvājākās bremzēšanas īpašības uz sausa asfalta, nelielas piezīmes attiecībā uz vadāmību pa ziemas ceļu un taisnvirziena stabilitāti uz asfalta. 

Piemērotas ne tikai ziemas, bet arī grūti caurbraucamiem ceļiem. Palīdzēs ietaupīt degvielu.

5. vieta

Gislaved Nordfrost 5

Radītas 2006.gadā, kopš tā laika modernizētas ne vienu reizi vien. Pēdējā laikā tika variēts radžu izvirzījuma lielums. Saķere uz ledus ir diezgan laba, ieskrienas un pagriezienos funkcionē apmierinoši, bremzē labāk. 

Uz sniega jūtas mazāk pārliecinoši; ieskrējiens vidējs, šķērsvirziena saķere tālu no testa līderu rādītājiem, bremzēšana pavāja – rezultāti gandrīz tādi paši kā  „Bridgestone” un „Amtel” riepām.

Attiecībā uz taisnvirziena stabilitāti pa ziemas ceļu ir piezīme: mašīnu „velk” uz dziļa sniega pusi.  Pagriezienos uz sniega virsmas nedaudz novēlota reakcija, stūres pagrieziena leņķi ir lielāki nekā gribētos. 

Uz sniegaina ceļa robežām sākas sanese, bet uz ledus – sānslīde. Taču ir jāpiemin ļoti laidenas pārejas slīdēšanā un tikpat vieglu gaitas atjaunošanos. Dziļā sniegā ne pārāk pārliecinātas. Uzsākot braukšanu iebrūk, kas noved pie „ierakšanās”. Kustībā dod priekšroku vieglai buksēšanai. 

Pa asfaltu brauc vienmērīgi, bez piezīmēm, uz sausa asfalta bremzē sliktāk par vidējo. Uz slapja seguma bremzēšanas rezultāts gluži otrādi ir labs, labāks nekā „Conti” riepām, apsteidzot tās par gandrīz trīs metriem. Radzes izraisa troksni, protektors švīksts, nedaudz kratās.  Degvielas patēriņš vidējs. Radžu izvirzījums normas robežās, bet no labā priekšējā riteņa mums izkrita divas radzes. 

+ Laba garenvirziena saķere uz ledus un bremzēšana uz slapja asfalta, taisnvirziena stabilitāte uz asfalta. 

– Pieticīga pārgājamība dziļā sniegā. 

Vairāk piemērotas ledum nekā sniegam.

6. vieta

Cordiant Sno-Max PW-401

Cordiant Sno-Max PW-401

2008.gadā tās radīja kompānija „Sibur – Ruskije šini”. Saķere ar ledu vairāk vai mazāk pārliecinoša. Acīmredzot, pateicoties ievērojamam radžu izvirzījumam. Ieskrējiens vājš, šķērsvirziena saķere un bremzēšana vidēja. 

Uz sniega ieskrējiens ir pieticīgs, šķērsvirziena saķere – tuvāk vidējai, bremzēšanas īpašības visai labas. Pa ziemas ceļu mašīnu nedaudz „velk” no vienas puses uz otru un dziļākā sniegā.

Vadāmība varētu būt labāka: pagriezienos mašīna ieiet ar jūtamu kavēšanos. Uz noteikta rādiusa loka rodas sānslīde, kas prasa savlaicīgu korekciju. Atjaunošanās ir strauja. Kupenas pārvar bez īpaša entuziasma, dodot priekšroku vieglai buksēšanai.

Braucot ar lielu ātrumu pa asfaltu, liek mašīnai peldēt. Turēt to taisnvirzienā traucē izplūdusī „nulle” un vājās reakcijas uz piestūrēšanu. Uz sausa asfalta bremzē normāli, uz slapja – vāji.

Zemas frekvences dūkoņa rodas braucot jebkurā ātrumā, atskaņo ceļa salaiduma vietas. Raida vibrācijas uz virsbūvi un nodreb uz sīkiem nelīdzenumiem.

Ripo slikti, liekot patērēt vairāk degvielas. Radžu izvirzījums ir ļoti liels – vairāk nekā 2 mm, lai gan to „augšanas” temps ir normas robežās. Testa laikā nav pazaudēta neviena radze. 

+ Labas bremzēšanas īpašības uz sausa asfalta, apmierinoša vadāmība uz ziemas ceļa, pārgājamība dziļā sniegā.

– Pieticīga ieskriešanās uz ledus, slikta taisnvirziena stabilitāte uz asfalta, paaugstināts degvielas patēriņš, cietas. 

Vidēji rādītāji gandrīz pēc visiem kritērijiem.

7. vieta

Contyre Arctic Ice

Contyre Arctic Ice

Riepa radīta 2006.gadā. Pēc protektora zīmējuma kaut kas starp „Gislaved-NF З” un „Pirelli Carving Edge”. Pa apledojošu ceļu nevajadzētu steigties – bremzē sliktāk par visām, lai gan ieskrējiens un šķērsvirziena saķere ir vidēja. Uz sniega vēl sliktāk: šķērsvirziena gaitas īpašības vājas, gareniskās – vissliktākās. Taisni tur neprecīzi, peld, velk dziļākā sniegā. 

Pagriezienos uzvedība nav ideāla: reaģē īpaši nevilcinoties, bet uzvedas nestabili un nesaprotami – robežās „noraujas” te sanesē, te sānslīdē. Norāvumi un atjaunošanās ir nepatīkami krasa, kas bieži noved pie nākamās sānslīdes. Dziļu sniegu pārvar nepārliecinoši. Kustību ir jāsāk uzmanīgi, lai izvairītos no „ierakšanās” riska. Pa asfaltu mašīna brauc vienmērīgi, it kā ar vasaras riepām. Uz sausa ceļa bremzē labāk par visām, uz slapja – ļoti labi, sasniedzot otro labāko rezultātu. Gaudo un trokšņo pat nelielā ātrumā, braucot ar 70 km/h, dūkšana pastiprinās. Nokļūstot uz nelīdzena ceļa, uz virsbūvi rodas grūdieni, bet vadības ierīcēm – vibrācijas. Ripo vidēji, tāpēc ir diezgan ekonomiskas. Izmēģinājumu laikā radzes „izlīda” par pusmilimetru. Draudošs mājiens uz to ātru zaudēšanu, bet izkrita tikai viena radze no aizmugurējā riteņa. 

+ Labākā bremzēšana uz sausa seguma un ļoti laba uz slapja, pienācīga taisnvirziena stabilitāte uz asfalta, apmierinošā pārgājamība dziļā sniegā. 

– Sliktāk par visām bremzē uz ledus, vāja saķere uz sniega, problemātiska vadāmība, liels troksnis. 

Nav piemērotas bargai ziemai.

8. vieta

Bridgestone Ice Cruiser 5000

Bridgestone Ice Cruiser 5000

Tirgū no 2005.gada, gatavojas atdot savu vietu modelim ar indeksu 7000. 

Uz ledus pavisam nepatika. Ieskrienas sliktāk par visām, bremzēšana un šķērsvirziena saķere izteikti vāja. Arī uz sniega nav spīdošas. Startē un bremzē nelabprāt, maksimālais ātrums pārkārtojoties viszemākais, kas liecina par sliktām šķērsvirziena saķeres īpašībām. Uz piesniguša ceļa gaita ir nedaudz nevienmērīga. Pagriezienos priecē precīzā reakcija uz stūres pagriešanu, bet ar to arī viss beidzas. Braucot pa loku aizmugurējā daļa kustas pati par sevi un „noraujas” spēcīgā sānslīdē. To koriģējot, stūri nākas griezt ļoti lielā leņķī. Otrais variants – ieejot pagriezienā, rodas sanese, kas noved pie ilgstošas slīdēšanas ar priekšējo asi.  Dziļu sniegu pārvar nepārliecinoši, griežas nelabprāt. 

Pa asfalta taisni brauc vienmērīgi. Uz sausa asfalta bremzēšana vidēja, uz slapja – vāja, sliktāks bremzēšanas ceļš ir tikai „Continental” riepām. Rada lielu troksni. Pa līdzenu ceļu braukt nav patīkami protektora dūkoņas un ceļa salaiduma vietu atskaņošanu dēļ. Stipri krata uz vidējiem un sīkiem nelīdzenumiem. Degvielas patēriņš – vidējs.

Radzes ir ievietotas pārāk dziļi, izvirzīšanās temps ir normas robežās, iestiprinātas droši. 

+ Labas bremzēšanas īpašības un taisnvirziena stabilitāte uz sausa asfalta, apmierinošs gaitas laidenums un pārgājamība dziļā sniegā.

– Pieticīga bremzēšana uz slapja seguma, saķere uz ledus un sniega, neviennozīmīga vadāmība pa ziemas ceļu, augsts trokšņa līmenis. 

Piemērotas daļēji apsnigušiem ceļiem.

9. vieta

Amtel NordMaster ST-310

Amtel NordMaster ST-310

Pasauli ieraudzīja vairāk kā pirms pieciem gadiem un kopš tā laika tiek ražotas bez izmaiņām. 

Uz ledus vienkārši bezpersoniskas. Saķeres īpašības vairāk kā pieticīgas. Ieskrējiens vājš, šķērsvirziena raksturlielumi ir sliktākie no visiem, labi, ka vismaz bremzēšanas īpašības ir tuvu vidējiem rezultātiem. Uz sniega normāls ir tikai ieskrējiens, bremzēšanas un šķērsvirziena raksturlielumi vāji. Startē ļoti pārliecinoši, bet jau kustībā sākas negaidīta slīdēšana. 

Uz apsniguša ceļa virzienu nesaglabā – pat uz nelieliem šķērseniskiem slīpumiem aizmugurējā daļa noslīd, izraisot sānslīdi. Pagriezienos nevajadzētu steigties. Stūre smaga, bet neinformatīva. Mašīna uz tās pagriešanu reaģē ļoti slinki, liekot veikt papildus kustības. Neliela ātruma pārsniegšana var novest pie saneses ar izmešanu uz āru vai sānslīdes ar sagriešanos. 

Kupenas neieredz: braucot pa dziļu sniegu, šķiet, ka mašīna atduras pret sienu. Mēģinot uzsākt kustību, iebrūk un ierokas, griezties nevēlas, atpakaļ brauc negribīgi. Uz asfaltētas taisnes nedaudz peld un uz virziena korekciju reaģē novēloti, bet bremzē ļoti labi gan uz sausa, gan slapja seguma. Skaļas, vibrē tā, ka dreb viss salons. Degvielas patēriņš vidējs. Radžu izvirzījuma lielums un izvirzījuma pieauguma temps normas robežās. Zaudētu radžu nav.

+ Laba bremzēšana un apmierinoša taisnvirziena stabilitāte uz asfalta.

– Pieticīga saķere uz ledus un sniega, bet šķērseniskā ir visvājākā, problemātiska taisnvirziena stabilitāte un vadāmība uz ziemas ceļa, slikta pārgājamība dziļā sniegā, zems komforta līmenis. 

Piemērotas labi notīrītiem ceļiem.


http://www.pkp.lv